Ga naar inhoud

  • 0

Lampjes luchtrooster


rauzer

Vraag

Wie weet wat de spanning en wattage zijn van de lampjes zoals die worden toegepast in de luchtuitstroomroosters van mijn passat uit 2000?

Ik heb met veel moeite zo'n lampje uitgebouwd maar kan geen waarden vinden. Als je een oplossing voor een ledje weet, vind ik het ook prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?p=49802

Kunnen we in het bestaande topic verder gaan? Thanks! (SilverBullet)

------------------------------------------------------------------

Prima, al heb ik het antwoord niet in dit topic gevonden.

 

zie hierboven:

''Middenrooster was bij mij een kwestie van heel hard naar beneden duwen, en dan aan de bovenkant naar buiten trekken (evt. de pinnetjes aan de bovenkant iets naar beneden drukken) en dan de hele unit recht naar achter schuiven.''

 

Hiermee kom ik er alleen niet uit.

------------------------------------------------------------------

oorspronkelijke vraag:

 

Wij de ventilatie uitstroomopening (midden van dashboard) verwijderen.

Voor het vervangen van het lampje. Het betreft hier een Passat '97.

Hoe pakken wij dit aan zonder schade?

 

Graag uw reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht dat er al een antwoord was op die topic omdat wij er vaak over gesproken hebben.

 

Mijn manier om die middenluchtrooster los te halen is om je vingers erop te zetten. Onder de laatste lamellen en dan naar beneden te drukken. Dan wipt de bovenkant eruit.

 

Je kunt ook de verwarming aanzetten dan wordt het allemaal wat soepeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?p=49802

Kunnen we in het bestaande topic verder gaan? Thanks! (SilverBullet)

------------------------------------------------------------------

Prima, al heb ik het antwoord niet in dit topic gevonden.

 

zie hierboven:

''Middenrooster was bij mij een kwestie van heel hard naar beneden duwen, en dan aan de bovenkant naar buiten trekken (evt. de pinnetjes aan de bovenkant iets naar beneden drukken) en dan de hele unit recht naar achter schuiven.''

 

Hiermee kom ik er alleen niet uit.

------------------------------------------------------------------

oorspronkelijke vraag:

 

Wij de ventilatie uitstroomopening (midden van dashboard) verwijderen.

Voor het vervangen van het lampje. Het betreft hier een Passat '97.

Hoe pakken wij dit aan zonder schade?

 

Graag uw reactie.

 

Ja anders lopen er 2 topics en als iemand nog betere tips heeft dan kunnen we dat beter in 1 topic houden.

Er wonen wel een aantal leden in Friesland, dus als het misschien niet lukt dan kan er misschien iemand helpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wie weet wat de spanning en wattage zijn van de lampjes zoals die worden toegepast in de luchtuitstroomroosters van mijn passat uit 2000?

Ik heb met veel moeite zo'n lampje uitgebouwd maar kan geen waarden vinden. Als je een oplossing voor een ledje weet, vind ik het ook prima!

 

de spanning = 12Volt, 1,2Watt (opgemeten passat 1997)

Lampje net nieuw gekocht bij vw dealer voor 4 euro's,

insteeklampje incl. fitting waar deze vast in zit, lamp diameter =5mm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik dit zo lees, ben ik recordhouder met de minste binnenverlichting (alle roosters, elec. raambediening en spiegelbediening). :twisted:

Al meermaals door meerdere personen geprobeerd de lampjes van de roosters te verwijderen (roosters zelf: geen probleem), maar van ellende alles weer teruggeplaatst.

 

Nu ik het hele topic gelezen heb, heb ik toch weer wat moed verzameld om er nog eens mee aan de slag te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ze bij mij (linker rooster) ook al eens vervangen... en tis idd heel makkelijk zelf te doen.

 

:twisted::twisted:

Vindt er helemaal niets makkelijk aan, de roosters ok, maar die k...e lampjes. We hebben al geprobeerd om het binnenwerk helemaal uit elkaar te halen, maar nog steeds niet gelukt.

Op termijn nog maar eens proberen, zou nu eigenlijk moeten weten hoe het moet (en niet moet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik krijg die roosters er niet eens uit laat staan de verlichting

 

Ik heb ze er inmiddels uit gehad en na veel gevloek ook de lampjes. Ze werken zus allemaal weer (in de luchtroosters).

Roosters eruit: plamuurmessen ertussen steken.

Lampjes: Rukken met een platte tang (zit een vergrendeling aan het lampje).

 

Ik ben blij dat ik daar vanaf ben, wat een pokkewerkje als je nog niet weet hoe het in elkaar steekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn 3b wordt jonger! er is er eentje uitgevallen in het middenrooster. Straks heb ik een modeljaar 2003...

 

zal een stekkertje zijn want ik heb het rooster er uitgehad om schoon te maken. Een VW monteur had er wat smeermiddel opgespoten en dat is over de lamellen gaan vlekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mijn 3b heeft het wel, en eentje kapot. maar de 3bg (2003) heeft het niet (of allemaal kapot)

 

Idd Frank v.a. 2003 zijn de lampjes niet meer .

 

Nou, om die theorie om zeep te helpen :embarassed: ; ik heb net een half uur voorzichtig liggen ploeteren want de lampjes van de middelste luchtroosters in mijn Passat (juni 2002) deden het dus ook niet.

Blijkt na al dat gefrot dat er dus alleen lampjes in de buitenste twee roosters zitten, in het midden zit dus géén verlichting....

 

Toen heb ik maar de buitenste twee lampjes vervangen voor hagelnieuwe, nu branden ze een stukkie feller. Overigens kreeg ik de lampjes er zo uitgewipt met een kleine platte schroevendraaier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na een paar uur zwoegen en ploeteren lukte het mij niet om de beide lampjes uit het middelste rooster eruit te krijgen. Dan maar de grove middelen inzetten... uitboren die handel!

 

post-2484-1423823504,4405_thumb.jpg

 

En raad eens? De lampjes zijn eruit, de rest is nog piekfijn in orde, nieuwe lampjes klikten er zo in (en ook muurvast!) en er was weer licht in de passat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden