Ga naar inhoud

Retort308

Members+
  • Aantal items

    43
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Retort308

  • Verjaardag 20-04-1957

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Hoofddorp
  • Interests
    Fotografie

Retort308's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hoi allemaal, ik ga mijn Passat 3BG verkopen, en zoek gegadigden op dit forum. Maar als ik naar het gedeelte ga waar ik iets kan aanbieden, dan blijkt dat ik daar alleen onderdelen kan verkopen, maar niet mijn eigen auto. Hoe doe ik dat nu netjes? Want ik pas ervoor om hem op marktplaats te zetten waar veel handelaren komen en nog meer volk dat geen idee heeft, en zonder passie maar wat raak bieden. Ben benieuwd..... Thnx, Frans looy
  2. Dan kom ik wel weer eens een bakkie doen Fai, dit geluid is hoogst irritant, trouwens alleen als je linksaf slaat. thnx
  3. Helmaal niemand? Heeft niemand een krakend stuur?
  4. Hallo iedereen, Sinds een half jaar begint mijn stuur te kraken. Voor de duidelijkheid: alleen dus als je er aan draait. En, al hebben we hier in de haarlemmermeer allemaal rechte wegen, ik ontkom er niet aan om ook hier af en toe aan het stuur te moeten draaien. Even alle gekheid op een stokje, de dealer vertelde mij dat zij dan altijd het stuur vervangen door een nieuwe. Smeren helpt niet. Nu heb ik daar geen zin in, want eigenlijk had ik mijn zinnen gezet op zo'n mooi houten W8 stuur. Maar, als ik nu nadenk, een tweedehandse lijkt mij dan ook geen optie, want dan loop ik risico dat ik snel daarna weer met een krakend stuur zit. Wie heeft een idee voor mij? groeten, Frans
  5. Bandenprobleem, durf ik mijn handen in het vuur voor te steken. En hoe oud zijn je schokbrekers?
  6. Nou Mannen, ik denk dat ik om ben, het gaan denk ik toch die nokians worden. Ik moet er nog wel een maandje voor sparen, want ik moet er meteen 4 hebben of course. ......maar het is nog geen voorjaar, dussssss thnx voor de input
  7. Waarom is dit een aanrader? Vind je dit dan een topmerk?
  8. Maar Diesel, krijg ik dan met een ET van 35 geen aanlopende wielen?
  9. Deze lijken mij wel iets, maar is dan die loadindex niet te krap? http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/r ... p=D-116088
  10. Hoi allemaal, Met de zoekknop kwam ik er niet uit, dus dan maar een gerichte vraag gesteld. Ik heb 19" wielen aangeschaft, en nu zoek ik daar banden voor. Mijn eisen zijn simpel: -er komt sporadisch een ponytrailer achter te hangen dus lijkt mij een loadindex van 92 of 94 wel belangrijk, -velgrandbescherming, -"snelle bochten proof"., Als er een leuke bocht komt wil ik daar graag vol gas doorheen.(wie niet) Ik ben ex-motorrijder en vind een goede bandenkeuze van levensbelang, het is het enige contact met de weg. Gekeken naar Pilot Michelin super sport, de Goodyear Eagle F1, Bridgestone Potenza, en de Conti Sportcontact om maar eens wat te noemen. met Pirelli heb ik slechte ervaringen, maar nu mijn vraag: Wie kan mij met mijn rijstijl iets aanbevelen? thnx
  11. Bedankt voor alle snelle reacties, het wordt er zo niet eenvoudiger op, want voor een max. bedrag van € 3500,- een Passat syncro,automaat, leer en variant te vinden is als een speld in een hooiberg. Eerst heb ik dus op jullie aanraden de ANWB eens aangeschreven over een evt. keuring. alvast bedankt
  12. Hallo, Ooit 2 Passats gereden, en na een ongelukkig zijstapje naar Peugeot wil ik toch weer een Passat terug. Graag een 3BG 2.8 V6 station. Nu zag ik er een op Autoscout24, die mij wel aanstaat, ( http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... c=st|fs,sp ) maar de kilometerstand vertrouw ik niet. Het getoonde boekje laat zien dat de laatste officiële beurt in december 2006 is geweest bij kilometerstand 147367. Dat betekent dat hij in 6 jaar tijd als ik goed reken, maar 55.000 km gelopen zou hebben. Navraag bij de NAP site levert ook op dat zij het niet vertrouwen. Stel, die auto lijkt verder in orde, wat loop ik dan voor risico als hij bijvoorbeeld 275.000 km gelopen zou hebben. Distributieriem hoeft sowieso niet vervangen, maar als hij daadwerkelijk veel op de autobahn gereden heeft, levert mij dan risico's op met de automaat? Kortom, zo'n auto met duidelijk meer kilometers, wat zijn dan de meest risicovolle punten waar ik op moet letten? (Overigens ga ik wel iemand meenemen om bij de aankoop over mijn schouder mee te kijken.) Ben benieuwd, Grtz, Frans
  13. Wat een pech. Een boutje van de ophanging van de remschijf ReVoor begon aan te lopen tegen de remschijf. Het gaf een kloppend en schurend geluid. De buitenste homokineet is al vervangen, dat is het dus niet. Het blijkt dat ooit er een helicoil is gedraaid in het onderste schroefgat van het fuseestuk, en die gaf de geest.(vorige eigenaar ) Probleem, de auto staat nu bij de dealer, kan dus niet meer rijden , en met een nieuw onderdeel (uit duitsland, inclusief wiellager etc.) kost me dat € 500,- excl.montage. Heb al een licht opgestoken bij de onderdelenlijn, daar noemden ze dit onderdeel iets van fuseedrager of zo.Moet ik nog bericht van krijgen;Ik heb het onderdeelnummer. Wie weet hoe ik nog meer aan zo'n onderdeel kan komen? (passat tdi 2.5 V6 180pk 4Motion 2003) vr.dank Frans
  14. Dan toch maar eens kijken voor andere veren. Wat mij verbaast is dat je de hele auto zo'n 3 cm verlaagd, en toch minder aan de grond komt. Ik zal eens gaan bellen met Stroeve, want er zijn ook nog meer merken. Weitec kan ze al leveren voor € 162,- Zit er nog heel veel verschil in? Thnx voor je antwoord in ieder geval.
  15. Retort308

    Airco testen

    Ik neem aan dat die de temparatuur van de sensor aan de voorkan pakt! Nee, want als er , 50, 80, of tig km harder gereden wordt? dan verandert de temperatuur door de rijwind. In de inlaat van de luchtslang zit er nog 1 en die meet de werkelijke aangezogen lucht temperatuur. Nou dat lijkt mij sterk van die rijwind. Die doet nix met de temperatuur. Wel met je huid, want daar verdampt vocht. En daardoor wordt er energie aan je lichaam onttrokken om te verdampen, en dus koel je sneller af als het harder waait. En dat voel je. Maar een sensor is niet nat, en weet niet of het waait of dat je harder rijdt Er verdampt niets, en dit heeft dan dus ook geen invloed op de temperatuur. "gevoelstemperatuur" is iets wat bij mensen zich voordoet, niet bij auto's. Ik voel in deze nog het meest voor de oplossing om de auto in een verwarmde ruimte te zetten. (wel ff wachten) en dan de airco eens te proberen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden