Brooklands Geplaatst 28 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2009 Al op gelet dat bij nieuwe wagens (heb het al gezien bij Mercedes) bij gebruik van de richtingaanwijzer, de mistlamp vooraan oplicht aan de corresponderende kant? Dacht aan een nieuwe mod voor m'n 3BG Waarschijnlijk heeft niemand dit al gerealiseerd? Enige idee wat en hoe? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 28 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2009 lol, ook al tijdje mee bezig. Zit nog steeds met probleem voor aansturingsunit, lampen liggen ondertussen klaar om in te bouwen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Brooklands Geplaatst 28 maart, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2009 Mooi, hoe ga je te werk? Spanning rechtstreeks van batterij naar een relais wat je bij elke mistlamp monteert, van die relais naar de mistlamp? Welk signaal gebruik je dan om het relais te schakelen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 28 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2009 Misschien eens kijken hoe ze dit bij Seat gedaan hebben? Ik heb nml al een paar keer de nieuwe ibi (ibiza) gezien die heeft dit ook. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Brooklands Geplaatst 28 maart, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2009 Misschien eens kijken hoe ze dit bij Seat gedaan hebben?Ik heb nml al een paar keer de nieuwe ibi (ibiza) gezien die heeft dit ook. Dit mistlamp als bochtverlichting is enkel op wagens die volledig can bus zijn, bij de 3BG zal dit dus een ander paar mouwen zijn denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 28 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2009 Misschien eens kijken hoe ze dit bij Seat gedaan hebben?Ik heb nml al een paar keer de nieuwe ibi (ibiza) gezien die heeft dit ook. Dit mistlamp als bochtverlichting is enkel op wagens die volledig can bus zijn, bij de 3BG zal dit dus een ander paar mouwen zijn denk ik. Weer wat geleerd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rednax Geplaatst 28 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2009 Mooie uitdaging toch om dit bij de 3BG voor elkaar te krijgen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Sigarenroker Geplaatst 28 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2009 Is het een idee om een kwikschakelaartje/reedmagneetje op je stuurstang te plaatsen. Als het schakelaartje in een bepaalde hoek staat dan schakelt het kwik cq reedschakelaartje je mistlamp aan. Nu ik dit optik denk ik dat een reedcontactje makkelijker is, dan plaats je het magneetje op de stuurstang en het contactje met draadjes vlak boven het magneetje, dit is wat handiger met het draaien dan blijven de draadjes op hun plek. het "bochtverlichtinginschakelcircuit" komt dan wel parallel te staan tov je normale schakelcircuit. Geen garantie of dit werkt maar het moet volgens mij wel een mogelijkheid zijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Domi84 Geplaatst 28 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2009 Of, je gebruikt t signaal dat ook je richtingaanwijzer-relais aanstuurt. Eventueel met een vertragend component om tijdens korte signalering niet meteen een mistlamp aan te hebben. Eventueel uit te breiden met een interruptor voor het andere mistlicht indien de mistlichten aan staan. Dan doet dat het alleen als je je richtingaanwijzer ook echt gebruikt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 28 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2009 Of, je gebruikt t signaal dat ook je richtingaanwijzer-relais aanstuurt. Eventueel met een vertragend component om tijdens korte signalering niet meteen een mistlamp aan te hebben. Eventueel uit te breiden met een interruptor voor het andere mistlicht indien de mistlichten aan staan.Dan doet dat het alleen als je je richtingaanwijzer ook echt gebruikt. Volgens mij werkt dat zo ook bij Mb en seat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 28 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2009 Bij mercedes werkt het helemaal anders, heet Kurvenlicht. als je tot 20km/h rijd word het systeem ingeschakeld.. werkt met een Stuurunit SAM V, je stuurhoeksensor, snelheidssignaal enz enz.. zo met Originele onderdelen zal het nooit in een andere auto passen, weet wel dat er iets bij Hella in de schappen ligt ???, of zelf iets inmekaar zetten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 29 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2009 op een 3c maar proberen dan met CAN bus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 29 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2009 Je kunt van Hella een universeel bochtenlicht systeem kopen daar zit een regelunit bij, mischien is deze ook los te koop. http://dynaview.hella-online.com/NL/filme/0103_popup.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Brooklands Geplaatst 29 maart, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 maart, 2009 Je kunt van Hella een universeel bochtenlicht systeem kopen daar zit een regelunit bij, mischien is deze ook los te koop.http://dynaview.hella-online.com/NL/filme/0103_popup.html Zeer interessant, iemand die daar meer info over heeft? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 30 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2009 normale mistlampen van de 3bg hebben niet de gewenste hoek voor het licht, dus je komt uit op extra verlichting erbij. Heb daarom een extra set roosters besteld die om de mistlampen heen zitten, in die roosters komen speciale led's (met lens) in de gleuven van de roosters. Licht straalt dan mooi naar de zijkant en de opbrengst is vergelijkbaar met 50watt halogeen. D.m.v. microcontrollertje en pwm worden de lampen gestuurd, zodat deze ook mooi kunnen dimmen. Snelheidssignaal haal ik bij de radio weg. Blijft dus de stuurhoek over, dat wordt toch lastig, pas als dat wil lukken ga ik de hele handel inbouwen. Of er zou ergens een sensor te monteren moeten zijn waarmee je de stuurhoek uit kunt lezen (dus niet de sensor aan het stuurwiel gebruiken). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Alain Geplaatst 30 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2009 Ik had eerder al een topic gemaakt over deze dynaview. ziet er wel cool uit.. viewtopic.php?f=106&t=25936&p=212310&hilit=dynaview#p212310 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 The Master Geplaatst 30 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2009 Je hoeft je richtingaanwijzer niet te gebruiken hoor om de 'Cornering-light' zoals ze officieel heten te laten werken. Ook hier gelden echter weer wettelijke regels, de lampen dienen te zijn voorzien van de codering " B of F". Dus het kan alleen bij mistlichten en niet bij andere lampen die te monteren zijn in de bumper. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 30 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 30 maart, 2009 Algemene inbouwhandleiding van het systeem: http://dynaview.hella-online.com/downlo ... versal.pdf Tachosignal bij 3B/BG wordt hier vandaan gehaald: http://dynaview.hella-online.com/downlo ... at.doc.pdf De afstelling van het systeem (op een 3B/BG) is vrij uitgebreid: 1. Licht uit, motor en contact uit 2. Contact aan Tussen punt 2 en punt 5 (inclusief) mogen maximaal 10 seconden voorbijgaan, anders wordt het systeem niet gekalibreerd! Tussen punt 2 en punt 11 (inclusief) mogen maximaal 5 minuten verstrijken, anders wordt de elektronica teruggezet in de normale bedrijfsmodus! 3. Motor aan 4. Licht in-/uitschakelen => 3 keer snel achterelkaar 5. Waarschuwingsknipperlichtinstallatie inschakelen 6. Cornering Light schakelt automatisch in. 7. Waarschuwingsknipperlichtinstallatie uitschakelen. 8. Licht inschakelen 9. Wegrijden 10. Cornering Light gaat automatisch uit. 11. Bij 40 km/h de waarschuwingsknipperlichtinstallatie inschakelen (de knipperlichten dienen ten minste eenmaal te knipperen) 12. Na punt 11 knipperen beide Cornering Lights 5 seconden om de kalibratie te bevestigen. De algemene set van hella heeft ook aangepaste lampen (met reflectoren die naar de zijkant gericht staan) die op de plaats van de mistlampen gemonteerd moeten worden. Voor de 3C gebruikers zonder Xenon af-fabriek: Ik twijfel of het zinvol is om de standaard mistlamp van een 3C in te zetten als bochtverlichting middels VAG-COM. Over de mistlampen van een 3C ben ik eigenlijk niet te spreken. De lichtopbrengst van de mistlampen is vrijwel ninhil. Als ik ze aanzet is het net of er niks gebeurd, zo weinig licht komt er bij, laat staan aan de zijkant. Het is zeker niet te vergelijken met de statische bochtverlichting van een 3C, die kan je echt niet missen als die aan gaat. Daar komt echt een forse, opzij gerichte bundel licht uit die veel extra licht en zicht verschaft. Wat misschien wel voor de 3C interessant is, is de Hella set voor de Golf 5: Hier zitten lampen bij de bij de Golf op de plaats van mistlampen gemonteerd moeten worden, mogelijk dat dat met wat tweaken ook wel op een passat past. Het stuurapparaat zal waarschijnlijk wel werken op een passat 3C. Als laatste nog het filmpje: http://dynaview.hella-online.com/EN/filme/corner.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Brooklands
Al op gelet dat bij nieuwe wagens (heb het al gezien bij Mercedes) bij gebruik van de richtingaanwijzer, de mistlamp vooraan oplicht aan de corresponderende kant?
Dacht aan een nieuwe mod voor m'n 3BG
Waarschijnlijk heeft niemand dit al gerealiseerd?
Enige idee wat en hoe?
Link naar reactie
Delen op andere sites
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten