Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Las op internet dat de krukaslagers ook nog wel eens problemen geven.

Iemand daar bekend mee?

Of is dat een probleem apart bij deze persoon?

Hij stond ook in dit topic al beschreven btw:

http://www.autoweek.nl/autoreview/29569 ... otion-2003

Had hem uit dit verhaal

 

 

 

 

 

@Bas23: Was hem op marktplaats al tegen gekomen idd :(

Zonde maar wat moet moet helaas.

Zonde en op dit moment nog ff het budget niet (mijn auto moet eerst verkocht worden) maar is een serieuze kandidaat voor aankoop bij ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bas23: Was hem op marktplaats al tegen gekomen idd

Zonde maar wat moet moet helaas.

Zonde en op dit moment nog ff het budget niet (mijn auto moet eerst verkocht worden) maar is een serieuze kandidaat voor aankoop bij ons.

 

Ach ja het gaat bij mij ook niet van harte hoor..... ts echt een fijne kar. en hij is nog niet verkocht.

voor die biedingen en inruil die ik krijg gaat hij niet weg hoor :shock: ik zeg bel eens vrijblijvend.

mijn tel staat in de adv.

 

Mvg Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij Staat in de verkoop :cry: de auto loopt en rijd super, maar is niet meer te houden in mijn huidige

situatie. ik zit er nog over te denken hem te stallen en in betere tijden er weer uit te trekken.

mits hij niet bij een liefhebber trecht kan komen.

 

Mvg Bas

Jammer voor je, maar als hij te duur is moet je keuzen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krukaslagers geven niet specifiek meer problemen bij een W8.

 

M.b.t. de nokkenas verstellers dat bij iedere W8 deze vervangen moeten worden ben ik het niet mee eens.

 

Het verstelhuis zelf wat vervangen wordt bij de VW dealer heeft helemaal niets mechanisch, er zitten alleen oliekanaaltjes in met 2 terugslag klepjes, iets wat dicht gesludged is, is ook weer open/schoon te krijgen. Het zwakke punt zijn de

zeefjes tussen het blok en de verstelhuizen, deze breken en stukjes kunnen in de pulsspoelen komen waardoor

deze vast komen te zitten, dit is ook weer schoon te maken, de verstellers zelf zijn weer mechanisch, deze

gaan niet kapot. Als de dealer het probleem oplost vervangen ze alleen het verstelhuis met de spoelen.

Welk probleem is er dan opgelost? alleen matriaal wat schoon is, dus vrij van sludge en/of zeefdeeltjes.

Dit is de reparatie van 3000 euro, wil je de verstellers zelf ook nog vervangen moeten de kettingen er ook uit en komt

er nog eens 1400 euro bij. Het vervelende is dat de motor eruit moet, dit maakt het tot hoge kosten.

 

Naar mijn idee is het gedonder begonnen om de olie verversings interval bij diverse motoren naar 30000km ze zetten

i.p.v. 15000km, kijk ook maar eens bij de 1.8T motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft een W8 - Uitvoering - Kleur - Bouwjaar - KMstand -

1.Niwdecire - Variant - ReflexSilverMetallic - 18-6-2004 - 135.000

2.PassatW8 - Variant - Black Magic Pearl - nov 2001 - 206.000

3.Bas23

4.Ad Driessen - Variant

5.DenV5Passat - Sedan

6.

7.

8.

9.

10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft een W8 - Uitvoering - Kleur - Bouwjaar - KMstand -

1.Niwdecire - Variant - ReflexSilverMetallic - 18-6-2004 - 135.000

2.PassatW8 - Variant - Black Magic Pearl - nov 2001 - 206.000

3.Bas23

4.Ad Driessen - Variant

5.DenV5Passat - Sedan - Indigo Blue Metallic (?) - Nov.2001 - 177.000

6.

7.

8.

9.

10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Wie heeft een W8 - Uitvoering - Kleur - Bouwjaar - KMstand -

1.Niwdecire - Variant - ReflexSilverMetallic - 18-6-2004 - 135.000

2.PassatW8 - Variant - Black Magic Pearl - nov 2001 - 206.000

3.Bas23

4.Ad Driessen - Variant

5.DenV5Passat - Sedan - Indigo Blue Metallic (?) - Nov.2001 - 177.000

6.RonW8 - Variant - Black Magic Pearl - Nov 2002 - 124.000

7.

8.

9.

10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Eigenlijk best triest dat het je in Nederland zo moeilijk wordt gemaakt om een leuke auto te rijden.

Het lijkt erop dat je gestraft wordt als je een wat luxere/zwaardere auto hebt.

Wat dat betreft ben je in Duitsland een stuk beter af!

En de benzineprijs is ook asociaal hoog, als voorbeeld: binnen een maand tijd heb ik 2x getankt, 12 januari voor €112,01 en 6 februari voor €90,-.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd BP Ultimate 98 ongelood tank, dat is duurder dan de gewone Euro 95 ongelood.

Hoe dan ook, de prijzen zijn veel te hoog en ik denk dat de meeste mensen dat wel met mij eens zijn.

Het wordt tijd voor een beter beleid!

 

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hem vol gooi, bitte tanken melding al gehad, dan gaat er meestal zo'n 68 liter 95 in a 1,69, dus dat is 114 euro, dus hoe kom jij aan 112 euro als je 98 tankt?

Hoe dan ook je rijdt een bijzondere auto en dat kost gewoon iets meer ja.

Overigens mag de prijs van mij direct naar beneden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M.b.t. het octaangetal zit eral verschil tussen de verschillende merken en kan het goed zijn dat dit +1of -1 is.

Mij hebben ze geleerd dat een hoog octaangetal een precieze snellere ontbranding (klopvastheid) geeft en daardoor meer bedoelt is voor hoge toerentallen, hierbij bedoel ik wel 16000 omw. of meer.

Bij mijn racemotor die tot 14000 toeren draait tank ik gewoon 95 en dit zonder problemen.

Even terug naar de W8, deze krijgt bij mij al jaren Esso 95.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Sinds gisteren behoor ik ook tot de W8 club 8-):lol:

 

 

Wie heeft een W8 - Uitvoering - Kleur - Bouwjaar - KMstand -

1.Niwdecire - Variant - ReflexSilverMetallic - 18-6-2004 - 135.000

2.PassatW8 - Variant - Black Magic Pearl - nov 2001 - 206.000

3.Bas23

4.Ad Driessen - Variant

5.DenV5Passat - Sedan - Indigo Blue Metallic (?) - Nov.2001 - 177.000

6.RonW8 - Variant - Black Magic Pearl - Nov 2002 - 124.000

7.WessieW8 - Variant - Okt 2001 - 206.000

8.

9.

10.

 

 

 

Ps Waar kan ik de kleur vinden?

Bij BMW staat die altijd op de veerpoot :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Kicke

Mijn W8 heeft gisteren tegenover een rooie Rallye gestaan van een vriend van me.

Wat een mooie ding is dat

Wel neus aan neus niet zij aan zij voor het stoplicht want moesten allebei de andere kant op helaas :mrgreen:

 

P180002_14-08-09.jpg

 

P180001_14-08-09.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden