Ga naar inhoud

2001TDI

Members
  • Aantal items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over 2001TDI

Profile Information

  • Plaats
    Leende

2001TDI's Achievements

0

Community reputatie

  1. Heb sinds kort ook VAG com en obd kabel (Geen CAN). Ik kan er nog niet zo goed mee overweg, maar dat zal wel komen. Waar moet ik me melden ? Jos
  2. Wat te denken om eens onderdelen te kopen in engeland bij de huidige wisselkoersen ? Originele VW onderdelen voor piraat prijzen.
  3. Mijn AVB 74 kW TDI heeft in de long life periode (30.000 Km) ca 0.75 tot 1 liter nodig. Zeer acceptabel bij een Km stand van 172.000 Km en korte afstanden gebruik. Als de caravan erachter gaat in de zomer, ca 1400 Kg aan gewicht erbij over een afstand van ~3500 Km kost me dit ongeveer 0.5 Ltr synteet. Ben zeer tevreden !
  4. Ik gebruik meestal een lijmtang en een waterpomp tang, werkt prima. M.b.v. de lijmtang druk zetten op de zuiger en met de waterpomp tang de zuiger draaien.
  5. Deze terugroep actie lijkt niet zo onschuldig als hij is ! Ik heb het fenomeen van water in de accubak zelf gehad en wel zodanig veel dat door de beademing van de remkracht booster water naar binnen in de bekrachtiger gedrongen is met wel een bijzondere uitwerking. Mijn allereerste waarschuwing kreeg ik doordat de remmen rondom vast geslagen waren na een noodstop. Ik kreeg de auto (Passat TDI 11-2001) niet meer van zijn plek. Na ca 15 minuten loste de remmen zich en werkte alles weer normaal. Doordat ik zelf in de automotive After Sales actief ben had dit incident natuurlijk mijn volle aandacht. Gedurende een periode heb ik mijn diesel verbruik in de gaten gehouden en constateerde dat mijn normaal verbruik van 6Ltr./100Km op bekende trajecten niet meer haalbaar was. Het leek erop dat de remmen sleepte. Na diverse rem temperatuur metingen en andere simpele testen was het bewijs geleverd. Vrijwel in de dezelfde periode weigerde mijn remmen nog een keer volledig dienst, tijd voor actie ! Navraag bij officiele VW dealers (waar de auto vandaan kwam) leverde niets op, nooit van gehoord volgens de dealer. Ik had het kunnen weten, dit soort antwoorden zijn mij bekend. Nieuwe rembooster €300.= excl. montage. ca. €500.= incl. montage met het risico dat de hoofremcilinder ook vervangen zou moeten worden. Al met al een schade van € 800.= Heb uiteindelijk zelf de rembooster vervangen door een originele TRW booster, kosten €155.= en een zaterdagje werk. De booster die eraf kwam was totaal verrot van binnen. Aanvankelijk paste de nieuwe booster niet, na onderzoek bleek dat een flens die origineel tussen het schutbord en rembooster zat er niet meer terug geplaatst moest worden. Reden ? De flens dikte, en daarme de beademing van de booster, is in het nieuwe ontwerp booster zodanig geintegreerd dat de binnenruimte van de auto de "droge" lucht levert. Intrede van water vanuit de accubak is hierdoor niet meer mogelijk ! Probleem opgelost ! En de 6 Ltr/100Km is ook weer haalbaar ! Toeval wil dat de vrouw van mijn collega (Passat TDI 05-2002) deze week excact hetzelfde heeft meegemaakt. Geen remmen !! De auto staat bij de dealer (nooit van dit probleem gehoord) en kan niet aan een rembooster komen. Deze zijn namelijk momenteel niet leverbaar. Waarom ? het vriest en het water in de boosters bevriest en dus kunnen de remmen dienst weigeren ! Volkswagen, dit noemen wij in de bedrijfswagen wereld - Veiligheids kritisch - en moet dan ook als zodanig behandeld worden. De noodrem functie (handrem) is geen optie in de huidige winterse omstandigheden. Wat mij betreft mogen jullie de huidige actie opschakelen van een Service actie naar een werkelijke terugroep actie. Doe er jullie voordeel mee. Met vriendelijke groet 2001TDI
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden