Ga naar inhoud

Nieuwe 1.6 TDI voor Volkswagen Passat Bluemotion


Passant

Aanbevolen berichten

Net gekeken in de configurator, en dat kan dus niet.

 

De mogelijkheden komen sterk overeen met ruim 2,5 jaar geleden toen ik mijn Bluemotion bestelde. Dat was de allereerste uitvoering van de Passat Bluemotion, die net als nu gebaseerd is op de trendline. Alleen heb ik wel chromen sierlijsten rond ramen kunnen bestellen. Verder viel mij het volgende op:

 

Nu niet meer te bestellen:

- chromen sierlijsten rond ramen

- Comfortline interieur (Incl. elec. raambediening achter)

 

De volgende opties zitten nu al standaard in de auto:

- Mistlampen voor

- Audio-Systeem

- Multifunctioneel stuurwiel

 

Andere verschillen:

- Toen wel volledig Chromen grill standaard op Bluemotion.

- Toen wel standaard chromen stootlijst rondom

 

Destijds was ong 6 maanden na introductie van de eerste Bluemotion ineens de Bluemotion Comfortline leverbaar, die had veel meer opties, en was ong 5.000 euro goedkoper dan de mijn config! Misschien dat op termijn ook weer zoiets leverbaar wordt, hoewel met het nieuwe model Passat in aankomst voor 2010, en het sluiten van de fabriek als voorbereiding daarop, ik me wel afvraag of er nog veel wijzigingen in het leveringsprogramma aan zitten te komen voor de resterende periode.

 

 

Gisteren bij de dealer geweest om wat extra uitleg te krijgen. Dealer hier beweert bij hoog en laag dat volgende onderdelen NIET standaard zijn:

- middenarmsteun voor

- audiosysteem RCN310

- mistlampen voor

- multifunctioneel stuurwiel

 

Als ik de auto van Gijsbert zie lijkt mijn dealer de weg kwijt... of vergis ik me nu?

Ga er maar van uit dat de dealer het gewoon niet weet, ze zitten er zo vaak naast! Vraag anders waar de dealer zich op baseert, zoals mails, brochures, daar kunnen we nog iets mee.

Misschien wil Gijsbert zijn exacte config hier melden, dan geeft dat de mensen wat duidelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 293
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

gelijk maar even interieurfoto's gemaakt.....

 

Toch opvallend dat er nog zoveel onduidelijkheid is over de precieze uitvoering. Zelfs op de volkswagensite is nog geen enkele melding geweest onder 'nieuws' dat de bluemotion bestelbaar was. Verder verwijst alleen de configurator naar de BM. En dat terwijl ze bij volkswagen er vanuit gaan dat de BM voor de zakelijke/leasemarkt een knaller moet worden.

 

Maar goed: inmiddels zijn de foto's openbaar :mrgreen:

post-10284-1423824057,8149_thumb.jpg

post-10284-1423824057,9399_thumb.jpg

post-10284-1423824058,0805_thumb.jpg

post-10284-1423824058,2367_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even mijn volledige config: Moccabrown-antraciet, bekleding Calino zwart. Extra's: executive pakket, chromen dakrailing, achterruiten 35% getint, climatronic, licht en zichtpakket I,voorstoelen met hoogte en lendesteunverstelling, trekhaak losse kogel.

 

oh ja, nog een standaard extra tov. trendline: 12V aansluiting achterkant middenconsole en in laadruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren 1.6 TDI blue motion besteld

met blue motion pack : start stop /metaal kleur /alarm/ climatronic/boord computer plus /APS voor + achter /RNS 510 /licht zicht module + inklapbare spiegels /stuur + pook in leder

 

trekhaak

lederen zetels

winter module 3 (verwarmbare vooruit)

getinte ruiten achteraan

xenon lampen

geanodiserde dakreling

voor 31121 eur BTW in

Link naar reactie
Delen op andere sites

multifunctioneel stuur, middenarmsteun voor én achter en zelfs ook de rode led-lampjes voor de rode gloed over het dashboard (volgens mij de ambienteverlichting?) zit er bij mij toch echt in. Zelfs de verlichte make-up spiegels in de zonnekleppen en de 2 leeslampen achter. Dus zeker niet volledig de trendline als basis. Mbt. de vraag over de side-skirts: zijn bij mij in de carrosseriekleur gespoten. Alleen het onderste gedeelte van de achterbumper (waar ook de klep voor de trekhaak zit) is zwart.

 

Ik zal even kijken of ik een dezer dagen interieurfoto's kan toevoegen

 

Gijsbert,

de ambiente verlichting is gekoppeld aan het Licht & Zicht pakket. In de Duitse prijslijst staat dat wel extra vermeld. Net als de 12 V in het middelkonsolen en de kofferbak die weer gekoppeld zijn aan de armsteun voorin. Op een of andere manier neemt PON maar de helft van de informatie over uit de Duitse prijslijst en folder.

Na de test rit in jouw Bluemotion ben ik echt overtuigd dat dit een super keuze is! :lol:

Groeten,

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het ook gezien. De Duitse lijst met opties is een keer of wat groter. Het schijnt dat Pon zelf pakketten en uitvoeringen samensteld. En daarmee wellicht de keuze voor de nederlandse koper beperkt....

 

Hans, leuk om te horen dat de proefrit goed is bevallen. Kun je wederom de verkopers van info voorzien in plaats van andersom :book::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Gijsbert.

 

Ik rijd nu ook een 140pk toyota verso, maar eind maart krijg ik ook de 1.6d variant.

Mooie wagen, op veel dingen ga ik vooruit, maar ben op dit moment toch bang dat ik de hoge zit en krachtige motor ga missen.

Opvallend dat je zegt dat de motor je meevalt. De passat is toch ~3 seconden langzamer naar de 100 dan de verso. Ben benieuwd. Ongetwijfeld zal het een fijne motor zijn.

 

Gelukkig kon ik hem wel bestellen met comfortpakket.

 

De dealer vertelde mij ook dat in het comfortpakket niet de aluminimum strips langs de raamstijlen zitten. Jammer. :cry:

Ook schijnt de dekorinleg ondanks het comfortpakket toch geleverd te worden als "dark rhodium". Maar op jouw foto's is toch echt chroom/aluminium te zien. Hopelijk had de dealer het niet bij het rechte eind, want dat staat toch wel beter. :)

 

Is er trouwens een aftermarket oplossing voor de aluminimum strips langs de raamstijlen? Maakt de auto toch wel een beetje af. (en kijk op de weg; heb nog geen 1 passat gezien zonder ..)

 

groet Jan Pieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Gijsbert.

 

Ik rijd nu ook een 140pk toyota verso, maar eind maart krijg ik ook de 1.6d variant.

Mooie wagen, op veel dingen ga ik vooruit, maar ben op dit moment toch bang dat ik de hoge zit en krachtige motor ga missen.

Opvallend dat je zegt dat de motor je meevalt. De passat is toch ~3 seconden langzamer naar de 100 dan de verso. Ben benieuwd. Ongetwijfeld zal het een fijne motor zijn.

 

Gelukkig kon ik hem wel bestellen met comfortpakket.

 

De dealer vertelde mij ook dat in het comfortpakket niet de aluminimum strips langs de raamstijlen zitten. Jammer. :cry:

Ook schijnt de dekorinleg ondanks het comfortpakket toch geleverd te worden als "dark rhodium". Maar op jouw foto's is toch echt chroom/aluminium te zien. Hopelijk had de dealer het niet bij het rechte eind, want dat staat toch wel beter. :)

 

Is er trouwens een aftermarket oplossing voor de aluminimum strips langs de raamstijlen? Maakt de auto toch wel een beetje af. (en kijk op de weg; heb nog geen 1 passat gezien zonder ..)

 

groet Jan Pieter

 

Hi Jan Pieter,

ik vind "dark rhodium"juist erg mooi. Maar ieder zijn smaak. Ik ben benieuwd wat ik krijg met een Latte Machiato dashboard. Volgend het Duitse boekje zou het geborsteld alu moeten zijn. Ik verwacht de strips van de comfortline er gewoon in komen dus als jij zwarte bekleding hebt, zal het chroom worden.

Achteraf chroom langs de ramen kan, maar ik heb het bij Gijsbert gezien en zonder chroom langs de ramen staat het ook erg mooi. Nou heeft Gijsbert wel chrome dragers (net als ik) en getinte ramen (net als ik).

Goed, we moeten nog even wachten Jan Pieter tot Maart. :(

Groet,

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Jan Pieter,

 

Als je uit de toyota komt en in de passat stapt, maakt die eventuele 3 seconden niet meer uit :D de passat rijdt over de gehele linie veel soepeler (of ik had een maandagmorgen toyota, vandaar misschien de nieuwe motor en overige pijnen...). De beleving begint al als je de deur dichttrekt (en stop pas weer als je uitstapt). De hoge instap mis je in het begin inderdaad wel maar ach.

 

Mijn interieur is wel met dark rhodium. met enkele chroomaccenten.

 

mbt. strips langs ramen, als je goed oplet zie je ze wel rijden (trendline's en vanaf heden natuurlijk de BlueMotion's!) zeker in combinatie met chromen dakrail heb ik er geen probleem (meer) mee.

 

Comfortpakket was bij mijn bestelling nog niet mogelijk, erg jammer. Is volgens mij een mooi pakket voor weinig geld. Veel plezier met je passat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat hem worden:

- 1.6d variant bluemotion II

- pareleffect deepblack

- bekleding callino zwart

- comforpakket

- executive plus

- LM16 (accessoire)

- bluetooth adapter

- trekhaak

 

Wat ik ook wel erg jammer vond is dat je niet het volledig ingebouwde carkit systeem kon bijbestellen bij de bluemotion.

Nu zit je met een apparaat op het dashboard, beetje jammer bij verder zo'n complete luxe auto.

 

Inderdaad de chromen dakdrager staat beter. Ben een stukje over mijn leasebudget heen gegaan en deze wou ik niet verder op laten lopen. Ik zal er wel spijt van krijgen maar ja de bedoeling was wel dat de auto goedkoper voor mij ging worden.

 

Toch is VW goed bezig met dit model, petje af; ben niet merkvast maar geen enkel ander merk had voor mij een goed passend alternatief.

 

@Hans

Idd zwarte bekleding ik hoop dat je gelijk hebt. Chroom of geborsteld hebben mijn voorkeur. Moet eerlijk zeggen dark rhodium nooit in het echt gezien, maar op het plaatje komt het wat triest over, wordt wel een heel erg donker geheel. Als ik de foto's zie valt het mee. Er zit zo te zien wel een chromen stootlijst op, en ik had gedacht dat die er ook niet op zou komen.

 

Zag jouw specificaties, leuke wagen inclusief leer toe maar ;)

Maart is echt zomaar, maar wel jammer dat ie net de wintersport gaat missen, was een leuke testrit geweest.

 

@Gijsbert

Jammer van je comfortpakket idd. Als die er niet bij zat had ik denk ik gewoon de bluetechnologie overwogen. Dan maar 25%.

Echt nog nooit gezien zonder de strips hehe ach nou ja dan lijkt mijn wagentje maar wat goedkoper wat betreft uitstraling ga ik er wel op vooruit :)

Ben benieuwd of ik dezelfde ervaringen heb als jij.

 

De verso heeft zich de afgelopen 4 jaren (140.000km) prima gedragen. Had daarvoor een 307 en dat was altijd ellende. De verso moet wel om de 15.000 km een beurt, maar dat kan je plannen. Beter dan bij de 307, daarmee heb ik een aantal keren de garage onverwachts moeten bezoeken en dat is vervelend als je 's ochtends wordt verwacht bij klanten. Betrouwbaarheid is erg belangrijk. Nog nooit een lampje hoeven te verwisselen in de verso. Heeft weinig uitstraling misschien, maar verder was de auto perfect.

 

Afwachten ik ben wel benieuwd, met name de comfortstoelen kan ik niet op wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jan Pieter,

inderdaad Chrome stootlijsten. Dat hoort wel anders wordt het erg saai. Met chrome daklijsten is het wat mij betreft genoeg bling-bling.

Ja, ik heb mezelf eens fink verwend; als je jezelf niet kietelt dan lach je nooit. :D

Ik heb trouwens de touch screen adapter besteld. Staat wel erg mooi. Ik zie dat jij het hebt over een bluetooth adapter. Dat is volgens mij niet hetzelfde. Gijsbert had ook aleen een zwart kastje als adapater, maar dat werd nog vervangen. Als ik jou was zou ik eens checken wat je nu precies krijgt. Deze heb ik besteld voor € 220,00.

post-9305-1423824065,6582_thumb.jpg

Groeten,

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hans,

 

Hmm de offerte zegt wel "Bluetooth adapter", maar de prijs is 219 euro.

Denk dat het gewoon de touchscreen is.

Moet je dat ding trouwens steeds uit je auto halen? Is het diefstalgevoelig? Er zit wel een alarm op de auto, maar weet niet hoe makkelijk je dat kunt omzeilen.

 

Ach ik denk dat voor mij dit verwennen genoeg is. Het probleem is altijd dat je 4 jaar later weer een nieuwe moet bestellen.

En die moet ook weer mooier en beter kunnen zijn.

 

Ik wikkel wel wat foliepapier om mijn dakdragers, heb ik mij toch mooi 400 euro bespaard. :)

 

Groet, JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi JP,

ik zal hem downtown Amsterdam wel er uit halen, maar verder blijft íe zitten. In het Exec. Plus pakket zit Alarm plus en dat schijnt wel te werken. Alhoewel je dat natuurlijk niet wilt horen want dan ligt het ruitje er al uit. :evil:

Hierbij een afbeelding van mijn samenstelling vanaf de Duitse configurator waar er wel een plaatje van de Bluemotion is.

Groeten,

Hans.

post-9305-1423824066,5956_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik ben nieuw op dit forum, en daarbovenop nog een belg ook!

Heb mijn metaalzwarte passat nu ong. 8 weken en heb ong. 7000km op de teller waarvan 2000 op duitse wegen.

Vergeleken met belgië zijn de opties minder talrijk bij jullie. Hier kreeg ik een "think blue" pakket twv 6100€

Dit pack omvat comfortzetels (bestuurder electr.), lederen stuur en versnellingspook, kleur naar keuze, radio/nav. met touchscreen voor west-europa op DVD welke na een uur op de 30Gb harde schijf staat, regen-en lichtsensoren, parkeerhulp VA/AR met optisch display, monochrome spiegels, electr inklapbare en verwarmde spiegels, climatronic airco. Electr. ramen rondom, chrome rand rond ramen, 220V aansluiting passagiers (150W), 12V in koffer, Monza lichtmetalenvelgen 16", leeslampjes voor en achter, zijn standaard hier. Heb als optie nog chrome dakrails, mistlichten vooraan en verduistering van de achterste ramen met 35% genomen.

Totaalprijs Tav incl 28172€.

Ben tevreden over de wagen. 195 à 200 km/h vlot haalbaar.(op duitse wegen ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd wanneer ze zullen gaan leveren.

Men zegt februari 2010 maar er zijn al geruchten dat het eerder einde maart zal worden.

Tegen dat zal er al wel chiptuning voorhanden zijn vermoed ik want ik zou wel een 15 à 20 Pk extra willen en de firma laat ons alleen toe de 1,6 CRTDI te bestellen :-(

 

Admin bij de lease zat blijkbaar met een eindejaarsdip en mijn bestelling naar D'Ieteren is 1,5 maand blijven liggen.

Nu geprocessed als "bestelling voor dringende productie" maar levering zal nu eerder pas einde maart worden iplv februari.

Dus de X-Type blijft nog wat langer in dienst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik ben nieuw op dit forum, en daarbovenop nog een belg ook!

Heb mijn metaalzwarte passat nu ong. 8 weken en heb ong. 7000km op de teller waarvan 2000 op duitse wegen.

Vergeleken met belgië zijn de opties minder talrijk bij jullie. Hier kreeg ik een "think blue" pakket twv 6100€

Dit pack omvat comfortzetels (bestuurder electr.), lederen stuur en versnellingspook, kleur naar keuze, radio/nav. met touchscreen voor west-europa op DVD welke na een uur op de 30Gb harde schijf staat, regen-en lichtsensoren, parkeerhulp VA/AR met optisch display, monochrome spiegels, electr inklapbare en verwarmde spiegels, climatronic airco. Electr. ramen rondom, chrome rand rond ramen, 220V aansluiting passagiers (150W), 12V in koffer, Monza lichtmetalenvelgen 16", leeslampjes voor en achter, zijn standaard hier. Heb als optie nog chrome dakrails, mistlichten vooraan en verduistering van de achterste ramen met 35% genomen.

Totaalprijs Tav incl 28172€.

Ben tevreden over de wagen. 195 à 200 km/h vlot haalbaar.(op duitse wegen ;-))

 

Dat is echt waanzin, dat scheelt bijna 10k met die van mij in Nederland, en nog completer ook.

Misschien maar eens overwegen om te emigreren. :|

Maar mooie wagen, veel plezier ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik ben nieuw op dit forum, en daarbovenop nog een belg ook!

Heb mijn metaalzwarte passat nu ong. 8 weken en heb ong. 7000km op de teller waarvan 2000 op duitse wegen.

Vergeleken met belgië zijn de opties minder talrijk bij jullie. Hier kreeg ik een "think blue" pakket twv 6100€

Dit pack omvat comfortzetels (bestuurder electr.), lederen stuur en versnellingspook, kleur naar keuze, radio/nav. met touchscreen voor west-europa op DVD welke na een uur op de 30Gb harde schijf staat, regen-en lichtsensoren, parkeerhulp VA/AR met optisch display, monochrome spiegels, electr inklapbare en verwarmde spiegels, climatronic airco. Electr. ramen rondom, chrome rand rond ramen, 220V aansluiting passagiers (150W), 12V in koffer, Monza lichtmetalenvelgen 16", leeslampjes voor en achter, zijn standaard hier. Heb als optie nog chrome dakrails, mistlichten vooraan en verduistering van de achterste ramen met 35% genomen.

Totaalprijs Tav incl 28172€.

Ben tevreden over de wagen. 195 à 200 km/h vlot haalbaar.(op duitse wegen ;-))

 

Dat is echt waanzin, dat scheelt bijna 10k met die van mij in Nederland, en nog completer ook.

Misschien maar eens overwegen om te emigreren. :|

Maar mooie wagen, veel plezier ermee!

 

Al zelf importeren overwogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden