Zatoichi Geplaatst 28 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2006 Wat zijn hier de ervaringen met de huidige moderne brandstoffen zoals shell v-power of v-power diesel of de ultimate brandstoffen van bp? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 28 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2006 D'r is geloof ik ergens al een topic over... Maar mijn ervaring is dat ik niet echt kan zeggen dat mijn auto zuiniger op V-power rijdt Het leek er wel op dat de auto iets beter trok bij lage toeren en dus iets sneller opgang kwam (zonder kickdown) maar dat kan ook gewoon een gevoel geweest zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeteka Geplaatst 28 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2006 Het blijkt wel dat de motor iets sneller oppakt, maar het is niet een verschil van een 1100 cc naar een 2.0 liter hoor Het is meer de vraag of je het er voor over hebt, want het verschil is minimaal. Schijnt overigens wel iets beter voor je motor te zijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rene Geplaatst 1 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2006 Volgens mij moet je echt elke keer Vpower tanken en pas na X aantal keer gaat dat "zuiniger rijden" werken? Het trekt wel lekkerder ja. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeteka Geplaatst 1 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2006 Klopt, je moet minimaal een aantal keer achter elkaar V-Power tanken voordat je enig verschil begint te merken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 1 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2006 Ik tank altijd Superplus 98 octaan. Ik voel daar wel verschil mee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ivo Geplaatst 1 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2006 De Passat krijgt V-Power, maar of ik nu echt verschil voel... Dit was voor de VR6 als beste brandstof uit de bus gekomen en aangezien ik maar enkele malen per jaar de Passat voltank doet het ook niet zo'n zeer in de portemonnee. De andere auto's gooi ik de goedkoopste zooi in, die moeten rijden, niets meer of minder. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 1 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2006 Ik tank altijd Superplus 98 octaan. Ik voel daar wel verschil mee. Ook in verbruik? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 1 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2006 Ik tank altijd Superplus 98 octaan. Ik voel daar wel verschil mee. Ook in verbruik? Dat is me niet opgevallen aangezien ik maar 1x in de maand tank op het moment. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
18T Geplaatst 1 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2006 ik tank meestal 91 en dan rij ik harder dan de rest. dus als ik een keer 95 tank, dan merk ik het verschil alleen in m'n portomonnee; nog steeds trekt ie harder en zit men in mijn weg. 98 begin ik niet eens aan: weggeggooid geld. Met de ouwe auto (1985 met dubbele carburator) merk je wel wat maar ook niet eens vreselijk veel, die gaat misschien nog wel iets harder maar ook marginaal allemaal. Verbruik? gemiddeld over duizenden km's 1 op 12.5 ongeacht wat ik er in mik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 2 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2006 Ik heb in mijn autoboekje dat alleen de V5, V6 en W8 de 98 octaan kan gebruiken. Begrijp me niet verkeerd, iedereen kan het gebruiken maar alleen deze 3 types voelen het verschil. Dat heeft te maken met een speciale sensor. Beter kan ik het niet uitleggen, wie dat wel kan graag ..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Turbo-Variant Geplaatst 2 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2006 Een gechipte 1.8T neemt ook liever geen genoegen met 91/95 benzine. Levert dan merkbaar minder vermogen. Pingelsensor zal registreren dat de motor (wellicht) gaat kloppen, en zet de ontsteking iets later en past de ingespoten brandstofhoeveelheid aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 2 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2006 De 18T heeft deze sensor maar die werkt alleen als hij gechipt is??????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 2 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2006 Wat jij bedoelt is de pingelsensor, die verandert de brandstofinspuiting/luchttoevoer als de brandstof 'schraler' wordt dan aanbevolen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Turbo-Variant Geplaatst 2 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2006 Nee, die werkt altijd bij de 1.8T. (overigens ook bij de zwakkere motoren). De 1.8T heeft standaard niet zo snel de neiging om te gaan kloppen. Door het chippen verhoog je de turbodruk en verander je meestal iets aan de inspuithoeveelheid en toegestane 'voor-ontsteking'. Daardoor kan het eerder gebeuren dat de motor gaat kloppen. Een 1.6 krijg je ook wel aan het kloppen. Gooi er eens 91RON van de witte pomp in, en zorg dat deze heel warme lucht in de inlaat krijgt. Natuurlijk niet vergeten om flink de motor te belasten. Et voila, een (waarschijnlijk) pingelende 1.6 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 2 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2006 Dus zou je eigenlijk zuiniger moeten rijden met 98? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Turbo-Variant Geplaatst 2 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2006 Die kans is zeer zeker aanwezig ja. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
18T Geplaatst 7 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 7 maart, 2006 in theorie wel want je hebt meer energie per ontbranding. Maar ik vrees dat je het verschil alleen merkt als je toevallig een lange rit maakt. Want met optrekken, afremmen etc van stadsverkeer gebruik je maar een fractie van die energie per ontbranding en is het extraatje van hogere octaangetallen slechts een toename in de ongebruikte energie. In theorie zou je minder gas hoeven geven bij het optrekken maar dat doe je toch niet in de praktijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BLACKPEARL Geplaatst 16 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2006 Ik tank altijd Ultimate diesel... Het verschil is duidelijk merkbaar!!! Minderlawaai, meer vermogen en zuiniger!!! Er komt bij BP nu zelfs een opvolger die nog beter is !! Het is iets duurder maar dat merk je niet! 4 cent per liter x 60 liter is 2.40 per keer extra! Ik rij ongeveer 50K per jaar dus dat zijn 50 tanks dus kost het me een 125 euro extra! Maar dan rij je wel zuiniger, stiller en sneller!!!!! Ik ga nooit naar shell..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 16 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2006 Ik rijd sinds tijdje met 98ron met mijn setup, 95ron gaat bij mijn 1.8T pingelen. Het wordt over het algemeen aangeraden om met een gechipte 1.8T met 98ron te gaan rijden. 98ron heeft een hogere klopvastheid dan 95ron. V-power is trouwens in NL nog steeds 95ron dus daar heb je in termen van klopvastheid niets aan, ik tank dus ook niet meer bij Shell sinds ze geen Superplus meer hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 16 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2006 V-Power is in werkelijkheid in NL 97ron en niet 95 zoals op de pomp vermeld staat, hier is ook al eens eerder een topic over geweest. In DL is de Vpower 100ron omdat daar meer vermogende auto's rondscharrelen. S+98 is voor 'opgevoerde' auto's nog wel steeds beter dan vpower. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JurgenTDI Geplaatst 16 maart, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2006 Ik tank altijd Ultimate diesel... Het verschil is duidelijk merkbaar!!! Minderlawaai, meer vermogen en zuiniger!!! Er komt bij BP nu zelfs een opvolger die nog beter is !! Het is iets duurder maar dat merk je niet! 4 cent per liter x 60 liter is 2.40 per keer extra! Ik rij ongeveer 50K per jaar dus dat zijn 50 tanks dus kost het me een 125 euro extra! Maar dan rij je wel zuiniger, stiller en sneller!!!!! Ik ga nooit naar shell..... Als je over een PD praat dan ga ik mee, met een VP zal het verschil miniem zijn. Zelf heb ik het ook gemerkt, maar het is wel erg marginaal. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten