Ga naar inhoud

Beste Lampen ?


VisionRoy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

probeer ze van een Arosa '04 maar eens te vervangen... met die designkoplampunits.... zelfs ik met mn dunne handjes heb de unit eruit moeten halen om er goed bij te kunnen(en die boel niet af te breken)

 

Passat is piece of cake...(met fijne handen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek ook niet uit eigen ervaring, maar van wat ik gehoord heb.?

 

Zodra wij een lamp stuk hebben ga ik het maar eens ff proberen, volgens mijn valt het idd wel mee.

 

Trouwens, over moeilijk lampen vervangen:

 

Mercedes A klasse. Beetje klooten in de wielkast

DAF 55/66 Complete koplamp uitbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noujah... iedereen zijn eigen mening natuurlijk...

 

Maarjah lijkt me logisch dat als je Xenon en hallogeen lampjes met elkaar vergelijkt dat je dan voor de xenon gaat.

Maar das dan ook appels met peren vergelijken.

Dus die discussie wint xenon eigenlijk altijd wel.

 

Dus moeten we eigenlijk diverse xenon sets met elkaar vergelijken.

 

Of in dit geval een aantal halogeen sets.

Bij de hallogeen kun je onderscheid(typo-vdub) maken in "show lampjes" en functionele lampjes.

De show lampjes zijn lampjes die mooi wit uit zien maar relatief weinig licht op de weg gooien.

Deze zien er vaak uit alsof het xenon is en daar is dan ook meteen alles mee gezegd.

De funtionele lampjes (zoals bijv de GT150) geven wel degelijk meer licht.

Ook geven zij bijvoorbeeld een beter contrast dan standaard lampjes.

Ook is het voor een groot deel BS dat deze sneller kapot gaan.

Misschien her en der een setje dat eens sneller kapot gaat.... maar in de regel gaan de merk lampjes langer mee.

Dit komt gewoon door de hogere kwaliteit gas dat erin gebruikt wordt.

 

Bij de 3 kleuren Philips lamp moet je rekening houden met lens of spiegel lampen.

Want hier is een verschil in.

 

Het verwisselen bij een 3B of 3BG is gewoon te doen door de rubberen dop(pen) eraf te halen.

Met wat gefriemel en misschien een puntbek tangetje is het best te doen.

Dealers willen de hele lampunit er wel eens uithalen zodat ze er makkelijker bij kunnen.

Maar als je dit doet moet je wel in 9 van de 10 gevallen je lampen opnieuw uitrichten.

 

Zo... dat waren een beetje mijn belevingen met lampjes :D

 

Ik was nl. ook ooit heel tevreden met die elcheapo fel wiite lampjes (toevallig van de heuts) maar ben hier toch van terug gekomen.

 

Nog een tipje van flipje....

Als je 's nachts problemen hebt met contrast en dus diepte herkennen...

Stap dan over op een wat minder blauwe lamp... en ga voor de wat meer gelere lamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met halogeen lampen is het vaak zo dat als je de ene vervangt dan gaat de andere kapot... Ik hoop niet zo dat het is met Xenon :bash:

 

Dat hoeft niet, maar de kleur van een xenonlicht veranderd naarmate de lamp meer branduren heeft. Dus vervang je vaak al beide lampen omdat je anders (lelijk) kleurverschil hebt......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Zo, daar zijn we weer met de volgende vraag ...

 

Philips heeft sinds kort nieuwe halogeenlampen uitgebracht. Namelijk de X-treme Power.

 

4590.jpg

 

Heeft iemand hier al ervaring mee of dingen over gehoord ?

Op de verpakking staan alle sterren vol, bij de GT150 is er 1 ster minder vol.

Lijkt mij dus dat die beter zijn dan de GT150 die ik nu gebruik ?

 

En om nog even terug te komen op het Xenon ombouw verhaal....

Als je Xenon inbouwt dan moet je toch ook zo'n schoonmaakgedoe in je bumper hebben voor de koplampen zuiver te maken ?

 

Heeft er verder iemand misschien foto's van een ombouw naar xenon ? ben wel benieuwd hoe dat werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

......En om nog even terug te komen op het Xenon ombouw verhaal....

Als je Xenon inbouwt dan moet je toch ook zo'n schoonmaakgedoe in je bumper hebben voor de koplampen zuiver te maken ?

 

Heeft er verder iemand misschien foto's van een ombouw naar xenon ? ben wel benieuwd hoe dat werkt.

Als je een aftermarket set Xenon installeerd heb je geen "schoonmaakgedoe" in je bumper nodig, is misschien wel handig, maar het hoeft niet.

Ik heb ergens gelezendat het ook wel te plaatsen in, maar je bent ten eerste heel snel door he sproeiwater heen en het zou een duur geintje zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wetgeving is nog niet aangepast, de bedoeling is dat binnenkort de wet wordt gewijzigd waardoor auto's die na 1 januari 2007 op kenteken worden gezet bij inbouwen van xenon ook automatische hoogteregeling en koplamsproeiers moeten hebben.

 

Dit zou eerst 1 januari 2006 zijn, en toen 1 juli 2006.

 

@Visionroy

 

Ombouw naar xenon is eenvoudig, ik heb zelf de starters bevestigd op de deksels van de koplampbehuizing. Verder moet je een doorvoer maken in de rubberdop achter het dimlicht, ik moest ook de H7 fitting is verbuigen om de lamp goed vast te laten zitten.

 

En het resultaat is dan dit:

 

Halogeen:

 

x8.jpg

 

Xenon:

 

x7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er wel erg goed uit sequence,

 

Kan je een foto maken van hoe het er onder je motorkap nu uitziet ?

Ik wil wat details zien :) ....

 

Ik kan wel foto's maken, maar er is niet veel van te zien. De starters zijn zo groot als een pakje sigaretten en zitten op de deksel van de koplamp geschroefd. In de rubberdoppen heb ik een gat gemaakt waar het doorvoerrubber van de set in past.

 

Originele lampaansluiting ligt gewoon los in de behuizing. Ik heb bij de montage wel het luchtfilterhuis eruit gehaald om er goed bij te kunnen. Starter past ook nog net tussen luchtfilterhuis en koplamp.

 

Verder heb ik alles goed afgewerkt met linnen tape en vulkaniserende tape.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden