Ga naar inhoud

kees76

Members
  • Aantal items

    73
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over kees76

  • Verjaardag 29-02-1976

Profile Information

  • Plaats
    Zwijndrecht

kees76's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik heb hetzelfde maar dan met de engine module. Is het bij jou al opgelost?
  2. kees76

    Vagcom error

    ik heb alleen de massa los gehaald, ik zal morgen even beide klemmen los halen en rest spanning aflaten.
  3. kees76

    Vagcom error

    Hallo mensen, ik heb een vreemd verschijnsel met vagcom, vanwege een storing wil ik de motor module uitlezen op aanwezige foutcodes, normaal gesproken nooit geen probleem, module word gevonden en ik kan de foutlijst bekijken. Echter kreeg ik nu de melding dat er "too many communication errors zijn", en ik kom niet meer verder, als ik de airco module oproep dan werkt die wel gewoon goed. Via auto scan ben ik wel achter de foutcodes gekomen, maar ik baal wel dat ik niet rechtstreeks meer toegang heb, is de module de weg kwijt? Wat zijn de normale settings van de vagcom software? Heb al een reset gegeven door de accu los te gooien maar ook dat helpt niet. Iemand een idee?
  4. was de zaterdag te kort voor om alles te doen zeker, er waren ook wel veel klanten op een gegeven moment. overigens heb ik vandaag weer even goed test gereden, het oppakken van het gaspendaal/gasklep is wel beter, die kleine dip bij optrekken is weg, maar de grote dip is er nog steeds, voornamelijk bij overschakelen van 2 naar 3 bij vlot rijden, motor smoort dan even kortstondig. Denk dat dat er niet meer uit gaat.
  5. Alles is voor me gedaan, basisstand zetten dus ook.
  6. ik ben benieuwd wat jou ervaringen zijn, bij mij scheelt het dag en nacht, geen hik meer bij overschakelen van 1 naar 2 en gas reactie is nu weer lekker direct. En die rookwolk was voor de heijnenoord tunnel wel verdwenen. er reden ook erg weinig mensen direct achter mij..
  7. Gisteren het gasklephuis laten schoonmaken door Dennis, was ook wel echt nodig, ook nog een keiharde slang vervangen van koelsysteem, en ondanks de in eerste instantie gigantische rookgordijn door een kleine verwisseling van slangetjes op het klephuis is alles weer helemaal top, motor pakt nu weer netjes op en geen geschok meer bij overschakelen. Mannen, bedankt voor de gezelligheid en het fixen van de auto.
  8. ik had dit laatst ook links achter, slotpal bleef naar beneden, ik heb toen het palletje paar keer omhoog getrokken en sindsdien werkt het slot weer prima.
  9. ik had dat ook, had de alarmlicht schakelaar vervangen en probleem bleef, toen even de kap van de stuurkolom afgehaald, beetje remmenreiniger in het hendel gespoten, even aantal keren goed het hendel op en neer halen, nooit meer last van gehad tot op heden. Let wel, geen liters remmenreiniger gebruiken, gewoon een klein beetje.
  10. of je heb per ongeluk je rem of koppelings schakelaar aangestoten en kan je geen cruise aanzetten. Of 1 van die 2 is gewoon toevallig stuk.
  11. ik heb zo'n soortgelijke storing heel af en toe, bij uitlezing met vagcom was er een intermittent signal op de krukaspositiesensor. Het komt zo weinig voor dat ik het voorlopig maar zo laat, maar soms heb je dan ineens een startprobleem, heeft bij ons niks met water/vocht te maken in elk geval. Ik kan als het probleem zich voordoet wel doorstarten overigens, dan slaat de motor wel aan na een poosje, echter krijg je dan op je dash een lampje EPC of ECP (weet ff niet meer welke) . Deze verdwijnt weer als je nogmaals start. De eerste keer dat ik dit had heb ik de wegenwacht laten komen, en uiteraard startte de auto toen weer in een keer.....
  12. Die diagnose beschrijving van hierboven om de lmm door te meten, die is specifiek voor de passat/vw lmm? Of gewoon in het algemeen? Ik lees wel vaker hier dat als je de lmm verdenkt van slechte werking je de stekker er even af moet halen en dan checken of er verschil is. Dat heb ik ook eens gedaan, maar dan gaat de motor meteen erg slecht lopen, en er komt een geel driehoek lampje in het dashbord. Maar dat lijkt me logisch aangezien de gehele sensor dan ineens ontbreekt. Maar op die manier weet je nog steeds niet of de lmm wel goed werkt tijdens normaal gebruik. Enige oplossing is dan rijdend met vagcom uitlezen?
  13. kees76

    VAG COM PROBLEEM

    Is ook volkomen willekeurig zo lijkt het, ik heb zelf ook win7 en daar werkt vagcom wel zonder als admin te starten ( tot op heden dan...), bij windows vista moest ik dat wel perse doen.
  14. ik had ook problemen met toerental bij op schakelen, en dat was wel degelijk te wijten aan de koppelings schakelaar, maar die gaf bij mij ook een fout in vagcom. Ik heb wel een 3bg overigens.
  15. je kan ook een usb naar serieel verloopkabel gebruiken indien je laptop geen serieel meer heeft, heb ik voor mijn werk ook, kan er weer alles mee doen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden