Ga naar inhoud
  • 0

verkeerde olie, rotzooi verstopt, ikke nie blij!!!


TheDarkRaver

Vraag

Hallo mensen,

 

vorige week begaf de 3e bobine het in 1 jaar tijd van mijn passat 1.8T 3BG uit 2002 met 140.000km op de klok.

 

een bekend probleem bij de 1.8T maar hij moest afgelopen week toch voor de keuring + grote beurt dus de 3e en 4e bobine direct maar laten vervangen, zijn we daar ook weer vanaf!

 

auto opgehaald, volgende dag geen olie druk! auto weer naar de garage, zij alles onderzoeken, konden eerst nix vinden!

 

hele weekend zonder mijn eigen auto, moest het met een klein (respect) polo'tje met reclame opdruk doen!

 

Vanmiddag weer bij de garage langs, ze zullen uhm wel klaar hebben, nee dus!

 

wat blijkt: de aardig leaserijder voor mij heeft geen synthetische olie gebruikt bij het verversen: de gehele rotzooi verstopt!!!

 

kosten nog nie bekend, ze gaan morgen verder met uitzoeken wat allemaal vervangen moet worden, sowieso de oliepomp en een nieuw carter!

 

GVD wat baal ik!

 

hehe dat lucht op!

 

foto's van mijn Passat:

http://www.mijnalbum.nl/Album=DNP8AKXD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hier nog 1....

 

Bij mij was het zelfs zo erg dat mn motor is geploft en er een nieuw blok in moest.

Een 4-pitter is dan nog redelijk te betalen, maar een 6pitter.......... KATSJINGGGG!

Bedankt leaserijder!

 

:(

 

Zelf heb ik mn leasebakken altijd met respect behandeld. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dit is ook van toepassing op de Pompverstuiver motoren zoals de 100, 115 en 130 pk tdi's, de dunne olie word hier ook gebruikt om de pompverstuivers te smeren.. dus zomaar ff een beetje olie bijvullen bij de pomp is dus niet verstandig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je het mij vraagt zou ik ook zeggen dat dit onder het kopje verborgen gebreken valt of zelfs wel fout onderhoud (omdat het om een lease rijder ging)

 

Maarjah... hoe toon je zoiets aan...

 

iig sterkte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is m.n. een 1.8T in lengte geplaatst probleem ivm het lage olievolume. Ook de V6 is wel eens het slachtoffer. Voor de 1.8T is er een wat groter oliefilter om het volume wat op te krikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus als ik het goed begrijp DM, heb ik met mijn 2.0 er niet zo snel last van???? pfffft gelukkig maar :D

as vrijdag wordt de mijne overigens weer voorzien van verse olie (longlifebeurt) + remvloeistofservice en APK. Ben ik er weer klaar voor as zaterdag :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hij staat weer bij mij voor de deur! een oliepomp, pakkingen en slangen vervangen, kosten nog niet bekend maar ik kan weer touren gelukkig!!!

 

afgelopen winter heeft ie een winterbeurt gehad en is er 4liter semie synthetische olie in gegaan, bij een andere garage dus.

 

mijn huidige garage man zegt dat dat de boosdoener is! kweet nie hoe ik nu moet handelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zeker terug naar die garage met een lijst van de door VW goedgekeurde type volsyntetische olie voor je 1.8T. Standaard spul (mede door het lage olievolume) is dodelijk. Is er ook wat gedaan/gecheckt aan de olietoe/afvoer, anders is wellicht je turbo binnenkort ook nog weg.

O ja om de 8dkm verversen of na 6 maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden