Ga naar inhoud
  • 0

Kraken bij drempels en slecht wegdek 3C


erhan

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat doet dat ding van mij ook, vorigeweek was het even over het is nu weer vochtig en begint het weer.

Je moet je rubbers laten vervangen van je subframe/draagarmen.

Ik geloof het wel bij die van mij, hij zal er wel oud mee worden. Ik vind deze modellen niet zo goed als het model ervoor.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ken het fenomeen: ook bij mij kraakt het als ik een drempel overga. Mijn 3C is van begin 2008. Blijkbaar is het niet alleen bij 2006/2007 auto's.

Ik heb nog 1,5 jaar garantie dus ik ga hier ook maar eens wat aan laten doen.

 

Ik ben wel benieuwd of bij de mensen die de draagarmrubbers hebben laten vervangen het kraken volledig verdwenen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Morgen gaat mijn auto naar de garage om het kraken van de draagarmrubbers aan te pakken. Ik ben benieuwd hoe men dit nu definitief gaat verhelpen.

Overigens, ik heb twee collega's met Passats die het fenomeen herkennen, maar zich er minder aan storen dan ik. Afgelopen week had mijn vrouw een nieuwe "leen" Skoda Octavia mee. Ook deze kraakte bij het rijden over drempels. Echt een VAG probleem?

Tips voor mijn garagebezoek zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Van de week zijn (onder garantie) de voorste draagarmen vervangen...en........geen enkel verschil.....nog steeds gekraak als ik langzaam over drempels rijd. :(

Wat kan ik verder nog laten vervangen om hier vanaf te komen?

 

Bij mij zijn het de deurrubbers van de voorportieren, en dat zijn er best wel veel . VW zegt goed schoonmaken (met alcohol), dat hebben ze ook gedaan nadat ik er diverse malen over geklaagd had. Het werkt wel, maar je moet het regelmatig blijven schoonmaken.

 

Ben zelf wel eens in de weer gegaan met siliconenspray (op een doekje, en dan over de rubbers uitsmeren anders geeft het zo'n rommel). Het kraken is dan echt wel weg, maar het komt met de tijd weer terug. Goed schoonmaken vind ik persoonlijk een betere oplossing.

 

Overigens doet het fenomeen bij mij zich niet altijd voor, meestal in het voor- en najaar wanneer de auto in de ochtendzon al een beetje is opgewarmd. Raar maar waar. Ik heb mij inmiddels bij het onregelmatige kraken neergelegd, vind het wel jammer, maar VW heeft dus geen echte oplossing voor me.

 

Overigens kan je heel eenvoudig testen of het van je deurrubbers komt, doe je deur een stukje open terwijl je (schuin) over een verkeersdrempel rijd, en dan is het weg. Evt iemand anders het voorportier aan de andere kant open laten houden.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij ook de deurrubbers, ik doe er regelmatig een beetje vet op uit zo'n stick tegen het vastvriezen, daarna goed met je vingers inwrijven en het is weer een tijdje weg, zou natuurlijk niet mogen bij een auto van 40 K :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Van de week zijn (onder garantie) de voorste draagarmen vervangen...en........geen enkel verschil.....nog steeds gekraak als ik langzaam over drempels rijd. :(

Wat kan ik verder nog laten vervangen om hier vanaf te komen?

 

je heb vier draagarm(rubbers) dus laat de achterste ook vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden