Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 23-08-21 in Berichten

  1. Eindresultaat, ben er blij mee Nu hetzelfde nog te doen voor onze VW UP want daar is de CC emu ook bruikbaar voor...
    9 punten
  2. De vrouw ook weer happy Voorlopig even klaar met modden.
    7 punten
  3. Onder tussen heb ik m'n golf 7R stuur in m'n b7 cc knop verlichting werkt ook netjes bonny heeft hem zo geprogrammeerd naar mijn wens dat ik met m'n flippers het volume van m'n radio kan gebruiken 😁 voice control heeft 2 functies mute en voice control. Cruise control moet bij mij nog opgelost worden omdat de scm toch Anders is dan van die b6. Maar dit komt ongetwijfeld goed. Bonn bedankt voor de gast vrijheid en gezellige dag afgelopen zaterdag.
    6 punten
  4. Na wat kleine dingetjes werkt de CC EMU hier ook prima, en de vrouw is er ook blij mee. Alleen nog even wachten tot de airbag ook binnen komt
    5 punten
  5. Gisteren eindelijk dit project kunnen afronden (voor de Passat B6 althans). Heb eindelijk de juiste knopjes die passen op mijn stuur, printjes zijn bestukt en netjes ingebouwd. Alles werkt prima en zonder fouten
    5 punten
  6. In mijn CC EMU zit trouwens ook ondersteuning voor stuurverwarming (10A) maar het probleem is om die stroom door je sleepring te krijgen. In de MQB sleepringen die daarvoor geschikt zijn hebben ze een aantal pinnetjes vervangen door 2 dikkere voor de stroomvoorziening. Ik ben nu aan het kijken (voor mijn Passat B6) wat bv. de maximale stroom zou kunnen zijn door 3 standaard pinnetjes die ik vrij zou kunnen maken. Niet omdat het hier vaak zo koud is maar gewoon omdat het kan Gr. Bonny
    4 punten
  7. De CC EMU zit inmiddels ook al in onze VW UP. Ik heb hier gekozen om een adapter kabeltje te maken/gebruiken zodat ik makkelijk de CC EMU er tussen uit kan halen, en de auto weer in originele toestand kan gebruiken (met hendel voor cc). De middelste 10polige kabel verbind ik ofwel met de linkse kabel = CC EMU. Ofwel verbind ik 'm met de rechtse kabel zodat de auto weer als origineel is.
    4 punten
  8. Zoals te zien past het printje prima onder de stuurmodule zelf.
    4 punten
  9. Vandaag de bedrading aangesloten en vind het gaaf
    3 punten
  10. Dat komt uit de onderdeel nummers veel B6 onderdelen beginnen met 3C bij B8 met 3G en in t verleden de de B5 met 3B
    3 punten
  11. Bij montage zag ik pas dat ik de deurstrippen ook had moeten spuiten maar dat komt nog hahaha
    3 punten
  12. Volgens mij is er niets aan een auto wat rendabel is, onderhoud, tanken, verzekering, afschrijving. Auto is nu eenmaal de slechtste investering die er is. Meeste mensen nemen een auto vooral vanwege het gemak.
    3 punten
  13. Als alles goed gaat met onze UP en de Passat CC van RobRdi dan zal ik een kleine batch laten bestuken voor wat forumleden (en enkele andere contacten). Ik heb de indruk dat er wel wat interesse is hiervoor! Maar ik zal hier iig de voortgang rapporteren voor de mensen met interesse Gr. Bonny
    3 punten
  14. En waarom zou je dat willen? De accu opladen met benzine zal altijd minder efficiënt zijn dan gewoon op benzine rijden…
    2 punten
  15. Nice 😎 Na dit te hebben gelezen heb ik ook wat gegoogled en kwam dit tegen. Vooral het kunnen in- en uitschakelen van de opties op de middenconsole via het stuur lijkt mij ook wel handig!
    2 punten
  16. Scheelt maar 1 streepje -🤣
    2 punten
  17. Vandaag de auto weer opgehaald.. Het evap systeem is vernieuwd. Het uitlaatspruitstuk lekte toch, opnieuw gevlakt en nieuwe pakkingen ertussen. De tijd zal het leren of de storing terug komt.
    2 punten
  18. Je laat maar weten als je een test B8 nodig hebt 😉😁
    2 punten
  19. Het is geen probleem om B8 stuurtjes werkend te krijgen in een B6/B7. Dan zou je toch denken dat (met wat werk) het in een B8 toch ook moet lukken
    2 punten
  20. Dat wordt altijd in de GTE stand rijden Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    1 punt
  21. https://portal-diagnostov.com/en-gb/2021/01/24/6632222-vw-passat-2001-anti-lock-brake-system-abs-and-anti-lock-brake-system-a/
    1 punt
  22. Ik heb mijn armsteun in het verleden vervangen om dit probleem. Er was iets afgebroken van een of ander wieltje geloof ik. Als je de achterkant van je middenconsole loshaalt dan kun je links en rechts (in totaal dacht ik) twee torx-schroeven losdraaien. Als je dan de armsteun omhoog zet en deze recht omhoog trekt komt deze uit je console. Let wel op: het zit stevig vast. Ik heb mijn voet op de basis van de console moeten zetten waar de bouten in de bodem zitten om de console tegen te houden. Dan kun je het verstelmechanisme zien. Ik heb nog een armsteun over met de wissel naar leer. Als je wilt kan ik vanavond wel even een foto maken van het mechanisme. En eventueel zou je hem kunnen overnemen, mocht het nodig zijn.
    1 punt
  23. Ik heb ze destijds bij ome Ali besteld: https://a.aliexpress.com/_uQQCie Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
    1 punt
  24. Het kan inderdaad zijn dat de vrijlooppoelie niet meer 100% is. Ik zou zelf dan ook beginnen met de laadspanning te meten. Een goed functionerende dynamo levert rond de 14 volt. Ik heb ook een keer een gevalletje gehad bij een auto waarbij de multiriem geknapt was en verdwenen. Ook dan wordt je dynamo (en airocopomp) niet meer aangedreven. Dus gelijk even controleren of deze er nog is
    1 punt
  25. ja dat zijn inderdaad waardes die ik meer waardeer, in de stad zit ik dus op 1/14 met moeite, heb nu toevallig wel stukje naar het werk 1/18 gehaald maar daar heb ik dus tussen de 80/100 km/h gereden. chippen staat ook nog op de planning.
    1 punt
  26. U kan toch het volume van de radio uit "draaien" via de stuurwielbediening ? Dan hoeft u niet aan het scherm te frommelen en blijft dit op het navi scherm. Hoewel dit ook niet een probleem is als u beschikt over AID dan kan u de kaart weergave aanzetten tussen de tellers. Andere optie zou ook nog kunnen dat u het volume van de radio via de spraakbediening (activeren via de stuurwielbediening) op mute functie zet.
    1 punt
  27. Vreemde vraagstelling, ook ik snap het niet helemaal. Als je gewoon de volume op 0 zet, dan is de radio in principe uit. Je hoort de telefoon en navigatiemeldingen nog wel.
    1 punt
  28. Ik dacht dat dit ook op de auto zat, schop ik de bumper eraf, zie ik later deze post: whahahaha
    1 punt
  29. Dit is het nummer van mijn vliegwiel Daar staat bij bkp het nummer: 03G105266BD Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  30. Het rare is dat die ontwikkeld wordt onder W10... Maar de laatste versie heeft licentie controle over het web, en dat loopt wel eens mis blijkbaar, dus dat wordt eruit gehaald en momenteel getest. grtz, dre
    1 punt
  31. 3C hoort 3G of B8 te zijn.
    1 punt
  32. super gaaf om de updates te zien @bonny. wonderlijk hoe jij dit zo voor elkaar krijgt
    1 punt
  33. Ik heb op FB Vagbros gevonden, die kunnen zowel mfa als mfd inleren, dus binnenkort maar even langs, dank alle!
    1 punt
  34. Zelfs wanneer je een splinternieuwe auto met 0 kilometer op de teller bij de dealer zou kopen, er je rijd hem van de parking af en je zou hem direct verkopen, zelfs dan verkoop je hem met verlies en krijg je er niet zoveel voor dan wat je de dealer hebt betaald.
    1 punt
  35. Daar gaat t niet om. Gaat om t feit dat op de oude manier coderen (dus met groot getal) wat beperkter is dan coderen als long coding. Het is VCDS die zelf bepaalt welke methode je te zien krijgt, hopelijk bepaalt vanuit een label file want dan zou het evt. nog te wijzigen zijn. In principe hoef je niet te hercoderen maar soms wil je toch eens een optie proberen of wat dan ook...
    1 punt
  36. Gelukkig was het alleen de afvoer die niet goed werkte Dus geen grote lekkage met het dak zelf. Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
    1 punt
  37. Als het echt de taxi uitvoering is geweest is het lichtschakelaartje waarschijnlijk om de hemelverlichting aan te doen zonder de achterdeuren te openen. dit ivm afrekenen. dus mischien kan je het daar weer op aansluiten.
    1 punt
  38. Misschien heb je hier wat aan, de iso en de quadlock staan er in Het document is oud dus de prijzen kunnen anders zijn. stecker4.pdf
    1 punt
  39. Dat is mooi, heb nu de foto’s toe kunnen voegen. Bedankt👍🏼
    1 punt
  40. Beste mensen, Even een update: Ik heb via via een 2e hands standkachel gevonden in Polen die in goede staat was, laten bestellen en netjes bezorgd (2 weken geleden). Gisteren aan de slag geweest en het was wel een hele klus.., maar goed een dag goed druk geweest en uiteindelijk de (nieuwe) gemonteerd. Eerst aangesloten om te kijken of hij het ook daadwerkelijk deed en ja hij sloeg aan en werd heet. Weer koud laten worden, vervolgens rustig weer alles gemonteerd wat gedemonteerd was. Ik heb een aantal foto’s toegevoeg, voor verdere vragen/informatie hoor ik het graag. Groet, Jeffrey
    1 punt
  41. Vooralsnog hangt de print dicht bij de BCM, achter de fusebox boven de pedalen. Daar is genoeg ruimte om de print deftig te bevestigen.
    1 punt
  42. k heb nog een aantal sturen (met knoppen) liggen met beschadigingen aan het leer. Sturen zijn ideaal om opnieuw te bekleden naar eigen smaak. Prijzen zijn afhankelijk van de beschadigingen en beginnen bij €85 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    1 punt
  43. heb toch een vermoeden dat het bij de passat al gaat zoals in de nieuwe types van Golf, dan schrijven ze dat de knopjes deel uitmaken van de Gateway ipv via de stuurmodule. dat maak ik toch op uit mijn vcds scan. Address 16: Steering wheel (J524) Labels:| 5Q0-953-549.clb Part No SW: 3Q0 953 521 AN HW: 5Q0 953 569 B Component: Lenks.Modul 100 0205 Revision: FF034034 Serial number: 20160106500518 Coding: 0C10 Shop #: WSC 00015 115 00001 ASAM Dataset: EV_SMLSVALEOMQBLRH 001005 ROD: EV_SMLSVALEOMQBLRH.rod VCID: 7CD93A32F77079664F-8028 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments (J285) Labels:| 5G0-920-XXX-17.clb-SRI3 Part No SW: 3G0 920 791 A HW: 3G0 920 791 A Component: KOMBI 410 1340 Coding: 07A40A987E8C000801887B2F1001000000000000 Shop #: WSC 12345 123 12345 ASAM Dataset: EV_DashBoardVDDMQBAB 009048 ROD: EV_DashBoardVDDMQBAB_009_VW37.rod VCID: 2773355E5E760ABE72-8072 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway (J533) Labels:| 5Q0-907-530-V1.clb Part No SW: 5Q0 907 530 AJ HW: 5Q0 907 530 M Component: GW MQB High 212 2246 Revision: -------- Serial number: 10011610800603 Coding: 030300347F085700FB00025A9C0F00010001070000000000000000000000 Shop #: WSC 05311 115 00092 ASAM Dataset: EV_GatewConti 013020 ROD: EV_GatewConti_013.rod VCID: 79D72326F8424C4E54-802C Alternator: Multi Function Steering Wheel Control Module: Subsystem 2 - Part No SW: 5G0 959 442 K HW: 5G0 959 442 K Labels: 3C8-959-537.CLB Component: E221__MFL-DC1 H17 0040 Serial number: 29150002505640035511 Coding: 2FFFFF Battery Monitoring Control Module: Subsystem 3 - Part No SW: 5Q0 915 181 G HW: 5Q0 915 181 G Component: J367-BDMHella H04 8050 Serial number: 8622268803 Analog clock: Subsystem 4 - Part No SW: 3G0 919 204 C HW: 3G0 919 204 C Component: Analoguhr 209 2002 No fault code found.
    1 punt
  44. je zou kunnen proberen met je oude codering, maar betwijfel of dat direct werkt. de simpelste manier om je codering te vinden is met behulp van dreke's programma, maar het kan ook zonder. Heb ik ook voor mijn B7 ABS gedaan. met coderen begin je gewoon bij 1. daarna iedere keer 1 erbij tot de code geaccepteerd wordt. Dan fouten wissen en komt die terug moet je 3 erbij doen tot je fout vrij bent. Dat is je basis codering. Daar moet je 256 bij optellen voor Front disk brakes en dan de waarde van bandenspanning meen +2048. meer hoeft er denk ik niet bij. Wat is je huidige codering?
    1 punt
  45. Wel, grappig verhaal eigenlijk. Ik heb dus de halogeen lampjes in de DRL en in de mistlampen veranderd naar LED lampjes van alixpress. Na een jaartje begonnen de DRL's te slijten en heb ik af en toe eentje moeten vervangen; Dat begon me wat te frustreren. LED verlichting in de bumper, en halogeen in de gewone lampen vond ik eigenlijk op den duur ook maar niks. Ik heb dus alles weer gewijzigd naar standaard installatie, en eigenlijk kan ik het design en vormgeving in halogeen ook wel appreciëren Learn to love it dus.
    1 punt
  46. Ene mod plaatsen en dan een andere mod verliezen. Daar kan jij natuurlijk niet tegen 🤣
    1 punt
  47. 8.8 kWh is de capaciteit van het accupakket van de Golf 7 GTE. De Passat pre-facelift GTE heeft een pakket van 9.9 kWh. De facelift Passat heeft inderdaad een capaciteit van 13kWh. Dit is gerealiseerd door een aangepaste chemie in de cellen, de afmetingen van de cellen zijn ongewijzigd. Echter: de nieuwe cellen met een oud battery management systeem aansturen is een groot risico, de laadkarakteristiek van de nieuwe cellen is, door de aangepaste chemie anders. Een bijeffect van de hogere nikkelconcentratie in de elektrodes is ook dat de nieuwe chemie minder stabiel is en dus gevoeliger is voor overladen, met mogelijk drastische gevolgen, zoals “thermal runaway”: je batterij vliegt in brand. Niet mee experimenteren dus is mijn advies.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden