Ga naar inhoud

Ruiten echt schoon krijgen


Momus

Aanbevolen berichten

Het zal best al een keer gevraagd zijn, maar ik zie het niet staan.

De nieuwe auto is toch niet zo schoon als ik dacht. Ik ben dus van plan om wat echte spullen aan te schaffen. Nu vraag ik mij af of de ruiten ook met klei behandeld kunnen worden? Ik voel hier ook van die puntjes op.

Je zou zeggen dat het mogelijk moet zijn?

 

gr. Remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remco,

 

Ik heb vandaag mijn wagen helemaal gedaan. Voor de ramen gebruik ik Meg's NXT glass cleaner. Dit is geweldig spul. Ik spuit het op een application pad, wrijf over de oppervlakte van het raam, poets het droog met een microvezeldoek en klaar...... Je hebt fantastich schone ruiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autoglym heeft een polish voor ruiten. Anders dan de naamn doet vermoeden, is dat geen polijstpasta. Maar wel een goede schoonmaak pasta. Opbrengen, laten drogen afwrijven. Doe ik soms. Maar meestal met gewone glassex of helemaal niet. Vaak is een vochtige mf-doekje al genoeg.

 

Je kunt ze trouwens kleien. Zal zeker helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleien kan. Wel met gewone klei, niet de aggresievere variant. Ruit eerst goed schoon maken zover dat kan, en dan kleien.

Kleien helpt vooral bij het verwijderen van oude waxlagen(carwash) die op de ruit zitten. Maar ook ander spul dat je op je lak terugvindt zal ook op de ruit zitten...

 

Machinaal polijsten kun je zelf niet. Maar er zijn wel bedrijven die daarvoor een machine hebben. Bijvoorbeeld: http://www.glasgarage.nl/autoruitpolijsten.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok thanks voor de reacties.

De voorruit is altijd drama, vooral met dit weer. Er zit van alles op.

Ik ga eerst eens een echte shampoo proberen en dan zien we wel weer.

Ik ben wel van plan om glasscleaner te kopen.

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Machinaal polijsten kun je zelf niet. Maar er zijn wel bedrijven die daarvoor een machine hebben. Bijvoorbeeld: http://www.glasgarage.nl/autoruitpolijsten.aspx

 

Er zijn van Lake County speciale glaspads voor op je polijstmachine, dus het kan wel :D

 

Voor zover ik weet zit hier een of andere substantie in, die door de druk van de machine eruit komt en hier kun je dan b.v. de voorruit mee polijsten, je moet er naar mijn idee ook niet teveel van verwachten...

 

Zelf gebruik ik voor de ramen Carlack68 glasverzegeling, dat is een speciale reiniger en daarna kun je de glasverzegeling aanbrengen. Dat is echt ideaal, als je harder dan 50 km p/u rijd zie je de druppels zo omhoog glijden. Je hebt de ruitenwissers amper nodig :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Machinaal polijsten kun je zelf niet. Maar er zijn wel bedrijven die daarvoor een machine hebben. Bijvoorbeeld: http://www.glasgarage.nl/autoruitpolijsten.aspx

 

Er zijn van Lake County speciale glaspads voor op je polijstmachine, dus het kan wel :D

 

Voor zover ik weet zit hier een of andere substantie in, die door de druk van de machine eruit komt en hier kun je dan b.v. de voorruit mee polijsten, je moet er naar mijn idee ook niet teveel van verwachten...

 

Zelf gebruik ik voor de ramen Carlack68 glasverzegeling, dat is een speciale reiniger en daarna kun je de glasverzegeling aanbrengen. Dat is echt ideaal, als je harder dan 50 km p/u rijd zie je de druppels zo omhoog glijden. Je hebt de ruitenwissers amper nodig :mrgreen:

 

Je moet er inderdaad niet teveel van verwachten. Het doet wel iets, maar het is vooral een diepe reiniging. niet aan beginnen is mijn advies.

 

Dat spul van carlack heb ik vaker over gelezen, alleen nog nooit kunne vinden in een winkel. Waar heb jij het gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat spul van carlack heb ik vaker over gelezen, alleen nog nooit kunne vinden in een winkel. Waar heb jij het gekocht?

 

weet niet waar hij 't vandaan had, maar gisteren bij snuffelen op de site van Leko zag ik 'm staan bij de 'overige merken'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik ook GCC van Meg en daarnaast de rain-X van het huismerk van Halfords na het schoonmaken; met een flesje van een paar euro doe je dik een jaar en vanaf 50 km per uur lopen de druppels zo van het raam af.

 

Ook bij dit insectenrijke weer is de voorruit snel en makkelijk schoon te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lokale autoshop had niets op voorraad :(

Moet morgen toch richting de brouwersdam ...rijden we niet via europoort, maar via Bruinisse. Even bij Leko langs denk ik.

Kijken wat hij voor een newbie heeft staan

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren bij Leko langs geweest. Gelukkig waren ze er (ze hadden aan het eind van de middag een event).

Wat een verschrikkelijk aardige mensen zeg. Top.

Ik heb me ingehouden. Op advies van de experts eerst maar eens een paar keer gaan wassen voordat je iets anders gaat doen.

NXT shampoo, The ultimate washmit, The miracle dryer en NXT glasscleaner aangeschaft.

 

Toen ik weg wilde rijden kwam de vrouw des huizes (yvonne) nog naar de auto rennen om Forum korting te geven...door het gezellige geklets vergeten :)

 

Vandaag maar gelijk een wasbeurt gegeven...heerlijk!!!!!!

De auto voelt bijna overal glad. Hier en daar zit een pikkeltje..toch maar gaan kleien :) maar dat komt nog wel.post-8700-1423823497,3472_thumb.jpg

 

En nu regent het :evil: je kan niet alles hebben!

post-8700-1423823497,8628_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Altijd goed en niet duur,water met een flinke scheut schoonmaakazijn....zeem goed natmaken en uitwringen,ramen goed inwrijven en met een microvezel droogwrijven.....verwijderd aanslag van de blower en nicotine aanslag(voor diegene die roken in hun Passie :bash: )

Goed en goedkoop,doe het al jaren zo

 

Probeer maar,kan niet fout gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik klei mijn ruiten, daarna maak ik ze schoon met glassex. Dit doe ik door wat glassex op een microfiberpad te sprayen en dit uit te smeren over de ruiten. Met een droge doek wrijf ik het droog en daarna behandel ik alle ruiten met rainX. Werkt perfect voor mij, ruiten zijn glad, schoon en het water kan zich niet vasthouden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de vakantie zit er weer op :(

Ik heb in de tussentijd 2 x Leko bezocht (altijd gezellig). De ruitenspray van Meguairs werkt (en ruikt) goed.

 

een van de problemen in de zomer zijn al die insekten. Na een avondtje rondrijden in de bergen / heuvels rond Gerolstein had ik ruim 1 miljoen bloedspetters en insektenresten op de ruit (en grill). Ik stond daar iedere ochtend de ruiten te wassen en te sprayen...wordt een dure hobby zo :)

Zeeland was niet minder, ander soort vervuiling, maar toch.

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden