Ga naar inhoud
  • 0

Alpine 104BTI "Update met foto's"


rick76

Vraag

Na ruim een jaar zoeken uiteindelijk een nieuwe radio uitgezocht :D:D Vandaag besteld. Jammer dat hij niet op voorraad was. Maar binnen 10 dgn zou hij geleverd worden.

 

Het is de Alpine 104BTI geworden.

 

CDE-104BTi.jpg

 

Wat technische gegevens:

- Alpine autoradio met ingebouwde Parrot Bluetooth carkit (BT2.0 = zonder problemen updates voor nieuwe telefoons)

- USB aansluiting

- MP-3 ,WMA,AAC, 4x50W

- 2 pré outs (2V)

- HPF

- treble en bass center frequentie control

- subwoofer level control

- Front USB

- Front AUX-in

- Inclusief Full speed cable voor iPod

- Inclusief BT microfoon

- iPod compatibel met iPod 4G , Classic , Touch en iPhone.

 

Gelijk vandaag maar bij Mediamarkt een iPod aangeschaft.

 

Heeft iemand ervaringen met deze Radio???

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Gisteren lekker de hele dag bezig geweest. Ik moet nu al zeggen wat een kwalitiet. Geluid is veel en veel beter dan mijn vorige radio. De radio is makkelijk te bedienen en in te stellen. Er kunnen 4 vaste telefoons worden gepaired. Nummer 5 is te gebruiken als gasttelefoon. Telefoonboek kan via de radio simpel worden opgevraagd en is zeer makkelijk te bedienen. Geluid kan je op verschillende manieren instellen, over alle boxen, boxen voor, boxen achter etc etc. Ipod werkt zeer goed. Is zeer snel en het geluid is perfect. Ipod reageerd snel door de meegeleverde Ipod kabel. De kabel komt via de achterzijde binnen. Het meeste werk was het microphoontje netjes te plaatsen. Tot nu toe 1 minpuntje en dat is dat de gebruiksaanwijzing via een cd. Ik heb dus met mijn laptop in de auto gezeten. Dat werkt opzich wel. En ja ik doe het voor het milieu :lol::lol:

Ik moet zegen dat ik zeer tevreden ben over mijn eigen werk. :D:D

 

Nu de foto's van het eind resultaat:

 

IMG_5666.jpg

IMG_5651.jpg

foto's looks algemeen

IMG_5650.jpg

IMG_5647.jpg

Ipod werkt super via de radio

IMG_5660.jpg

gat geboord in het vakje onder de radio. Hierdoor loopt de Ipod kabel doorheen naar de radio

(dat ik ooit nog eens in een auto zou gaan boren :angel:

IMG_5639.jpg

IMG_5659.jpg

De telefoon wordt automatisch herkend en duurt minder dan 5 sec. Daarna speelt de radio gewoon weer verder

IMG_5649.jpg

IMG_5668.jpg

Microphone naast mijn spiegel geplaatst. Was een leuke klus. Bellen en gebeld worden gaat fantastisch. Perfect geluid!!

 

Als het donker is zal ik nog een paar foto's maken van de radio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Veel plezier met je aankoop. Hoop dat je erg tevreden zult zijn, dan ben ik het ook namelijk :mrgreen:

Heb zelf gisteren de Alpine CDE-103BT gekocht. Is feitenlijk hetzelfde apparaat, echter deze heeft standaard geen iPOD kabel bijgeleverd, is in zwart en de 104 in het grijs/zilver en de 103 kan kiezen tussen 4 front kleuren.

 

Krijg em morgen of maandag binnen, ook ik ben zeer benieuwd :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hola,

Ben van plan om ook deze radio aan te schaffen. Heb nu een Nokia carkit in mijn Passat. Kan je me vertellen wat er voor stekkertje nodig is voor het microfoontje voor de BT telefoon? Ik hoop nl. dat ik mijn huidige mic. kan gebruiken, dat scheelt me een heleboel werk. Is het een gewoon stereo stkkertje?

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooie radio, heb zelf de 103 BT versie gekozen ivm de zwarte buitenrand eromheen, vind ik iets mooier en rustiger dan de zilveren, Ipod kabel is dan los bij te bestellen. Alleen begrijp ik die 10 dagen levertijd niet, het barst van de internet aanbiedingen die ze binnen 48uur kunnen leveren :o

 

Hoe dan ook, mooie radio en veel plezier ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb zelf ook net een nieuwe radio gekocht voor in m'n passat, ook met microfoontje voor m'n telefoon. maar hoe heb jij heb achter je dashboard langs gehaald? ik heb zelf geprobeerd om het dashboard deel dat onder het stuur zit los te krijgen maar krijg het niet los aan de kant van de middenconsole.

 

hopelijk kan je mij een aantal tips geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Matthieu.

 

Ik heb via dit schema viewtopic.php?f=111&t=22274&start=30 het onderdeel los gemaakt. Lijkt moeilijk maar ff goed kijken waar de schroefjes zitten.

 

Draad langs/onder het stuurhuis naar de zekeringen. vanuit daar langs het raam naar boven. Je kan de draad er zo tussen drukken. Bekleding raamstijl iets naar je toebuigen en de draad er tussen duwen.

 

Bovenlangs het raam druk je de draad ook tussen de dakbekleding.

 

grtjes rick

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden