Ga naar inhoud
  • 0

terustellen remzuiger achter


Ed

Vraag

Hier even een foto van een hulpstukje om de remzuiger achter terug te stellen.Eenvoudig te maken als je iemand hebt die een beetje kan lassen .Benodigheden :bout M10 * 25

moer m10

2 carroserie ringen M12/M16

2 boutjes m5

Meeste is wel te krijgen bij de automateriaal zaak.

 

Ed

post-4327-1423823151,5546_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik denk dat die niet makkelijk werkt als ik dat zo zie.. eigenlijk zou het schroefdraad aan de tafelzijde bijv een cm of 10 langer moeten zijn en zo functioneren dat het bovenste deel volledig LOS ligt van de schroefdraad en alleen aangedrukt wordt door de trekkende kracht van de andere schijf..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werkt prima hoor.Je zet hem in de remklauw en laat de twee kleine in het sleufje van de remzuiger vallen.Nu is het een van uitdraaien met 2 steeksleutels en je draait de zuiger eenvoudig terug.

Maar ik begrijp wat je bedoeld .Hij is ook alweer een paar jaartjes oud.Het is een goede tip.Als ik ooit nog een nieuwe maak zal ik aan je tip denken .

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb vandaag een complete set gekocht om mn werkplaatsinventaris aan te vullen..

ik heb een set met 9 adapters.. er was ook nog een set die andersom kon draaien maar dat heb ik nog niet meegemaakt bij een auto..

 

 

dit is wat ik bedoel:

n-1314.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gaat natuurlijk niets boven profesioneel spul .Ziet er mooi uit.Ik heb mijn'"zelf made " aangepast op de manier zoals je het bedoelde.Hij werkt nu op dezelfde manier als jouw profi zet.Gaat wel beter werken als mijn eerste ontwerp.Mooi he zo'n forum.

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik moest nog ff mn eigen voiture nakijken wbt mn remmen, ik heb in die mooie doos, waarvan jullie hieronder een mooie foto te zien krijgen, de tool zitten:

Normaal gesproken druk ik de voorremzuiger altijd terug met een grote pijpentang, maar in deze set zat een mooi drukplaatje(nr3) die precies in de zuigeropening valt, en zo kan ik hem netjes zonder te forceren naar binnen drukken.

Image1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou.. helaas is mijn rechter achterremzuiger volledig vast gaan zitten en heb ik vandaag een 2e-hands klauw gehaald en tevens nieuwe remblokken gemonteerd. Ook zaten de geleidebussen weer eens vast.. met een beetje geweld eruit gekregen, geschuurd en en ingevet en weer teruggebouwd.. en ik kan weer piep- en schuurvrij remmen..

 

Hier nog de maten van het schijfje voor de zuigerpers, maten in dm:

Image1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik gebruik meestal een lijmtang en een waterpomp tang, werkt prima.

M.b.v. de lijmtang druk zetten op de zuiger en met de waterpomp tang de zuiger draaien.

 

 

kan ook

wel opletten dat je stofhoesje niet beschadigd

 

Zo doe ik het idd ook, moet binnenkort weer gebeuren, werkt ook wel goed die 1 keer per paar jaar.... Niet de moeite om wat voor te kopen...

Als je het maar voorzichtig doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nou.. helaas is mijn rechter achterremzuiger volledig vast gaan zitten en heb ik vandaag een 2e-hands klauw gehaald en tevens nieuwe remblokken gemonteerd. Ook zaten de geleidebussen weer eens vast.. met een beetje geweld eruit gekregen, geschuurd en en ingevet en weer teruggebouwd.. en ik kan weer piep- en schuurvrij remmen..

 

Hier nog de maten van het schijfje voor de zuigerpers, maten in dm:

 

 

Goedemorgen vdub, is de door jouw geplaatste tekening van het plaatje voor de vw? Jouw avatar gaat namelijk over een Honda. Zoniet zou je mij aan de maten kunnen helpen om een plaatje voor de VW Passat 2001 (3B6) te maken? Ben ook wel benieuwd naar de maten van het losse plaatje, en eventueel foto's van de gehele tool zodat ik hem zelf kan bouwen. Heb net ff in de winkel gekeken maar 90 euries vind ik veel geld voor iets wat ik misschien maar 1x gebruik. Via marktplaats is het wel goedkoper te vinden maar altijd nog zo'n 50 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hehe, gelukt. Ik heb een tooltje gemaakt en het is gelukt de remcilinders terug te draaien. Tooltje is niet helemaal goed maarja, voor die ene keer, een half uurtje zagen, boren en lassen en het heeft de klus geklaard. Achter is dus klaar, waarschuwingslampje brandt nog, toch ook maar de voorremmen nakijken. Bedankt voor de adviezen en/of tips. Deze kan gesloten worden.

 

Oja, hier heb ik de tekening vandaan: viewtopic.php?f=130&t=27068

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden