Ga naar inhoud

schoonmaken chroom raamlijsten


ALFIrE

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Vorig weekend voor het eerst de passat gewassen met de NXT van meguiars!

 

mooi resultaat, alleen blijven er 2 "storende" elementen...

 

1. de chroom raamlijsten hebben een witte waas over zich. waarmee houden/maken jullie die proper en glanzend?

 

2. de plastic onderschorten (zijkant wagen) zien er niet als nieuw uit. vraag is dus idem.

 

mvg

 

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij stond er bij de bijgeleverde brief, dat je het niet op het kunstof mocht gebruiken, dus die plastieke onderschorten, ja dat kan dat ze een beetje wittig zijn, de chromenlijsten, kan ik niets overzeggen, ik heb ze niet op mijn auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die chrome delen zeggen ze zelf steeds :

 

Gebruik Meguiar’s Quik Detailer en een zachte 100% katoenen doek om waxoverblijfselen te verwijderen van emblemen, letters, etc.

 

Deze heb ik zelf nog niet getest.

 

 

Verder zag ik bij hun faq dit staan:

 

Hoe verwijder ik witte vlekken van mijn vinyl ?

Sproei Extra All Surface Cleaner G9332 op een katoenen doek en neem het residu af.

Gebruik vervolgens Trim Detailer G10810 of Natural Shine Vinyl Protectant G4116

 

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor t chroom, kan je ook commandant 4 gebruiken, of scratch X van meguiar´s maar commandant ik de goedkoopste oplossing.

 

Voor plastic onderzijde, kan je ook eens bandenshine gebruiken, dat voedt t rubber/platic beetje en geeft wetlook

 

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien er een laag(je) transparante kunststof over jouw chroom is angebracht kan het ook zo zijn dat dit materiaal wit uitgeslagen is. De enige remedie hiervoor is dan een volledige vervanging van het chroomwerk. :(

 

Ik hoop voor je dat het iets eenvoudigs is.

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Black Chrome is van de Sgilpat....

 

Ik zou zelf eens kijken hoe het resultaat wordt met All-Metal Polish van Meguiars.... absoluut GEEN scratch X gebruiken!!!! Dit is, net zoals commandant een SCHUURMIDDEL!!!!!

En dat wil je niet op je chroom, toch?

 

Scratch X is milder als commandant en schuurt niet !

 

Als je voorzichtig met commandant probeert denk ik dat die waas er zo af is.

moet er inderdaad niet mee schuren. Maar chroom kan wel wat hebben hoor

 

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scratch X schuurt WEL!

 

Scratch X

 

Verwijdert fijne krasjes en waskringen als sneeuw voor de zon. Deze geavanceerde formule verwijdert krasjes en poetskringen terwijl het de kleur herstelt. Verwar dit product niet met agressief schurende compounds op de markt. Het is veiliger dan de meeste samenstellingen en het maakt niet meer krasjes dan tevoren. Daarom is dit product zo gemakkelijk voor kleine spotherstellingen alsook een volledige reinigingsbeurt, zelfs op de hedendaagse zachte blanke lakken.

 

Vdub... je link komt niet goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scratch X schuurt WEL!

 

Scratch X

 

Verwijdert fijne krasjes en waskringen als sneeuw voor de zon. Deze geavanceerde formule verwijdert krasjes en poetskringen terwijl het de kleur herstelt. Verwar dit product niet met agressief schurende compounds op de markt. Het is veiliger dan de meeste samenstellingen en het maakt niet meer krasjes dan tevoren. Daarom is dit product zo gemakkelijk voor kleine spotherstellingen alsook een volledige reinigingsbeurt, zelfs op de hedendaagse zachte blanke lakken.

 

Vdub... je link komt niet goed uit.

 

Ik nam het woord schuren op als dat je daarmee krassen achterlaat.

 

Ik heb nog nooit krassen gekregen van het gebruik van scratch X, vandaar mijn antwoord

 

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een witte waas over je chroom, heb je last van wat Oliver hier al eerder omschreef. Dan zit het nl in het kunststoflaagje wat er om het "chroom" heenzit. De enige remedie daartegen is: vervangen van je "chroomlijsten".

 

Als je echt volledig metaalchroom hebt, kun je het heel goed oppoetsen met staalwol

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren heb ik een klein stukje geprobeer met "metaseul".

 

dit product gebruikte ik vroeger om traanplaatmatten te reinigen (met succes). normaal dient men dit met staalwol op te brengen en op te blinken met een doek.

 

ik heb met gewoon keukenrolpapier een klein stukje geprobeerd, met succes. de witte waas is volledig weg. ter vervollediging: als je met een natte vinger over die waas ging, verdween die ook, om bij drogen terug te komen. daarom denk ik dat die op het chroom lag, en niet tussen de transparante kunststof.

 

vooraleer ik de rest ook doe, zal ik enkele dagen wachten om te zien of het wel goed blijft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden