Ga naar inhoud

  • 0

LED verlichting kentekenplaat


VolkswagenPassat

Vraag

Ik heb ergens op dit forum gelezen dat iemand LED verlichting op zijn kentekenplaat had.

Dit zag er op de foto mooi uit.

Ik kan dit artikel alleen niet meer vinden.

Ik moet 1 lichtje vervangen en het lijkt me een mooi moment om hier dan ook maar LED van te maken.

Wie heeft het artikel ook gelezen ?

Wil graag weten wat de aanpassingen moeten worden.

Volgens mij met dit easy zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi

 

Ik heb deze Pilot LED C5W Interieurverlichting Wit - 37 mm - 2 SMD (set) ( http://www.nltuning.nl/virtuemart/led-v ... %28set%29/ ) van pilot in mijn kentekenverlichting gezet. Alleen stoppen ze ermee, de led zelf is niet stuk.

 

Nou heb ik een mail gestuurd naar pilot en hun zeggen dat ik dan deze moet kopen http://www.nltuning.nl/virtuemart/led-v ... %28set%29/

 

Klopt dit ? want ik lees dat jullie ook de goedkopere erin hebben en niet de canbus versie er zit namelijk een behoorlijk prijs verschil tussen deze twee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onzin, 3BG heeft geen can-bus op de verlichting, dus die zijn niet nodig.

Hebben ze ooit wel gewerkt?

 

Er wil wel eens vuil tussen de contacten van de lamphouder en je kofferklep komen, een doekje en contactspray doen dan wonderen.

En natuurlijk op de + en - letten van de led's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik de lampjes erin doe doen ze het gewoon, maar de dag erna doen ze het niet meer.

 

Dus heb ik ze eruit gehaald even binnen in huis gehad en daarna er weer ingedaan en ja hoor ze doen het weer alleen de dag erna weer niet heel vaag.

 

De lampjes kunnen niet tegen de kou ik heb een mail gestuurd naar pilot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

langs binnenkant is dit in kwartiertje geklust,

langs buiten gegarandeerd schade volgens mij, van binnenuit is het gewoon uitklikken :wink:

 

Ik wil ook nog steeds LED boven mijn kentekenplaat, maar zit er nog steeds niet op te wachten om mijn hele binnenbekleding los te halen.

Heeft er iemand inmiddels al ervaring met het van buitenaf openen van deze (3C) kentekenverlichting?

viewtopic.php?f=111&t=32463

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je mag in NL volgens mij niks voor de kentekenplaat hebben.

En bij dat systeem moet er volgens mij een glazen plaatje voor het kenteken.

Als ik dat artikel zo bekijkt lijkt het alsof het kenteken van een soort plastic is gemaakt vol met gaatjes, die licht doorlaten.

Zal je dus niet mee mogen rijden.

 

(waarom je overigens je kenteken zo duidelijk verlicht zou willen hebben is me niet helemaal duidelijk hehe)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is een feit hoor. Wat wel een nadeel van deze leds was.... leken een stukje korter dan de originele buislampjes dus heb de metalen clips iets moeten verbuigen. Had ze iets te strak verbogen en wilde het ledje er tussen drukken.... brak al bijna.

 

Hij doet het nog steeds dus even afwachten hoelang hijhet nog volhoudt :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben door Raymond gewezen op andere LED kenteken verlichting en tot nu toe ben ik er erg blij mee.

De lampjes zijn wel een stuk duurder maar de licht opbrengst is echt belachelijk veel.

Zo kon je bij de boven genoemde lampjes pokeren, bij die wat wij er nu in hebben kun je een hersentransplantatie uitvoeren en nog een zonnebril nodig hebben :D:twisted::D

 

Wij hebben nu deze erin:

http://www.blauertacho4u.de/products/de ... riant.html

 

Je vervangt het hele lampje gewoon (dus glaasje +houdertje) en schroeft gewoon een nieuw armatuurtje erin waar de orginele stekker zo in past, gewoon OEM 1 op 1 overzetten en geeft niet alleen veel meer licht, maar ook een beter verdeeld licht.

Nog een bijkomend voordeel is dat je achteruit parkeren in een parkeer garage makkelijker wordt :P

Gewoon achteruitzetten tot de muur wit oplicht :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De buislampjes zijn in een aantal maten te verkrijgen. Maar welke heb ik nodig voor mijn 3BG. Ik ben eigenlijk een beetje te lui om de boel te demonteren en op te meten :embarassed:

 

En welk type lampje zit er onder in de deuren (instapverlichting)? En hoeveel heb je er nodig voor de 4 deuren? Hier wil ik nl ook led in gaan monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en heb de boel toch maar even los gehaald. Ik ben blijkbaar niet geduldig genoeg. Er moeten dus buislampjes in met een lengte van 42 mm. Bij de automaterialenzaak hadden ze echter alleen maar lengtes van 36 mm. Deze toch maar gekocht. De bevestigingspinnentjes zijn een beetje naar binnen gebogen waardoor alles goed vast zit en werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden