Ga naar inhoud
  • 0

Olie niet te vinden...HELP!


blastaway

Vraag

Tijdens de aflevering is mijn auto afgeleverd mete en grote beurt. Er is toen BP Visco 7000 Longlife III SAE 5W-30 olie gebruikt.

Nu is deze echt nergens meer te vinden. Ik heb alle BP tankstations gebeld en nergens is deze meer.

 

Wat nu?

Kan het kwaad om bij te vullen met de CASTROl SAE5w30?

Is dezelfde viscositeit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Sven,

 

BP heeft Castol overgenomen. Dat was de gemakkelijkste manier om een hoop know-how in huis te krijgen. Als jij aan de VW norm 50700 moet voldoen zal je de Castrol Edge 5W30 moeten gaan kopen. Schrik niet want bij de pomp kost hij € 27,-- per liter. Maar die is wel identiek aan de BP olie. Wat ik gehoord heb is dat deze longlife olie in samenwerking met VW gemaakt is voor TFSI en TDI motoren. Er staat bij de vuldop toch reclame voor Castrol?? Bij mij wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
pomp is duur, automaterialen zaak heeft al bergen olie (Crone bv) 10w40 etc voor 34 euro voor 5 liter. Neem aan dat die 5w30 iets duurder is maar zeker geen 27 euro per liter.

 

Er is zat goedkope olie te krijgen maar Long Life olie is wel degelijk een stuk duurder. En die olie moet ook lang meegaan en is dus erg belangrijk, vind ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allen mijn dank voor jullie antwoord!

 

Long life is 30.000 of 24 maanden.

Ik ga dan voor de Castrol. Ik weet dat die duur is... Zat in mijn vorige Passat ook! Inderdaad iets van 27 euro per liter. Zei toen ook aan de pomp: Ik heb maar 1 fles hoor ;-)

 

@JEE: Vaatje is prijzig. Doe je mee? Nemen we hem samen! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je maar olie hebt die aan de voor jouw motor gestelde eisen voldoet is er niets aan de hand.

 

En inderdaad, voor de juiste olie moet je soms best wat neerleggen. De Aldi heeft ook motorolie waar onze oude peugeot 309 diesel het prima op deed, maar in geen geval in je passat gooien.

 

Dus: goed op de norm letten, dan gaat het altijd goed.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Allen mijn dank voor jullie antwoord!

 

Long life is 30.000 of 24 maanden.

Ik ga dan voor de Castrol. Ik weet dat die duur is... Zat in mijn vorige Passat ook! Inderdaad iets van 27 euro per liter. Zei toen ook aan de pomp: Ik heb maar 1 fles hoor ;-)

 

@JEE: Vaatje is prijzig. Doe je mee? Nemen we hem samen! :-)

 

Vaatje van 208 liter kost €1604,-, dat is dan € 7,71 /L

 

http://cgi.ebay.de/Castrol-Edge-5W30-Kombi-208l-VW-BMW-LL04-MB-5W-30-OL_W0QQitemZ170308599765QQcmdZViewItemQQptZAutopflege_Wartung?hash=item170308599765&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even tussen neus en lippen door ; m'n huidige garagehouder, zelf actief racer, motorblok tuner en oud wereldkampioen in de midget klasse, heeft er bij mij gewoon eenvoudige 10w40 longlife olie in gekiept, totale kosten verversen, oliefilter en afvoeren 60 euro (+/- 5 liter olie). Ik probeerde voordat hij dat ging doen nog even intelligent te doen door over synthetische, half-synthetische en minerale olie, lage en hoge viscositeit te praten maar in the end gaf hij me dat advies.

 

Nu is de 2.3 V5 benzine motor iets minder delicaat (lees model bankkluis) dan de olie-gekoelde turbo van de 1.8t maar in the end wil je op tijd olie verwisselen, dat is alles.

 

Rommel in je zeef en leidingen komt hoogstwaarschijnlijk door de vorige eigenaar die misschien 40k km heeft gereden met dezelfde olie EN flink de turbo heeft laten blazen. Als iemand dan ook nog eens 2 jaar over die 40km heeft gedaan dan rij je met oude zwartgekoolde frituurolie rond. Logisch dat dan de zeef verstopt (beter de zeef dan dat de rommel de turbo in gaat, toch).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://cgi.ebay.de/Mobil-ESP-5W-30-1x4- ... 1|240:1308

 

Op ebay heb je de olie voor 7 à 8 euro per liter

 

Mobil met longlife 5w30 met VW spec. 507.00

 

Bestel een paar kannetjes meer hier op het forum ,scheelt weer in de verzendkosten

 

Als je persé de Castrol wil hebben

http://cgi.ebay.de/Castrol-SLX-5W-30-1- ... 1|240:1308

 

 

Dus het kan ook voordeliger!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden