Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 28-08-20 in Berichten

  1. Heb afgelopen week een test gedaan wat nou eigenlijk de meest zuinige rij-stand is in puur elektrisch rijden.Ik dacht namelijk dat regeneratief rijden met de DSG op de " B" stand het zuinigst was,omdat je dan immers met "1 pedaal " rijd en hij steeds de bijlaad bij gas los...Blijkbaar is dit dus niet het zuinigst en is de D stand voordeliger,de auto rolt dan veel langer uit wat dus effectiever is dan de accu's opladen, Ik vind t jammer dat ik dat ontdekt had want was er van overtuigt dat de B stand veel voordeliger was en bovendien ook leuker om te rijden.. Verder ook gemerkt dat t voorverwar
    3 punten
  2. Vandaag is er weer een Major-update geweest die ik doorgevoerd heb op het forum, mocht er iets niet werken dan laat het hier even weten
    3 punten
  3. @bm-er @Diver Om andermans topic niet te vervuilen ga ik hier even in op de UDS adaptation... Het is niet zozeer de software van de ECU, maar de versie van VCDS die andere adpmaps aanmaakt. Ik heb twee maps, van dezelfde ECU (zelfde wagen, dus HW en SW zijn identiek), gemaakt met twee verschillende versies VCDS en de ene heeft een aantal lijnen meer dan de andere. Nu heb ik eens goed nagedacht en de opbouw van de adpmap bekeken, en ik ben tot een vrij leesbare versie gekomen (hier een voorbeeld, gemaakt met VAGC2 2.5beta) : Er kan geselecteerd worden per groep, indien
    3 punten
  4. Mijn laatste auto was een Seat Leon 5F en daarvan was een vrij actieve whatsapp groep.. deze heeft voor mij zijn nut wel bewezen. Als je snel een vraag had of iets wou weten, stuurde je even een app en al snel had je antwoord. Dat lijkt me persoonlijk ook handig voor vwpassat.nl maar ik weet natuurlijk niet of er meer mensen zijn die daar zo over denken, daarom ook maar een poll aangemaakt en zien wat er van komt !
    3 punten
  5. ik zit ook in 2 groeps apps met bekende van hier😂maar 1 dat lijkt wel een thee kransje man man. Geloof me leuk idee, maar soms om gek van te worden. Je kan beter lekker efkes wachten op een oplossing of lekker Googlen dat is je beste vriend met meeste info.
    3 punten
  6. als ze dat willen controleren moet de bak eraf, als het alleen de mechatronic is kan de bak blijven zitten, laat ze evt de mechatronic naar Hong Paul in Duiven sturen, die kan goed diagnose doen en evt repareren of een andere leveren.
    2 punten
  7. B8 met wat opties en een km stand van 110-140dkm, dat is een 1.6tdi neem ik aan? Helaas is het aanbod in 2.0tdi's best schaars hier in NL, waardoor ze nog steeds redelijk aan de prijs zijn. Je kan eventueel ook in Duitsland kijken, veel van de aangeboden 2.0tdi's hier zijn toch geïmporteerd vanuit Duitsland. Als er verder niks aan je 3C scheelt, bijv. geen olielekkage, geen huilende versnellingsbak, geen roestplekken hier en daar, dan zou ik nog lekker door rijden met die 3C. Als je nu je 3C probeert te verkopen, dan krijg je er iets van 2 á 2500 euro voor. Of te wel, je gaat er minimaal
    2 punten
  8. Die van Rob was toch sneller?? Heb ik van horen zeggen🤔
    2 punten
  9. 😁 info@volkswagen.nl
    2 punten
  10. Met deze de nieuwste versie : 2.5.1.4 met bijbehorend Nederlands taalpakket Vanaf versie 2.4 is er een nieuwe (makkelijkere) wijze van registreren ingevoerd. Versie 2.5 leest nu ook de adpmap bestanden die je op je PC opgeslagen hebt. Er zijn ook een aantal cosmetische aanpassingen gedaan en mogelijkheden aangebracht om tabbladen te verbergen bij niet gebruik, en uit te schakelen wanneer deze geen data bevatten. Spaanse en Tsjechische VCDS logs worden nu ook gelezen. Indien je een niet volledig log hebt (geen VCDS of VCP in de hoofding) wordt dit gedetecteerd, en krijg
    2 punten
  11. Het gebeurd weleens dat mensen druk zijn en even geen tijd hebben om te reageren. Geduld is een schone zaak😊
    2 punten
  12. Ja inderdaad dat is een goed idee. Amersfoort. Als je gelijk aangeeft wat je voor de auto wil hebben, ga ik vast pinnen
    2 punten
  13. Ik tank super plus in Duitsland. 98 dus👌🏻
    2 punten
  14. ik zit "gelukkig" maar in 1 app groep. Daar heb ik regelmatig al ca 100 berichten gemist.... En dat is een groep van max 15 personen. zou helemaal gek worden als je met 50 man in een app zit Doe de alle info maar op t forum.
    2 punten
  15. Deze standen kan je vinden in de radio onder kopje car. En dan naar instellingen en dan zoek je naar hulp systemen daar kan je deze instelling aan passen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    2 punten
  16. Wij reden al een tijdje met trillingen ik vermoedde van rechtsachter. Gisteren bij mijn zus op bezoek (100 kilometer) en vandaag naar mijn schoonvader (60 kilometer). We zaten daar op visite en het zat me niet lekker. Ik dacht dat het lood van de velg af was gekomen. Ik heb een volwaardig reservewiel dus die er maar op gegooid. Toen zag ik dit? OEPS. 6 jaar oud en 90.000 kilometer achter de kiezen. Dezelfde banden zijn voor al vervangen. rechtsachter. N
    1 punt
  17. Bedankt mannen, iedereen had gelijk !"AutoHold"moet aanstaan als dan het contact uitgeschakeld wordt gaat de parkeerrem er automatisch op, als daarna weg gereden wordt terwijl de parkeerrem er op staat gaat deze vanzelf weer los. Dit was exact wat ik wilde overigens maakt gordel vast of los bij mij niet uit hiervoor. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  18. @BARRY_TDI: zou je dit topic naar de 3G-electronica kunnen verplaatsen? Vraag is nml voor een Passat van 2016. Foutje gemaakt met te veel browser-tabs open Thx
    1 punt
  19. moet je even aan de groot licht hendel trekken om het te activeren. Staat ook vermeld in de auto handleiding Je kan het wel op automatisch zetten dmv vcds. Dan gaat het automatisch en moet je het niet activeren via de groot licht hendel
    1 punt
  20. De buitentemperatuur heeft een grote invloed op elektrisch verbruik en dus je range. De kachel heeft een max vermogen van ongeveer 5 KW, batterijcapaciteit is 9.9 KWuur, dus alleen je kachel slurpt bij lage buitentemperaturen je batterij binnen 2 uur leeg, zonder een meter te rijden..... Probeer eens je auto voor te verwarmen door een vertrektijd te programmeren en schakel dan bij wegrijden je verwarming uit door de ventilatorknop naar 0 te draaien (middelste knop tegen de wijzers van de klok in draaien). Je zal versteld staan over de range toename.
    1 punt
  21. bij auto's zit de startpool meestal gewoon voorin, NIET starten op de accu achterin, dit kan o.a. het BMS beschadigen. idd, Plus lege accu > Plus hulpaccu Min lege accu en als het kan metaal hulpaccu/auto
    1 punt
  22. Die dikke bruine kabel die aan de carrosserie gebout zit is sowieso een massakabel,dus die heb je al.Dat bakje met die grote plus er op ken ik niet maar lijkt mij dus idd een handige mooi afgeschermde + aansluiting waar je je andere klem op kwijt kan.Het lijkt mij ook juist bedoeld op die plek te zitten omdat t dan handig bij elkaar zit en makkelijk een klem op aan te brengen is... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  23. Lijkt een beetje op het verhaal van mijn mechatronic @Thomas1984 Een temperatuursensor was blijkbaar kapot en gaf het signaal van een (te) hoge temperatuur waardoor er een soort noodloop ontstond, de auto liep wel maar reed niet meer. Uiteindelijk is de complete mechatronic vervangen. Is op een zeer nette manier geregeld maar ik begreep dat het normaal gesproken een klusje van 1.300 euro is. Ik hoop dat die kosten je bespaard blijven. In mijn verhaal staat het veel uitgebreider, ik probeer later een linkje te plaatsen. Klik hier en kom op mijn mechatronic verhaal
    1 punt
  24. 3C8 998 537 B of deze 5K0 998 537 B afhankelijk van het soort stuur
    1 punt
  25. Die van Rob is de allllllleeerrrrrrrrsnelste wat een beest is dat niet normaal. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    1 punt
  26. Led bestaat toch ook in meerdere kleur temperaturen?
    1 punt
  27. In de B8 moet je ook de gordel om hebben [emoji6] Maar als je een automaat hebt, waarom wil je dan persé de handrem erop als je uitstapt ? In de 'P' stand gaat de auto echt nergens heen hoor [emoji106]
    1 punt
  28. Ik heb idd nieuwe banden erop laten leggen en daarna laten uitlijnen. Auto had ik in mei'18 gekocht en ik okt'18 waren de banden kapot. Zelf heb ik er 20.000km mee gereden (had nog 5mm profiel over). VAG Techniek heeft de nieuwe banden ook op 2.9bar opgepompt. Nu, 35.000km verder, zijn ze nog heel. Grote kans dat het de uitlijning was. Ze beginnen nu wel langzaam aan trillingen te vertonen...
    1 punt
  29. is koud net zo dik als 5w30 hoor.. wat in de gewone 1.4TSI gaat..
    1 punt
  30. Als je hem binnenstebuiten doet gaat 'ie nog wel even mee denk ik..
    1 punt
  31. Probleem met epc kan vrij veel dingen zijn. De 2.0tsi (cawb waarschijnlijk 2008/2010) kan problemen hebben met ingeslagen klepzittingen. Ook de bekabeling van de ecu naar de gasklep kan een breuk hebben en dan heb je dit ook. Ik had beide[emoji85]. Er is een TPI bij de dealer voor het vervangen van de eerste 30 cm van de bekabeling, veelal zit de breuk verder. Ik had een 70 cm vervangen en daarna de huidige kabel laten zitten en een geheel nieuw stuk vanaf de ecu gemaakt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    1 punt
  32. Koelwater is niet zo belangrijk, olietemperatuur des te meer..
    1 punt
  33. Je moet ook niet bij mij zijn... 😆 We weten nu nog steeds niet waar je woont, dan wordt het nogal lastig om je een goed adres te adviseren...
    1 punt
  34. beste forumleden, Bij het maken van een backup van mijn Passat liep de backup telkens vast bij de automatische cruisecontrol. Ik heb dit gemeld bij OBDeleven, welke mij aangaf dat deze bug bekend was en hopelijk bij de eerstvolgende update zou worden opgelost. Mochten meer mensen dit probleem hebben: er komt dus een oplossing. Mvg, Rick
    1 punt
  35. @wulfkeSuper bedankt! Dat is inderdaad erg handig. Ik kan daarin de PR codes die op websites als 7zap vermeldt worden inderdaad in terug vinden. Daar ik weet dat de CGGB geen FSI motor is, weet ik nu welke filter ik nodig heb. Bedankt voor het meedenken en de link
    1 punt
  36. ** verplaatst ** Na jezelf voorstellen en 3 berichten kan je verder hier posten. Lees ook even de regels door.
    1 punt
  37. Gaarne even voorstellen, zouden we erg waarderen. https://forum.vwpassat.nl/index.php?/forum/4-ik-ben-en-ik-rij/
    1 punt
  38. Is het wachten toch weer beloond😊
    1 punt
  39. Pakketje is vandaag binnen gekomen ! Dank daarvoor @BARRY_TDI 😉
    1 punt
  40. Een wijze man, die ergens op het industrie terrein van Vorden zit, heeft me ooit verteld dat dat niet handig is en dat je het stof beter gewoon met een doekje kan afnemen.
    1 punt
  41. ik weet niet waar je em hebt laten tunen maar misfires uitcoderen? Dat getuigt wel van hele slechte tuning. Anders kom je maar een keer deze kant op.
    1 punt
  42. Dan wil ik ook wel langskomen hoor... 😆
    1 punt
  43. Echt? Dat zou fantastisch zijn. Spaart mij een ritje Utrecht.
    1 punt
  44. Versteller kan nooit de andere kant op werken trouwens. Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    1 punt
  45. Je kan de draadjes van die tulp uit het blokje halen en dan bij in de bestaande connector steken.
    1 punt
  46. Ik zou voor de onderdelen even bij Winparts kijken. En losse rubbers zou ik niet doen maar gelijk de hele fuseekogel vervangen. En eventueel kan ik je er wel mee helpen.
    1 punt
  47. Altijd jammer, maar wat komt er voor in de plaats? Das veel belangrijker.
    1 punt
  48. pomp kost 350 euro ofzo en arbeid is idd wel een uur of 3
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden