Ga naar inhoud

Valt toch mee zo'n benzine V6

Robert65

Aanbevolen berichten

We hebben wel een kilometerstandentopic, maar geen verbruikstopic (dat zou ook een heel stuk korter zijn).

Maar bij deze wil ik toch mijn eigen verbruikservaring delen met de benzine V6 (30V).

Ik heb de Passie nu bijna 2 jaar en ik ben ongeveer 25.000 km verder.

Zo door de bank genomen is het verbruik rond de 1 op 9. Zeker niet slecht, maar daar moet je wel netjes voor rijden en niet te veel willen blazen.

Laatst echter voor vakantie vanaf Düsseldorf gevlogen (dus met de auto heen en weer). Toch aardige stukken tegen de 200 km/h gereden en uiteindelijk over de 170 km een gemiddeld verbruik van 9,5 l/100km gehaald. Beter dan 1 op 10 dus..... :shock:

Mede gezien het plezier dat het rijden met de V6 sowieso geeft, ben ik alleen maar des te blijer dat ik 2 jaar geleden toch heb gekozen voor de fun van een V6 boven een wat verstandiger kleiner slagvolume. Nooit gedacht dat ik het verbruik wel mee zou vinden vallen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfieuw, wat een cijfers, dat haal ik toch echt niet met die van mij. De laatste 20.000 km doe ik gemiddeld 1 op 8,3. Moet ik wel bij zeggen dat daar relatief veel stadsverkeer bij zit en daar houdt hij niet van :P

Maar ook op de langere afstanden (ritje Emden over de Autobahn vorig jaar) haal ik jouw cijfers niet (bewuste ritje was 1 op 6,5, gemiddeld 165 km/u :P ). Vreemd toch dat dat zo kan verschillen...

Maar aan de andere kant: ook hier nog geen seconde spijt gehad :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

valt idd mee, let er eigenlijk bijna nooit op. rij daarvoor veelste verschillend. soms zeggen mensen wel een tegen mij ; jij staat vast bij de pomp dat zal wel pijn doen . niet dus genot mag wat kosten toch en als ik weer zoef bij de ben ik het al weer vergeten! rijdt toch super zo'n V6 , wat je zegt ik heb er ook geen moment spijt van! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfoeh, ik vind dat toch wel aardig slurpen zon' V6. Althans, wel met de huidige brandstofprijzen.

Ik kwam er onlangs ook achter dat de snelweg een stuk minder brandstof intensief is dan de stad / buitenwegen. Ik rij 50% stad en 50% buiten de bebouwde kom en haal dan 1 op 10. Maakt overigens weinig uit of ik heel rustig probeer te rijden of constant doortrek; het verbruik blijft nagenoeg gelijk. Op de snelweg haal ik 1 op 13. Dat scheelt toch behoorlijk. Alsnog veel, zeker in vergelijking met m'n vorige Opel Astra uit '94 8-), maar daar krijg je heel veel rijplezier en comfort voor terug. En evenals bovenstaanden vind ik dat de moeite aan de pomp toch wel waard. :) (3B 1.8 uit '98)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me helemaal aan bij Robert.

ben dit jaar bepakt en bezakt

naar Italie gereden en over de duitse autobahn lekker lopen vegen met de passie

en had het zelfde verbruik als jouw gemiddeld 1 op 9.2

met een gemiddelde snelheid van 170 tot 200

vond dit ook ernorm mee vallen want had verwacht voor de vakantie dat hij ongeveer

de 1 op 6 zou halen met deze snelheid

gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

gemiddeld 1op 4,5

Dat houdt in dat de W8 voor mij toch geen optie is.

Heb eventjes uitgerekend dat met mijn kilometrage ik dan zo'n € 1200,- per maand alleen aan brandstof kwijt ben.

Dat trek ik helaas niet :roll:

:shock: 1200euri :shock:

ja dat is voor de gemiddelde huishouden te veel/denk ik dan :roll:

wij rijden 200km per week soms minder soms wat meer

een w8 rijden is denk ik ook echt hobby en liefhebben

en dat kost geld maar nogmaals

geen greintje spijt :!::!: het is een kick :angel:

vr grt ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

hybride rijders compenseren onze uitstoot, kunnen we lekker blijven rijden...

sory GREENPEACE aanhangers :mrgreen:

maar bovenstaande helemaal mee eens

maar ik denk dat een w8 minder vervuilender is dan een diesel

een w8 of 1 v6 etc maakt minder kilometers in een jaar ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hybride rijders compenseren onze uitstoot, kunnen we lekker blijven rijden...

sory GREENPEACE aanhangers :mrgreen:

maar bovenstaande helemaal mee eens

maar ik denk dat een w8 minder vervuilender is dan een diesel

een w8 of 1 v6 etc maakt minder kilometers in een jaar ....

:blink: Mag wel zijn, maar gemiddeld rij ik 1op 15 tot 1 op 17 en op lange stukken met constante snelheid 1 op 20 8-)

:mrgreen: Niet in Duitsland uiteraard, daar lust-ie iets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden