Ga naar inhoud

Aanpassen verlichting voor UK (3BG)


Jeroen114

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het puzzelen hoe ik het volgende op dien te lossen zonder de VAG-groep ernstig te sponsoren... :angel:

 

Ik wil op vakantie naar de UK met mijn passat (comfortline 2003 variant). Aangezien men daar aan de linkerzijde rijdt (en er aan de rechterzijde dus een rijbaan (met evt. tegenliggers) is in plaats van een berm), dienen dus mijn koplampen daar (deels) af geplakt te worden of anders afgesteld.

 

Ik heb van mijn garage en van century te horen gekregen dat de koplampen niet afgeplakt kunnen worden. Heeft geen zin ivm de lens die voor het dimlicht zit kennelijk en het anders afstellen schijnt alleen te kunnen met andere koplampunits à veel euri...

 

Century gaf aan dat ik maar net moest doen of ik van niets wist (er rijden ook zoveel britten hier op die manier :shock: ), mijn eigen garage gaf aan dat ik de koplampen maar zo ver mogelijk naar beneden moet stellen.

 

Zijn er andere opties? Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit de enige passat 3BG is die voor een vakantie oid het kanaal oversteekt... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan de foto te zien gewoon halogeen..

 

ik meen me te herinneren dat het gewoon een kwestie is van een palletje omzetten; die koekenbakkers van Century lopen gewoon (wéér eens) te löllen. In Elsawin staat gewoon beschreven welk palletje je om moet zetten, een kind kan de was doen.

 

Helaas draait Elsawin niet op Vista, anders had ik graag even een printscreen voor je gemaakt. Er is vast iemand die dit voor je wil doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon dat voor een 3C niet via de boorcomputer net zoals het omstellen van kilometers naar miles?

 

Heb een collega eens zoiets horen zeggen maar dat zegt natuurlijk ook niet alles bij belastingadviseurs :embarassed: .

 

Succes in ieder geval en ik wacht eveneens in spanning af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of gewoon je lampen niet aandoen :mrgreen:

 

Ik denk trouwens dat naar beneden draaien het probleem niet helemaal oplost, omdat het verstelbereik te beperkt is. Ik zou dan toch even een paar van die stickers kopen en gewoon voor een blinde muur wat experimenteren. Bovendien laat je daarmee t.o.v. de politie al van veraf zien dat je je best hebt gedaan, ook niet geheel onbelangrijk :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben de OEM xenon lampen ook zo'n hefboom?

De 3BG met OEM-xenon heeft een vergelijkbaar systeem. Zie foto. Je moet dan een stop verwijderen en een palletje omzetten in de koplamp. Dat moet met een inbussleutel, maar je moet dus niet draaien, gewoon de hefboom omzetten.

post-3807-1423823440,3348_thumb.jpg

 

Het bovenstaande geldt overigens ook voor de 3B xenonlook koplampen van Depo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Me vader had laatst zo een setje stickers van de ANWB. In de handleiding stond wel degelijk vermeld dat dit ook voor projector lampen functioneert. Zou ook niet weten waarom niet. Het enige wat je doet is een stuk van het bereik afplakken. Het is alleen ff uitvogelen welk stuk je moet afplakken. Maar er zit een uitgebreide handleiding bij met legio oude en nieuwe modellen auto's.

 

Maar op de manier hierboven is het natuurlijk makkelijker en beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht afgelopen zondag op de meeting ook een auto te zien met een sticker op z'n rechterkoplamp, wie was dat? Of was dat niet voor UK?

In ieder geval handig dit hierboven, maar ik kan me niet herinneren ooit een hendeltje aan de binnenkant gezien te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het hendeltje gezien heb... Alleen kom ik er niet bij.

Lijkt inderdaad aan de knipperlicht kant van het dimlicht te zitten, maar hoe krijg je de koplamp zover gedemonteerd in een aanvaardbare tijd en zonder veel gereedschap?

Heb geen zin om aan het begin en eind van mijn vakantie langs de kant van de weg mijn halve auto te demonteren en weer terug... bovendien ben ik niet ervaren in sleutelen... (Om dat soort dingen te leren heb je sleuteldagen toch?) :embarassed:

 

Ga intussen de rest van het forum wel afstruinen naar deze kennis... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben op de boot aangesproken op mijn lichtbeeld, heb het ook aan boord van de Stena-line opgelost met één ronde sticker (2 per pakje voor 9,95). Werkt wel en er is nog genoeg restlicht over. Nu nog in NL gaan puzzelen over de mogelijkheden om iets te knutselen om deze handels via bijv. een servo te laten schakelen. Hetzij vanuit het motorcompartiment, hetzij vanuit bijv. een schakelaar in vrije ruime (heb geen stoelverwarming...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden