Ga naar inhoud

Erelijst


Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 27-04-19 in Berichten

  1. 4 punten
    Heb zelf ook de uitdaging gedaan maar dan was de auto nog zo oud niet. Maar als je het bekijkt is het een serieuze investering. Hieronder mij eigen voor een na foto's (even van Instagram geplukt) Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
  2. 3 punten
    Wij gaan in december 21 dagen door Colombia trekken. Twijfel nog of ik dat met de 3BG en caravan ga doen of toch maar vliegenπŸ˜‚
  3. 3 punten
  4. 3 punten
    Je binaire code klopte Peter. Was naar de auto gelopen om het te proberen met readlabel zag je post net iets later.
  5. 3 punten
    @BonnyHeren het werkt. Heb met @drekezijn readlabel het vinkje gezet en toe de verkregen code ingevoerd. 46 werd 66 in Byte 26
  6. 3 punten
    Ik heb dit probleem al eens eerder aangekaart: blijkbaar werkt een B7 DRL anders dan een B6 DRL. Hiermee bedoel ik dat de teller netjes het groene DRL icoontje laat zien wanneer ik het juiste canbus commando verstuur maar blijkbaar gebeurt dat dus niet op een B7. Misschien wordt er daar een ander canbus commando verstuurd en moet dus de teller anders geconfigureerd worden? Dus als er iemand is met een B7 waarvan het DRL icoontje wel werkt dan graag even contact opnemen met mij. Nogmaals gaat om een B7 en dus niet om een 3C/B6. Bij voorbaat dank. Bonny
  7. 3 punten
    Vandaag de stekkerdoos vervangen voor een universele. Gelukkig niet voor niets geweest, want alles werkt nu Tip: om de verlichting te testen ben ik naar de trailer module (69) gegaan en heb ik de "output test" functie gebruikt. Dan kun je de remmen aanzetten en kijken of alles werkt. Dit geldt ook voor alle andere verlichting natuurlijk.
  8. 2 punten
    Needle sweep kan prima op 3BG. Toch @master ? 😎 Met verlichte naaldjes tijdens contact met stadslicht uit. Best leuk!
  9. 2 punten
    Gewoon geen klapspiegels in bouwen is ook een optie.
  10. 2 punten
    Needlesweep kan bij elke b7 maar niet altijd via vcds. Wel rechtstreeks in eeprom.
  11. 2 punten
    Hallo allen, Ik heb een tekening gemaakt van de aansluitingen, de meeste hebben de originele kleuren. Voor de liefhebbers 😎 Evert
  12. 2 punten
    En 2 nieuwe dichtingen waar de motor assen door moeten, 2 boutjes om de motoren vast te zetten, buiten de geschikte scharnieren ook nog de hevels welke op de scharnier gemonteerd worden welke op de motor as passen. Heb nog wel ergens een kabelboom liggen denk ik. De 799 comfortmodule uitvoering is 1 met kessy optie. De 433 is de gewone comfort module
  13. 2 punten
    Zei ik toch bitje 5 🀣 helemaal af nu en op naar de volgende mod!
  14. 2 punten
    Geen probleem, belangrijkste is dat de uitkomst hetzelfde en succesvol is πŸ‘πŸ» Maakt de mod helemaal compleet. Ikzelf vind de DRL led wel een handige indicatie om te zien welke lampen er nu actief zijn.
  15. 2 punten
    Is niet omdat je die bit niet aan kan vinken dat je hem daarom niet in de codering kan aanpassen. Zou dit even proberen. Als dat niet werkt kan je dit nog altijd terug zetten.
  16. 2 punten
    Naja, ook al rij je met een roze passat heeft het geen toegevoegde waarde voor de antwoorden op uw bandenspanning vragen. Welke type passat ?? 3C / B7 / CC bouwjaar ??
  17. 2 punten
    1.9 TDI 3BG 130/130 PK 2003 575000 km AVF H6 (Pietpassat) origineel
  18. 2 punten
    Jan, DCC heb ik niet, maar volgens mijn opzoekwerk gaat deze verandering niets aan DCC aanpassen dan het nu oorspronkelijk doet. Ik heb wel de driving mode die ik kan kiezen dus ECO, NORMAL, SPORT en INDIVIDUAL. Heb het nu al 2 dagen aanstaan en heb enkel zo een kwartiertje s'avonds met de passat gaan rijden sindsdien wegens met de fiets gaan werken. Wat me opvalt is dat de DSG veel beter reageert en sneller terugschakelt als je wat gas bijgeeft en hij niet zo in die lage toeren blijft hangen. Ook het dode punt die je voelt bij vertrekken is weg. Hij reageert veel directer en de DSG lost veel sneller wat denkt ik zeker niet slecht is ivm slippende koppeling.Het schakelen is precies ook veel korter. In SPORT is de DSG dan wat te nerveus en schakelt hij snel terug. Ook dit heb ik nog niet echt kunnen testen. Wat ik wel eens getest heb is dat als je vanuit stilstaand het pedaal kickdown induuwt hij sneller vertrekt en zelf met lichte wielspin. Tot nu toe heb ik geen foutcodes en heb niets abnormaal gemerkt. De enige foutcodes die optraden was tijdens het veranderen dat de ACC even resetten en hierdoor een fout gaf in die module. Heb deze gewist en komt ook niet meer terug. Straks ga ik met de vriendin een lange rit maken met de passat en neem ik vagcom mee voor moest er iets fout lopen. Dus de audi stand wordt straks zeer goed uitgetest en ga ik elke driving mode stand eens testen. Ik hou wel op de hoogte.
  19. 2 punten
    Niet iedereen heeft t budget om een state of the art nieuwe auto te kopen en moet t met een ouder model doen. En zoveel verschilt de 3C niet in de basis. Er zijn bij B8 veel meer dingen omheen gebouwd. Heb mijn 2008 Passat ook voorzien van de nodige opties die er niet op zaten en t leven toch een stuk aangenamer maken, zoals o.a. ACC en ben bezig met DCC
  20. 2 punten
    Een Rns 510 kan erin maar dan moet u een ander type gateway plaatsen hoger of gelijk aan E. Indien u ACC hebt dan heeft u een specifieke versie nodig gezien niet alle gateway's deze optie ondersteunen. Indien geen ACC geen probleem dan gewoon hoger of gelijk aan E. Bij de plaatsing van de RNS zou de rest functioneel moeten kunnen blijven. Ivm het telefoon probleem begint de andere kwestie gezien de nieuwe BT module wel integreerbaar is maar dan krijg je problemen met de stuur module die niet meer doet wat moet en ook de teller kan die nieuwe info niet verwerken. Met wat tegenwerking kan het zelfs zijn dat de knoppen op het stuur dan ook niet meer werken wegens de nieuwe stuur module. Ook de hendelset waarvan knoppen dan niet meer werken zoals het moet ga je moeten vervangen naar een nieuwere versie. Een hogere versie teller kan ook maar pas goed communiceren met een gateway type hoger of gelijk aan E. Dus zomaar even upgraden zit er helaas niet in. 2008 is zo een beetje een omslagjaar en pas dan zijn de wit/rode tellers gekomen, 12-knops stuurtje, nieuwere communicatie alsook de RNS. Gezien alles zowat aan elkaar hangt en communiceert moet je het ene ook vervangen als het andere wordt vervangen. Dus het is wel allemaal mogelijk maar zoals in voorgaande post aangegeven zal het een groot kostenplaatje worden (been there, done that). Ook de zoektocht naar de juiste onderdelen en modules is soms een uitdaging. Succes !
  21. 1 punt
    Zo kort mogelijk; AP schroefset. Beter krijg je niet voor de prijs van een AP. Succes met je keuze[emoji1303] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  22. 1 punt
    @Fopperr Praat je wel bij.
  23. 1 punt
    Vraag de verkoper eens een foto van het spiegelglas. Dan zie je ineens of het dimmend is of niet ipv je nu al zorgen te maken over wat en hoeveel werk het is. Maar heb eigenlijk nog nooit een elektrisch inklapbare set gezien zonder dimmend spiegelglas. Meestal heeft een elektrisch inklapbare set zo goed als alle opties. Misschien dat enkel de geheugen spiegelbollen ontbreken.
  24. 1 punt
    2.0 TDI 3C 140/175 PK 2006 320.320 KM BKP H6 Highline Variant (Dhr.Banuyn) tuned by VAGTechniek
  25. 1 punt
    mocht het dan niet werken kan ik altijd de motoren nog wisselen en een knopje voor in de deur moet ik nog hebben natuurlijk
  26. 1 punt
    Update , Passat 3bg 2002 variantTdi 131/AVF 5TT aangeschaft 5-2016 kmstand nu 370.*** Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 Sirocco met Tapatalk
  27. 1 punt
    inklapbaar hoeft niet el. inklapbaar te zijn.... Er staat nl niet bij dat deze el. inklapbaar zijn
  28. 1 punt
    Ik had je ook al door gegeven dat je bonny moet contacteren voor needle sweep. De teller goeroe Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  29. 1 punt
    Zou hem dan sowieso toch even los halen en schoon maken. Nu kun je er wel normaal bij...
  30. 1 punt
    het kan iets heel kleins zijn hoor..
  31. 1 punt
    dan keer de auto maar op de kop als dat de enige fout is die erin staat Het systeem is te arm, dus de cilinder(s) krijgen te veel lucht, of te weinig brandstof Brandstofaanvoer onjuist brandstofvoorraad te laag brandstoffilter vervuild verkeerd brandstoffilter brandstofpomp vuil of defect injector(en) vervuild of kapot Te veel lucht luchtlek voor de gasklep onderdruk systeem is lek te veel olie op een in olie gedrenkt luchtfilter oliepeilstok en/of oliedop sluiten niet goed af de EGR lekt lucht de LMM (G70) is vuil of defect een lek na de LMM de sensor voor de barometrisch buitenluchtdruk is defect (N112) lekt Lambdaregeling defect lambdasensor voor de katalysator (G39) is defect bedrading en/of aansluitingen van/naar (G39) defect Uitlaat defect katalysator lekt, defect uitlaat lekt
  32. 1 punt
  33. 1 punt
    Volgens mij heb je ook nog scharnieren nodig.
  34. 1 punt
    Veel plezier ermee en hopelijk heb je meer geluk. Maar hoezo vloeken in de kerk. Is toch VAG en geen volvo ofzoπŸ˜€
  35. 1 punt
    Slecht signaal krukas sensor kan ook heel goed de boosdoener zijn. Maar goed met uitlezen en meetwaarden controleren kom je een eind. Kan dat voor je doen Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  36. 1 punt
    Mits je na het ingeven van de pin ook als laatste de "save" optie aanklikt in de teller. Je kan ook niet RSAP koppelen dan werk je in gewone BT mode ipv Premium BT mode en heb je geen toegang tot sms optie in de RNS en teller
  37. 1 punt
    Nu nog de 3bg 1.8t AWT highline met 309.xxx erop
  38. 1 punt
    Was meer om te kijken of deze is aangesloten. Anders zou je nog naar een stekkerverbinding die los is. Maar voor nu eerst uitlezen en controleren of de regensensor werkt.
  39. 1 punt
    Kan brandstof toevoer zijn. Sta je op een helling of vlak geparkeerd. Heb je al uitgelezen?
  40. 1 punt
    Thx nog voor de reactie, inmiddels heb ik al voor de konis gekozen puur omdat bonhof deze op voorraad heeft en dus mocht het nodig zijn snel iets te repareren/vervangen dan ga ik liever voor wat extra service. 2 tot 6 juli ben ik de passat kwijt en komt hij op air.
  41. 1 punt
    Mooie stand, ik ga met mijn 2002 3BG naar de 400.000
  42. 1 punt
    Tot nu toe werkt alles nog en zijn er geen foutmeldingen of dergelijke. Dit is dan ook het enige dat gedaan is. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  43. 1 punt
    Absoluut, helemaal gelukkig. Mijn vorige licht grijze Passat B7 had het ook en ik vind het gewoon super gaaf. Nu weer helemaal compleet.😊
  44. 1 punt
    Nou mensen, het is gelukt. Ben de koning te rijk.🀴 De Needle Zweep werkt!! Zo iets klein maar het maakt het plaatje helemaal af, was gewoon binnen één minuut gefixt. Iets dat de dealer maar niet wilde lukken. Thanx Bonny.πŸ˜πŸ‘πŸ»
  45. 1 punt
    dit ziet er in ieder geval niet goed uit.
  46. 1 punt
    Ben rustige rijder en verbruik nu ongeveer 1:15. Hij is wel veel pittiger dan de vorige Passies!
  47. 1 punt
    hangt af van je rechtervoet meer vermogen is leuk om te gebruiken.... dus gaat t verbruik omhoog.
  48. 1 punt
    Het verbruik na de tuning gunstig voor het verbruik? Wat zijn de tuningkosten?
  49. 1 punt
    [emoji106] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  50. 1 punt
    In samenwerking met DAGO Doetinchem krijgen we TOT 35% korting op de dealerprijzen. Zoek je een onderdeel, neem contact op via de banner of onderstaande links. Onderdelen worden ook gewoon verstuurd(in NL) als je niet af kan halen. DAGO Doetinchem Email: Magazijn Doetinchem (ovv VW Passatclub) Als klant(nummer) is de Volkswagen Passatclub Nederland aangemaakt. Alle facturen hebben die naam erop staan en bij ordernummer ofzo jouw naam/mailadres.
Γ—
Γ—
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden