Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Zaterdag 'ff' de bak trekken, automaat in zijn R slip, soms een bonk naar 2e versnelling en vd week ging de boel in storing. Ik ga hem morgen uitlezen ivm de bakstoring. Zaterdag bak eraf en wegbrengen naar revisiebedrijf voor complete revisie. Oliekoeler ga ik ook vervangen, heb er niks aan als straks de bak helemaal vers is en dan naar de klote gaat door koelvloeistof in de ATF. Koppelomvormer is 25.000 oud, deze had ik vervangen wegens teveel slip en daardoor motorstoring.

 

Als de bak opgeknapt is gaat hij erop en laat ik ook alles spoelen, hopelijk dan weer een tijd er vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet morgen ook even naar de RDW met een achtpitter, APK keuring, auto heeft ook al een WOK keuring gehad zonder motor.. nu dus weer helemaal in elkaar geschroeft, alleen zonder onderbeplating..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk de Passat weer opgehaald. En breng 'm zo weer weg voor een nieuwe ruit.

 

Alleen nou heeft m'n motorkapschakelaartje het begeven.... Dus de draden doorgeknipt, uiteraard aan de juiste kant. Het schakelaartje is een breekcontact.

Weet iemand of dat micro switchje los te vervangen is, of word dat meteen op de VW stijl, het hele slot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk de Passat weer opgehaald. En breng 'm zo weer weg voor een nieuwe ruit.

 

Alleen nou heeft m'n motorkapschakelaartje het begeven.... Dus de draden doorgeknipt, uiteraard aan de juiste kant. Het schakelaartje is een breekcontact.

Weet iemand of dat micro switchje los te vervangen is, of word dat meteen op de VW stijl, het hele slot?

 

 

Die schakelaar is los te krijgen.

Nummer 3B0 953 236 D

 

De prijs kan ik je niet zeggen, deze kloppen niet in het ETKA programma dat ik heb.

Maar even snel gespiekt op Ebay..... Sterkte...... ik zou even een tripje maken naar de sloop.

Je kunt die van een andere Passat afslopen, is niet W8 specifiek. 

Die van mijn 3B doet t ook op het 3BG systeem. Zal es zoeken of ik nog een slot ergens heb liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, het was veel vervelender.. sterker nog.. RDW wilde niet keuren, auto te laag en de onderbeplating aan de zijkanten moesten er ook af.

1743714_702762766494167_5284129531903766

Ik heb nu toch een paar vraagjes voor bij het totaal plaatje.

1) waarom RDW? (Hoe oud is dat ding, of sterker nog, was gebeurd?)

2) wok keuring zonder motor??? (Wat is wok en waar was de motor?)

3) alles weer in elkaar geschroefd? (Zoals, motor er weer in?)

4) zonder onderbeplating, te laag, onderbeplating aan de zijkant moest eraf?? (Beplating???)

 

Wat is dat voor ding??? You Triggered my fantasy.

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ding (was)is een RS5 met frontschade, een van de voorste langsdragers was krom waardoor zeg maar een deel van het kenteken is ingenomen, de RDW wil zien dat de auto weer goed gerepareerd word alvorens die APK krijgt en in Nederland de weg op mag, dus schade gerepareerd. WOK staat voor Wacht Op Keuring, dwz auto mag pas na bezoek/goedkeuring op een RDW station zn papieren terugkrijgen.

 

Auto is inderdaad weer helemaal als nieuw, zowel de schade aan de voorzijde als diverse delen van de motor die ook lichtjes een tik hebben gehad.

 

In de mail van de RDW-keuring vandaag stond, geen onderbeplating.. motorbeschermplaat etc eraf gehaald. blijkt dat alle plastic delen ook die onder over de remleidingen/brandstofleidingen gaat eraf moest..

 

Tevens was de auto te laag om fatsoenlijk over de smeerput van de RDW te kunnen gaan, incl over de brugkrik die in die put hangt.

We hadden de auto al een 1,5cm omhoog geschroefd.. nog te laag.. vanmiddag is er weer een nieuwe afspraak gemaakt en we gaan dus de auto maar even een 2,5cm omhoogschroeven en die andere plasic kappen er ff afhalen en dan opnieuw voor de keuring. Die keuring is een extreem uitgebreide APK keuring, zelfs incl uitlijning..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Holy crap wat een onderneming. Wel een mooi project volgens mijn. Heel veel succes vandaag. En dankje voor de toelichting.

 

Ik heb er wel goed op geslapen trouwens.

Wat fantasie wel niet allemaal kan doen in een hoofd. Ik zal ze je sparen.

 

verzonden dmv data door lucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bruut apparaat, dat wel. Maar het zal nooit zo zeldzaam worden als de W8 natuurlijk.  :mrgreen:

 

Gisteren ook nog gezien dat de kilometerstand niet teruggezet is in de 'nieuwe' klok.  :neutral:  

Er staat nu 80.000km teveel op. Effe zoeken of er iemand is die dat wel kan. Bij de dealer zouden ze dat niet kunnen? Beetje vreemd. Maar voor de rest doet alles het weer perfect! Heb uiteraard zelf ook nog een uur onder het dashboard gehangen om alles naar mijn zin weg te knopen want uiteraard was het niet naar m'n zin. Ik ben nou eenmaal een zijkerd pietje precies.

Nu staat ie weer bij Autotaalglas voor een nieuwe ruit. Maandagmiddag ophalen en opbouwen. Dinsdag weer voor een klus naar Polen. Strakke planning, maar mijn allerliefste kan in ieder geval weer rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bruut apparaat, dat wel. Maar het zal nooit zo zeldzaam worden als de W8 natuurlijk. :mrgreen:

 

Gisteren ook nog gezien dat de kilometerstand niet teruggezet is in de 'nieuwe' klok. :neutral:

Er staat nu 80.000km teveel op. Effe zoeken of er iemand is die dat wel kan. Bij de dealer zouden ze dat niet kunnen? Beetje vreemd. Maar voor de rest doet alles het weer perfect! Heb uiteraard zelf ook nog een uur onder het dashboard gehangen om alles naar mijn zin weg te knopen want uiteraard was het niet naar m'n zin. Ik ben nou eenmaal een zijkerd pietje precies.

Nu staat ie weer bij Autotaalglas voor een nieuwe ruit. Maandagmiddag ophalen en opbouwen. Dinsdag weer voor een klus naar Polen. Strakke planning, maar mijn allerliefste kan in ieder geval weer rijden.

Hoeveel heb ze gelopen.?

 

verzonden dmv data door lucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel heb ze gelopen.?

 

verzonden dmv data door lucht

 

 

Na de APK in half februari heeft ze nog geen 50km gereden. Toen de klok naar z'n mallemoer ging stond ze op de afmeldstand. Iets van 165.000Km. Nu staat deze klok op 245.000Km....

Ik ga Stefan Baggen eens zoeken. Thanks voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal als de APK er binnenkort op zit en de auto weer op zn 'originele' hoogte zit een foto maken.

Overigens staat er bij mn kameraad nog een V8 voor de deur..

s6-jeroen-dik.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ding (was)is een RS5 met frontschade, een van de voorste langsdragers was krom waardoor zeg maar een deel van het kenteken is ingenomen, de RDW wil zien dat de auto weer goed gerepareerd word alvorens die APK krijgt en in Nederland de weg op mag, dus schade gerepareerd. WOK staat voor Wacht Op Keuring, dwz auto mag pas na bezoek/goedkeuring op een RDW station zn papieren terugkrijgen.

 

Auto is inderdaad weer helemaal als nieuw, zowel de schade aan de voorzijde als diverse delen van de motor die ook lichtjes een tik hebben gehad.

 

In de mail van de RDW-keuring vandaag stond, geen onderbeplating.. motorbeschermplaat etc eraf gehaald. blijkt dat alle plastic delen ook die onder over de remleidingen/brandstofleidingen gaat eraf moest..

 

Tevens was de auto te laag om fatsoenlijk over de smeerput van de RDW te kunnen gaan, incl over de brugkrik die in die put hangt.

We hadden de auto al een 1,5cm omhoog geschroefd.. nog te laag.. vanmiddag is er weer een nieuwe afspraak gemaakt en we gaan dus de auto maar even een 2,5cm omhoogschroeven en die andere plasic kappen er ff afhalen en dan opnieuw voor de keuring. Die keuring is een extreem uitgebreide APK keuring, zelfs incl uitlijning..

Hoest gegaan? Cum Laude, fier en koen? aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden