Eindelijk zijn we begonnen met ons project, de K04 heb ik met een goede maat van me erop gezet, en ook de Nieuwe chip van JD zit erin, Tjonge wat gaat dit van kant zeg. We konden nog geen meeting doen i.v.m. een raar verschijnsel, bovenin toeren schiet de druk naar 1.5 bar, wat we denken is dat de wastegate van de nieuwe turbo te strak staat afgesteld (voorspanning), aangezien we al het andere hebben gecheckt. Maar kenners zullen wel weten dat je hier heel lastig bij kan om het stangetje af te stellen (onder het spruitstuk), dus dit doen we als de uitlaat/kat eraf gaat, heb je wat meer bewegingsruimte. De volgende stappen zijn een custom made racekat 200 cell, en een fmic. Dat alles weer om de thermische belasting naar beneden te gooien. De druk wat we max gaan rijden zal tegen de 1.3 Bar zijn, dan kunnen de originele verstuivers het allemaal nog bijhouden, nu loopt ie iets te arm bij 1.5 bar, daarom MOET het naar beneden anders is het zo stuk. Maar ik moet zeggen het rijdt weer super, alleen 1 nadeel die superplus 98 benzine prijzen he !, das het enige nadeel. O ja, de turbo heb ik nieuw kunnen kopen voor nog geen 400 euro in engeland, wel denken we dat het een remake is, maar het compressor huis is K04, kan je zien aan de trimming. Maar de turbo ziet er hagelnieuw uit, en binnen 4 dagen had ik het binnen, met netjes later via de post een factuur, met creditcard machine bonnetje. Dus de story continues!!
O ja toen we bij JD waren kwam er een fransman zijn Audi laten rollen, Een getunde V6 biturbo, wat een geweld. 560PK en heel veel Nm tertjes......
Vraag
Turboman
Eindelijk zijn we begonnen met ons project, de K04 heb ik met een goede maat van me erop gezet, en ook de Nieuwe chip van JD zit erin, Tjonge wat gaat dit van kant zeg. We konden nog geen meeting doen i.v.m. een raar verschijnsel, bovenin toeren schiet de druk naar 1.5 bar, wat we denken is dat de wastegate van de nieuwe turbo te strak staat afgesteld (voorspanning), aangezien we al het andere hebben gecheckt. Maar kenners zullen wel weten dat je hier heel lastig bij kan om het stangetje af te stellen (onder het spruitstuk), dus dit doen we als de uitlaat/kat eraf gaat, heb je wat meer bewegingsruimte. De volgende stappen zijn een custom made racekat 200 cell, en een fmic. Dat alles weer om de thermische belasting naar beneden te gooien. De druk wat we max gaan rijden zal tegen de 1.3 Bar zijn, dan kunnen de originele verstuivers het allemaal nog bijhouden, nu loopt ie iets te arm bij 1.5 bar, daarom MOET het naar beneden anders is het zo stuk. Maar ik moet zeggen het rijdt weer super, alleen 1 nadeel die superplus 98 benzine prijzen he !, das het enige nadeel. O ja, de turbo heb ik nieuw kunnen kopen voor nog geen 400 euro in engeland, wel denken we dat het een remake is, maar het compressor huis is K04, kan je zien aan de trimming. Maar de turbo ziet er hagelnieuw uit, en binnen 4 dagen had ik het binnen, met netjes later via de post een factuur, met creditcard machine bonnetje. Dus de story continues!!
O ja toen we bij JD waren kwam er een fransman zijn Audi laten rollen, Een getunde V6 biturbo, wat een geweld. 560PK en heel veel Nm tertjes......
gr,
Hans
Link naar reactie
Delen op andere sites
40 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten