Ga naar inhoud
  • 0

"Krijsen" bij linksaf slaan


Retort308

Vraag

Tja, ik kon geen betere titel bedenken.

Nu het koud weer is en ik sla linksaf komt er een krijsen geluid uit het vooronder.

Zelf hoor ik slecht, althans, ik kan geen richting aanduiden, maar mijn gezin vindt dat het uit de kachel komt.(?)

Natuurlijk denk je dan ook aan een slappe V-snaar, maar dat is het dus zeker niet.

 

Het probleem is er helaas niet altijd, maar openbaart zich nu het kouder wordt.Maar ook na een lange autobaanrit.

 

Kachel en airco lijken oké, nieuwe shocks (koni FSD) winterbanden op stalen wielen, originele maat.Nieuwe remschijven voor incl blokken dus.Km stand 176.000. Rubberen hoezen van homokineten nagekeken. Als die droog zouden staan herken ik dat geluid wel.

 

Is dit iets van de stuurinrichting? en zo ja, gaat dit in de papieren lopen?

 

Want ik kan niet steeds maar rechtsaf blijven gaan. :lol:

 

THnx, en alvast een plezierig en veilig 2010 gewenst,

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Volgens mij heb ik dit soort klachten eerder gehoord, de oplossing was simpel en zo goed als gratis.

Je moet onder je interieur filter was in vetten ik weet niet precies wat.

Staat de auto vaak onder bomen?

 

Tja, 's zomers wel onder de bomen, maar welke relatie met linksaffslaan dat heeft weet ik zonet nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb het ook en het komt bij mij uit de stuurbekrachtingspomp (als hij aan het einde van zijn uitslag is). die zit inderdaad linksvoor. heb al olie vervangen, maar dit had geen resultaat.

 

Het begint toch niet pas bij het einde van de uitslag, zelfs in een flauwe bocht is het al zover. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
toen het bij mijn auto voorkwam was een paar maanden naderhand de vrijlooppoelie van de dynamo kapot. Als je met die term de zoekfunctie gebruikt vind je vast ook wel een paar topics hierover.

 

Na het gebruik van de zoekfunctie denk ik dat je wel eens gelijk kunt hebben.

Op oudjaarsavond ga ik mijn "garage" er niet mee lastig vallen maar de jongens van de T4 club gaan daar vast het nieuwe jaar naar kijken.

 

Thnx voor de snelle respons :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
homokineet ? kijk eens of niet mischien je ashoes geknapt is.

 

Ben ff niet op het forum geweest, maar nu laat je me in een keer schrikken, ga strax meteen kijken, hier wordt ik niet blij van.

Ik vond het idee van die kachelfan ook om over te denken, maar een defecte homokineet met dit weer, oeps......... :(

 

In beide gevallen verklaart het dat het fenomeen zich voordoet als je rechtdoor rijdt, maar met name als je linksaf slaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo.

 

Dir klinkt hetzelfde als bij mijzezlf een paar maanden geleden.

En ik dat het de dynamo vrijloopkoppeling is.

onderdeel kost ongeveer 90 euro en wat handigheid bij de VW garage erg duur 350 euro.

Als je zelf handig bent en het juist gereed schap 1 uur werk ,of even de dynamo verwijderen en bij revisie bedrijf de poelie laten vervangen.

 

Groeten Peter

Tja, ik kon geen betere titel bedenken.

Nu het koud weer is en ik sla linksaf komt er een krijsen geluid uit het vooronder.

Zelf hoor ik slecht, althans, ik kan geen richting aanduiden, maar mijn gezin vindt dat het uit de kachel komt.(?)

Natuurlijk denk je dan ook aan een slappe V-snaar, maar dat is het dus zeker niet.

 

Het probleem is er helaas niet altijd, maar openbaart zich nu het kouder wordt.Maar ook na een lange autobaanrit.

 

Kachel en airco lijken oké, nieuwe shocks (koni FSD) winterbanden op stalen wielen, originele maat.Nieuwe remschijven voor incl blokken dus.Km stand 176.000. Rubberen hoezen van homokineten nagekeken. Als die droog zouden staan herken ik dat geluid wel.

 

Is dit iets van de stuurinrichting? en zo ja, gaat dit in de papieren lopen?

 

Want ik kan niet steeds maar rechtsaf blijven gaan. :lol:

 

THnx, en alvast een plezierig en veilig 2010 gewenst,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedoel je zo'n geluid alsof er een vogel in je kachel zit?

Zoiets heb ik ook af en toe?

 

 

Vogel in de kachel !!! gooi eens een handje voer in je verwarmings uitstroom dan meschien houd hij dan ze kop dicht en heeft hij gewoon honger :lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden