Ga naar inhoud
  • 0

Bodemplaat eronder of niet?


Bouma850

Vraag

Goedemorgen,

Mijn auto is (passat 3BG) is afgelopen zaterdag voor een riemwiesel geweest. De bodemplaat onder de motor zat stampvol sneeuw. Deze is er weer onder gekomen maar was niet meer in heel goed staat. Dus vanmorgen naar het werk gereden maar op een bepaald moment veel trillingen in de auto en heel veel remmen. Net even gekeken maar die plaat ligt zowat op de grond dus weer vol sneeuw. Tussen de middag weer loshalen maar ik vraag mij af of ie der wel weer onder moet.

Wat hebben jullie? Of zou ik een nieuwe/goeie gebruikte plaat moeten halen en vervangen.

 

Alvast bedankt voor reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Die van mij is toevallig gister ook afgebroken en zat ook vol sneeuw! Bij de VW Maas noemde ze de auto al "de sneeuwschuiver" :mrgreen: ze hebben hem er gister onderuit gehaald en een nieuwe besteld.... als het goed is kan ik over een half uur komen om het te laten plaatsen en daarna VOL gas naar DL :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik dacht zo rond de 35 eurie voor zo'n plaat maar ik kan het mis hebben natuurlijk

 

heb ondertussen ff een ouder topic opgezocht http://vwpassat.nl/viewtopic.php?f=120&t=26596&p=223332&hilit=bodemplaat+w8#p223332

en idd er staat in dat ze vroeger 35 eurie waren maar nu duurder zijn geworden

ik zou ff info vragen bij de dealert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
sportonderstel is 2 cm lager dan standaard

 

mijne is 4 cm lager, heb niet erg veel last van

zijn er hier op het forum die nog veel lager staan hoor, dat zijn nu met dit weer echte sneeuwschuiverts :mrgreen:

 

Ik krijg ook extra korting op de provinciale opcenten nu ivm de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die van mij is er ook al onderuit gebroken. Was hem iets teveel sneeuw denk ik. Ik dacht thuis op de parkeerplaats wat ligt daar dan voor iets zwarts onder de sneeuw is het dus de bodemplaat.

 

In de diepe sneeuw moest de passat ook aardig werken met al die sneeuw ervoor :mrgreen::mrgreen:

 

Morgen even een nieuwe bestellen en zo te lezen ben ik niet de enige dus het zal wel hard gaan met die bodemplaten in het VW magazijn.

 

Gr Jerry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De mijne is er ook onderuit gevallen. Aan de voorkant los gelaten, en toen 20km in de sneeuw gereden.. Heeft toch wel zo'n 20cm sneeuw opgeleverd onder de auto :D

 

Ik heb dus ook maar een nieuwe bij de dealer besteld. Alleen de voorste plaat en twee nieuwe wielkuipen. Het achterste deel van de beplating was het duurste; iets van 200 euro :| Deze was bij mij nog redelijk goed... Het voorste gedeelte 115 euro, wielkuipen 38 per stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag even naar Delft moeten racen en daar in Delft een omhooggegroeide riooldeksel(60x60) geraakt met de automaatbak.. carterpan van de bak is fors geschaafd aan de voorzijde.. geen lekkage iig, morgen even op de brug om te kijken hoe ernstig het is..

 

Carterpan is iig prijzig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kleine update.. pan is gelukkig niet zo erg beschadigd als het met de zaklamp leek.. ik heb de boel(na de foto) even goed schoongemaakt en in de tectylverf gespoten..

 

Ik ga e.d.d. wel even met de traanplaat bodemplaat bezig om dit soort dingen te voorkomen.

IMAG0030.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden