Ga naar inhoud

  • 0

slurpen van v6 tdi


DennisvdStelt

Vraag

Ik heb zoals misschien wel bekend een v6 tdi met 185 pk, nou rijd ik gemiddeld niet meer dan 5 a 600 km met een tank...

is dit normaal?, daarbij vind ik hem niet netjes aan 1 stuk door trekken, nou zat ik er aan te denken om bij van vugt in Lutjegast een nieuw programma er in te laten zetten dmv. chip op maat...

 

Is dit slim om misschien toch het verbruik en onregelmatigheid met trekken een beetje te verminderen?

Of zal dit met bijv. Fast tech ook gaan omdat die natuurlijk geen testbank hebben en ook geen chip op maat doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja jongen ik hoop echt dat je goede garantie op die kar hebt, ik vrees voor het ergste.

Ik hoop niet dat je de ellende van een ander hebt gekocht, die indruk had ik namelijk wel van die auto.

Bij mijn testritten viel mij het enorme verbruik ook al op, hadden we het aan de telefoon ook al over he!!!

 

Succes ermee!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kan zuiniger, maar echt schrikbarend is het niet hoor, familielid had hetzelfde type motor in een A4 uit 2000, reed altijd rond de 1 op 11/12. Maar dat hij niet lekker doortrekt is minder, zou idd eens een rijdend logje maken, zodat je kan zien of de pomptiming e.d. goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik weet het niet hoor, denk dat ik hem te koop zet en ga kijken voor een 1.9 96 kw.

 

Morgen doen we even rijdend uitlezen en als daar niks bijzonders uitkomt denk ik toch dak er afstand van doe want dit is me te gek....

 

Gewoon door garage op laten lossen. Je hebt toch wel garantie zeker? Als jij het idee hebt dat de auto niet lekker loopt, dan moet dat opgelost worden. PUNT!

 

En een chip op maat? Best leuk, maar dan moettie motorisch wel in orde zijn. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja idd jeroen maar ik hoef er geen moeite voor te doen hoor!!

 

Maar volgens mij behoor jij als modje het goede voorbeeld hier te geven, of ben je toch niet zo jezustoegevoegd als dat je denkt te zijn.

Toch wel jammer dat een simpel modje zo zn ware aard laat zien...of hij moet het weer eens weghalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja idd jeroen maar ik hoef er geen moeite voor te doen hoor!!

 

Maar volgens mij behoor jij als modje het goede voorbeeld hier te geven, of ben je toch niet zo jezustoegevoegd als dat je denkt te zijn.

Toch wel jammer dat een simpel modje zo zn ware aard laat zien...of hij moet het weer eens weghalen

 

Heb ik wat gemist? :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dr is iig iets niet goed.. die naar beneden duikeling is niet helemaal goed..

 

Eigenlijk zou je eens een paar ritjes moeten doen met warme motor en een paar keer van 1000-4500rpm vol acceleren en opnieuw loggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En; waarom staat die EGR vast op 95,5%? Als ie dichtgezet is staat ie toch op 0% ? 95,5 is volgens mij vol open... Verder lijkt mij de dutycycle van de N75 vrij hoog (loopt vrij ver naar volle druk) in het begin. Dat zou kunnen komen door een openstaande EGR lijkt me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi leden, ik had ik het vorige onderwerp beloofd dat ik een VAG com log zou plaatsen over de vorige topic (slurpen van v6)

 

We hebben hem dus rijdend uitgelezen en dit kwam eruit: http://www.tdiclub.nl/ftopic47911.html

 

ik hoop dat jullie er wat meer informatie uit op kunnen doen wat betreft de dip rond de 2800 rpm....

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden