Ga naar inhoud

ALFIrE

Members
  • Aantal items

    77
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over ALFIrE

  • Verjaardag 11-10-1977

Profile Information

  • Plaats
    VLAANDEREN

ALFIrE's Achievements

0

Community reputatie

  1. ow, ok, wederom iets bijgeleerd ik moet eerstdaags binnen voor een klein onderhoud - zal vragen om es uit te lezen gisteren gebeurde het opnieuw bij het starten, op een grote en drukke parking... nogal vervelend om ald ie mensen te zien opkijken en staren naar jou...
  2. hey, SOMS doet mijn tdi 130 raar. bij starten is het alsof je gas bent aan het geven zoals een bompa - direct in hoge toeren, terwijl ik uiteraard niet aan het pedaal raak. tevens, tijdens het rijden blijft hij soms in hoger toerental hangen. dit valt op wanneer je bv laat uitlopen: hij blijkt dan toch gas bij te geven. na wat rondzoeken kom ik uit op het gashuisklep en gashuisklepsensor. kloppen deze symptonen? kan men dit zelf reinigen? ergens een how to daarvan? of beter gewoon een nieuwe sensor erin (20 euro of zo)
  3. ALFIrE

    Accu demonteren

    wissers moeten er volgens mij niet af! ik heb het grootste type accu - wel geen veerpootbrug. gewoon de leiding naar de rembekrachtiger wat wegtrekken, en eventueel massapool eraf > moet lukken, maar gaat niet gemakkelijk. tjah, duitse grundlichheit zeker?
  4. ALFIrE

    Accu demonteren

    toevallig vooraf weekend ook de afvoeren gereinigd en alarmsirene eruitgehaald... met héél wat vloeken, 4 handen, trekken en sleuren de batterij eruit gekregen. grootste probleem was de slang die naar de rembekrachtiger gaat. wij hebben deze wat opgetild, waardoor je net genoeg ruimte kreeg om de accu eruit te kippen. bij het terugsteken van de accu heb ik nog wat ruzie gehad met de massapool (draad zat onder de accu). volgende keer wip ik die er ook uit.
  5. hey, voor de zoveelste keer begon mijn alarm de laatste dagen af te gaan, zonder reden. een vorige keer kreeg ik tevens foutmeldingen van niet gesloten deuren. toen vond ik een losse fiche aan de ccm, gelukkig geen watersporen. ditmaal geen foutmeldingen, alleen alarm (toevallig midden de nacht - deze nacht stonden de buren al buiten te kijken hoe ik in mijn boxershort naar buiten vloog om vlug zekering 14 uit te nemen) deze morgen woord bij daad, en op zoek gegaan. ik had besloten de sirene es te bekijken, en meteen ook de 2 afvoergaten te checken op verstoppingen. dus, rubber aan plstiek deksel boven batterij eraf, plaat eraf geschoven en dan batterij er proberen uit te krijgen. via http://www.weirdlittlebiscuit.com/passat/leak/ krijg je een voorbeeld. alleen, bij een dieselmotor is de batterij zodanig groot en net passend ingebouwd, dat je met trekken en sleuren er weinig beweging inkrijg (klem nochtans verwijderd). dan met 2 maan duwen en trekken en eruit gekregen (leiding naar remcilinder naar boven getrokken om enkele mm meer plaats te hebben). dan alle steunen eruit en afvoer gecheckt. diegene onder de batterij was clean, die onder de remcilinder iets minder... ok, nu de sirenen afkoppelen en es goed bekijken. fiche was ok, geen corrosie (zou een oorzaak zijn die vaak voorkomt). damn, alles ok. hm, toch es die module openvijzen voor de lol. na wat zoeken het juiste bitje gevonden en opengevezen. eerste wat ik zag: een natte roestige plek op de cover. aan de andere kant zat de print. tjah, een volledig verroeste en geoxideerde kant, met batterij daaronder die er ook niet gezond uitzag. na wat priemen gezien dat de verbinding batterij-print volledig door was... zal dus een nieuwe alarmhoorn worden... iemand een iedee van de prijs? ( module 1J0 951 605). online slechts 2 gebruikte gevonden (48 en 52 euro). niets op ebay... hoorn is trouwens van meta alarm! ik heb wat fotos genomen met de digicam van mijn ouders. zal die later es online zetten. mvg tom
  6. ALFIrE

    Zinloos alarm

    hey, heb terug hetzelfde aan de hand. een jaar geleden had ik het voor de eerste keer, na een nogal ruw bospad (nadeel gps - kortste route). na veel zoeken bleek het toen een connector aan de CCM te zijn, die lichtjes loszat. ik had toen tevens foutmeldingen niet gesloten deuren en interverlichting die flipte. Nu, is het enkel het alarm dat afgaat, meestal midden de nacht of ergens in een drukke straat morgen ga ik de sirene checken (zit naast de batterij). blijkbaar is het een vaak voorkomend probleem dat de connector oxideert, loskomt,... waardoor het alarm in protectie gaat.
  7. wow, bedankt voor al de reacties! eventueel denk ik eraan om een 3 punts te monteren. iemand een prijs voor dit onderdeel? misschien is een touran of dergelijke wel gemakkelijker met 3 kids. mijn passat is verlaagd, en dat dat je in de rug als je de kinderen erin wil stoppen... en de middelste steol zal wel de moeilijkste worden. ik heb trouwens de optie met de 2 verhoogzitjes in de achterbank, maar onze oudste is pas 2,5 jaar... nog wat te klein dus. isofix heb ik ook, maar dat was verloren geld als ik de prijs van isofix zitje zie!
  8. hey, toen mijn echtgenote zwanger was van ons 2e kindje, hebben we besloten een passat variant te kopen (grote kofferruimte voor de kinderwagens, reisbedjes, ...). inmiddels hebben onze 2 zoontjes elk hun maxi cosi zitje op de achterbank (priori xp) vermoedelijk is er nu een broertje of zusje op weg met de ooievaar... daarom: heeft iemand ervaring met 3 kleine kindjes op de achterbank van een passat? passen daar 3 kinderzitjes? er zijn 2 driepuntsgordels, en 1 zo'n middenriem > gaat dat?
  9. idd best bumper eraf, dan lip eraf en pdc erop monteren als je de kabels netjes naar binnen wil, doe je sowieso best de bumper eraf. tip: kabels mooi vastmaken aan bumper, anders heb je een onaangename rattel bij het dichtgooien van de kofferklep
  10. heb op de variant ook een ebay setje gestoken. kabels door de getoonde rubberhoes getrokken zonder problemen. tip^: voor de variant kan je een nieuwe zwarte onderlip kopen, met de pdc gaten reeds erin. ik heb mijn sensoren daaraan gekit met zwarte tec 7 - staat netjes
  11. ik heb in november ook een nieuwe distributieriem laten leggen (+ waterpomp + nog een of andere verbinding, d8 met alternator) sindsdien verbruik ik zeker 0,5 l meer per 100 km, met dezelfde rustige rijstijl en zelfde dagelijks parcour. ik heb wel al meermaals gelezen dat we in de winter meerverbruiken, maar heb daar toch wel een ? bij!
  12. ALFIrE

    homokineet - ashoes

    hey, sedert kort heb ik een kloppend geluid linksvoor, als ik in een bocht vertrek. eerste gok is dan ook de homokineet - ashoes. ik heb zopas de wielen es afgenomen, maar alles staat droog, geen olielekkage zichtbaar, en alles ziet er normaal uit. ben ik correct dat bij een defecte ashoes of homokineet er olielekkage zou zijn? ik heb wel een trendline met wolfsburg verlaagd chassis. mogelijks zijn het dan de dempingsrubbers?
  13. bijkomend vraagje... weet iemand hoe je de bekleding van de achterklep los krijgt?
  14. gisterenavond opnieuw enkele keren naar buiten mogen lopen... op passatworld heb ik wat info gevonden. het zal waarschijnlijk wel een seriematig alarm zijn! test 1: auto afsluiten, koffer openen met sleutel > alarm! test 2: auto afsluiten met raam open, 30 sec wachten, dan proberen motorkap te ontgrendelen > (alarm bij beweging arm in auto EN bij ontgrendeling) zoemer zit onder de waterbak (aan voorruit chauffeurskant) er zijn enkele mogelijke oorzaken: * spanningsval batterij * microswitch koffer * microswitch in deur (nogal wat werk om na te zien!) * CCM (comfort controle module)? zou onder het tapijt zitten, onder de pedalen (kan door vocht cooroderen) *...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden