Ga naar inhoud

Apex zit eronder...


Vdub

Aanbevolen berichten

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Euhhh... 40-60 verlaagd ;)

 

Zit een beetje volgepakt.. schokkers zijn niet je van het meer, hoezen zijn al gescheurd, ze zijn alleen nog niet lek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veren passen maar op 1 manier toch ?

De voorveren zijn veel dikker/breder

 

Een kleine beetje cynisme zat erin.. Hij is zo vreselijk door zijn hoeven gezakt..

 

Had even de extra ballast uit de koffer gehaald voor de foto-shoot Matthijs..

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Matthijs,

 

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het niet zo'n geslaagde creatie vind... :oops:

 

Ik vind hem achter te veel "doorhangen"

 

Misschien zoals eerder gezegd, dat je de lading achter er even uithaalt dat het geheel er mooier uitziet :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor degene die niet goed gelezen hebben... tis geloof ik wat vaker al gemeld dat het apex setje -35mm(V/A) was... tevens had ik bewust de maten omgedraaid.. want een verlaging van 60/40 betekend 60mm voor en 40 achter... ik had de maten bewust omgedraaid.. omdat ie achter zo overhing..

 

Maar idd het ging mij ff om de shoot.. tis hardstikke leuk om foto's te maken van de stand zoals ie daags niet rijd maar dan heb ik er ook niks aan...

Ik rijd daags bepakt... en zoals ik al gemeld had zijn de achterschokbrekers niet meer Je van Het... dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

VDub, had je dan niet beter meteen een vaste zet kunnen kopen? Of kwam je er pas achter toen je aan het monteren was dat je dempers aan het einde van hun latijn waren..

 

Idd, toen ik de veren eronder had(en het 16:00 was geweest) zag ik dat het(met belading achterin) wel erg doorzakte.. Verder zijn de schokbrekers niet kapot, ze deinen namelijk niet en als je op de trekhaak springt, veert ie ook maar 1x in en 1x uit... ze hebben nu alleen wat meer 'inveer'.

 

Van de week zal ik em eens legen en kijken hoe het dan staat..

Het is ook voornamelijk de rechterschokbreker die het em doet.. kun je wel zien aan de andere foto.. vergeet niet dat er inmiddels bijna 290dkm onder die schokbrekers door is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het 40 - 60 verhaal heb je zelf geintroduceerd.. ;)

 

Maar met 290 dkm hebben de schokbrekers geen schuld..

 

Effe opletten dat de dempers nu niet ineens gaan lekken..

 

De poten zullen nu onderin de demper zitten jutteren..

 

Vervangen die hap..

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de schokbrekers op korte termijn te vervangen Vdub,

je zal met nieuwe een wereld van verschil voelen, mijn achterschokbrekers waren na 200.000 km niet op, maar wel erg goed versleten.

 

Heb er Koni geel instelbaar onder zitten, je weet niet wat je meemaakt wat voor verschil dat is met oude situatie.

 

Lagere veren icm niet al te beste schokbrekers is vragen om doorslaan van vering bij drempels/kuilen ed.

 

Zoals ik al in ander topic heb aangegeven, liefst bij verlaging ook de schokbreker vervangen.

 

Voor koni's moet je ff sparen, zijn vrij prijzig, maar wel goed.

 

Besef je ook dat slechte schokbrekers invloed hebben op de wegligging en bochtengedrag, kan een forse schade aan auto schelen.

 

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen ongeval gezien dat te wijten was een slechte schokbrekers.. althans.. bij eenzijdige ongevallen is dat meestal niet(alleen) de oorzaak.

 

Nu ff 3 nieuwe foto's.. de schokbrekers achter worden waarschijnlijk volgende week vervangen als ik daar tijd voor heb.

Onderstaande spullen kwamen eruit ;)

Pict2383k.jpg

 

Zo zonder spullen

Pict2382k.jpg

Pict2384k.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden