Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Het komt aan de achterkant van het blok vandaan. Dus dan zal het wel de kettingen zijn.

Spanners laten vervangen of is revisie de juiste optie?

En enig idee wat de kosten gaan zijn? En bij wie ik dit het beste kan laten doen?

 

Het zou inderdaad van de kettingen af kunnen komen, of een spanner die niet goed werkt.

Je kunt de offset van de kettingen via vagcom uitlezen.

Revisie kan zeker, onderdelen kosten zo ongeveer 1700€ schat ik in.

Het blok moet eruit om er bij te kunnen.

 

Als je problemen hebt met de verstellers dan gaat het motorlampje branden.

Dus eerst vagcom eraan en uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechtervoorkant in elkaar gereden Ad dus word nu een nieuw front op gezet. Scherm,koplamp,bumper,front,bumperbalk en motorkap worden vervangen. Multiriem was nog niet nodig maar nu we d'r toch bij kunnen maar gelijk vernieuwen. Er staat nu 165000 op de teller

 

 

Succes met de afhandeling :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 maanden geleden na een flinke remactie bleef de rem erop staan, pedaal stond vast! Schrok me natuurlijk een hoedje. Probleem zat in de rembekrachtiger waarvan de stift/pen bleef hangen dus een nieuwe erop gezet en remt weer als de beste!

 

Inmiddels de 2 ton gepasseerd en nog steeds blij ermee. Zit verse APK op ook.

 

Trouwens de tandriem vd balansassen heb ik vervangen na ongeveer 180.000 op de teller, ding zag er eigenlijk nog prima uit maar was nog wel de eerste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zo eindelijk het thermostaathuis vervangen die Ad gereviseerd heeft, nu maar hopen dat ie het beter doet dan de vorige 2. :mrgreen:

Storing van het thermostaathuis gereset en hij blijf weg. Alleen heb ik een andere storing d'r bij gekregen :angry: 16777 sensor B cilinderrij 2 nokkenaspositie G301, na overleg met Ad deze gewisseld met G40 nu zit de storing in de G40. Morgen maar een nieuwe bestellen en plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat vanmiddag een beetje te klooien met TomTom Icoontjes op m'n telefoon toen ik me bedacht dat het wel grappig is om het icoontje te veranderen in mijn  eigen auto.

Zoals je tegenwoordig ook veel bij af-fabriek navigaties ziet. Na een beetje rommelen met verschillende tekeningen is het dit geworden:

 

IMAG0268_zpse3414b7e.jpg

 

Ik vind hem wel goed gelukt. :smile:

aangepast door DenV5Passat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat vanmiddag een beetje te klooien met TomTom Icoontjes op m'n telefoon toen ik me bedacht dat het wel grappig is om het icoontje te veranderen in mijn  eigen auto.

Zoals je tegenwoordig ook veel bij af-fabriek navigaties ziet. Na een beetje rommelen met verschillende tekeningen is het dit geworden:

 

IMAG0268_zpse3414b7e.jpg

 

Ik vind hem wel goed gelukt. :smile:

Wel gaaf geworden Den
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Die kloink bij het oppikken na een bochtje is zo goed als weg. Da's dus goed nieuws.

 

Alles verloopt nu net effe wat vloeiender, het hele schakelgebeuren zeg maar. De belangrijkste reden voor het spoelen was puur de preventieve kant. Aangezien de bakken geen onderhouds interval hebben, zit die smurrie er inmiddels al 160000Km in en is dus nooit ververst. Nu dus lekker wel en kan ik er weer een hele tijd van genieten.

Nu de achter diff nog een keer verversen en dan is alles zo'n beetje up to date.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag eindelijk de BC-Racing set eronder geschroefd en wat blijkt? De achterzijde is verkeerd. Grmpf....

 

Ik heb de 'schokker in de veer' onder de auto en in de set zit een set 'veer naast schokker'. Maar de voorkant zit er onder! En dat is al goed te merken ook.

 

Word vervolgd want de juiste gaan besteld worden volgende week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag bezig geweest met koelvloeistof temperatuursensor aan de voorzijde, binnen half uur had ik de ouwe te pakken, nieuwe heb ik in anderhalf uur erin gekregen (dikke vingers :D ), maar goed hij zit er in, nu een ander probleem. Motor word iets warmer dan normaal, daarvoor deed die 90c precies en nu loop die richting 100c op de snelweg :( , ik heb hem uitgelezen maar geen fouten kunnen vinden, hij lekt ook niet, dus ik zou t niet weten wat er aan de hand is, misschien dat er nog lucht in leiding zit? Ben toch halve liter verloren Door deze operatie, koelvloeistof heb ik wel gelijk bijgevoegd.

 

hier nog wat foto's

11073452_842950365784531_651012255_n.jpg11084309_842953402450894_817996693_n.jpg

aangepast door kamil840
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Zo, afgelopen zaterdag, op aanraden van Edwin,  naar Lynx Car Design in Bergschenhoek geweest.

De 8 gaf na mijn jaarlijkse tour-U.K. wat plofjes vooraan bij de uitlaat en het vermoeden was dat de flexibele koppel stukken het leven gelaten hadden.

Dat bleek waarheid, dus er zijn twee nieuwe er onder gegaan.

 

IMAG0176_zpsih6lm6ao.jpg

 

Dus lekkere nieuwe bling, maar dan onder de auto en zie je er dus niets van.. :wink: 

 

Wat we ook direct gedaan hebben.... de eindempers gedelete.:

 

IMAG0178_zpslrnjbsi9.jpg

 

IMAG0179_zpsvetkzs14.jpg

 

IMAG0180_zpssvycxlcs.jpg

 

Dit was een gokje, ik wilde 'wat meer geluid' uit de W8, zodat je ook kon horen dat het een heuse acht-pitter is.

In eerste instantie voor de optie gegaan om de dempers te vervangen door 'slechts' een recht stuk pijp, zonder enige demping.

Wel in ons achterhoofd, mocht het geluid "té" zijn, zouden we er toch nog kleine(re) dempers tussen gaan zetten.

Na montage bleek dat het geluid, zeker niet heel luid was, dus voorlopig maar eens proberen hoe dit bevalt.

Mocht ik volgende maand toch belsissen dat het anders (minder hard/zwaarder/hoger/etc.) moet kan dit altijd nog.

Uiteraard hebben we de originele eindstukken overgezet. Ik vind de standaard "uitlaat-optiek" van onze 8-en mooi en wil daar absoluut niets aan veranderen.

 

Vooralsnog ben ik tevreden.

Ik heb niet de juiste spullen om een goed filmpje of geluids fagment te maken, maar voor jullie beeld (of geluid) voorming, de mijne klinkt nu een beetje als deze Engelse W8:

https://youtu.be/XQ7zj7TWbUs

aangepast door DenV5Passat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes werk van roymond he.

en heb je geen rvs buisen 2.5 inch gebruikt of is het ijzer materiaal?

 

Ik heb van mijn auto ook bij hem aangepast

van af de cat alles rvs maar ik heb nog het einddempers nog erop ff kijken dat ik het ook verwijderen ff test als het mooi geluid is.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden