Ga naar inhoud

  • 0

LED verlichting kentekenplaat


VolkswagenPassat

Vraag

Ik heb ergens op dit forum gelezen dat iemand LED verlichting op zijn kentekenplaat had.

Dit zag er op de foto mooi uit.

Ik kan dit artikel alleen niet meer vinden.

Ik moet 1 lichtje vervangen en het lijkt me een mooi moment om hier dan ook maar LED van te maken.

Wie heeft het artikel ook gelezen ?

Wil graag weten wat de aanpassingen moeten worden.

Volgens mij met dit easy zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

hoi, zou misschien bij mij kunnen zijn, heb ook led verlichting in kentekenplaat, zie de foto hieronder maar.

 

je kunt 't doen door zelf ledjes met weerstand er in te solderen, maar wat ik gedaan heb is makkelijker.

Gewoon bij de autozaak een buislampje halen waar de led's al in zitten. Ik heb er zelf een met 6 led's.

 

let wel op, zijn 3 verschillende lengtes buislampjes, dat je de goede neemt.

post-4510-1423823072,4341_thumb.jpg

post-4510-1423823072,4966_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook van die Festoon lampjes met LEDs erin bij de kentekenplaat. Ik heb ze zelf bij www.ultraleds.co.uk vandaan, maar ik zag laatst dat ze de maat die je daarvoor moet hebben niet meer in het wit hadden. Misschien is dat maar tijdelijk. Ik heb er ook van leds-buy.nl gehad, maar die waren zeer snel stuk.

 

Bij mijn 3B hoefde ik de kentekenplaat niet los te halen, Gewoon lampunits losschroeven en vervangen en weer vastschroeven en je bent klaar. Wel eerst testen, want als je LEDs er verkeerd om in doet, dan werken ze niet.

 

Een collega van me had een set Festoon lampjes besteld met Power LEDs via EBay. Dat gaf ook een heel mooi resultaat. Als je wilt zal ik maandag even navragen waar hij ze vandaan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi Edwin,

 

Ik had ze bij Otosam gehaald in Beverwijk, ze zitten ook in Hoorn. viewtopic.php?f=103&t=23945

 

Yeah,

 

Het ging om jouw post inderdaad.

Ik woon zelf in Zaanstad dus Otosam gaat een bezoekje van mij krijgen.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Zodra het er in zit maak ik ff een foto en zet ik hem bij de rest van mijn foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Let wel op met de richtingaanwijzers, hier zul je nog een extra weerstand bij moeten regelen, anders krijg je dat de boordcomputer denkt dat je lampen stuk zijn, met als gevolg het 'te snel knipperen'

 

Aha, ik dacht dat alleen auto's met Canbus dit hebben. Ik heb een 3BG uit 2003 en die geeft volgens mij geen meldng.

Of wel natuurlijk want ik heb nog geen defecte lampen gehad (behoudens mijn kentekenplaatverlichting).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, dit is niet alleen met auto's die CAN-bus hebben, ook een 3B heeft bijvoorbeeld dit probleem. Je krijgt geen melding, maar je knipperlichten gaan 2x zo snel knipperen. Dit krijg je als 1 van je knipperlichten kapot is, maar ook als je er 1 of meer zou vervangen door LEDs zonder een extra weerstand.

 

Uitzondering is het knipperlicht in de zijschermen, hier kun je wel 'ongestraft' LEDs plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo na de drukke feestdagen heb ik eindelijk tijd gevonden voor de verlichting.

Moest toch al gedaan worden want een van de lampjes van mijn kentekenplaat verlichting was inmiddels kapot.

En hij moet in februari voor de keuring.

Ik ben wel tegen een aantal dingen aan gelopen.

Momenteel heb ik er vw kentekenplaathouders op zitten.

Nu, als je de verlichting wilt vervangen, jawel dan moet de gehele kentekenplaat met houder er af, erg handig.

Maar goed deze wil ik toch vervangen door een houder van deze site dus dat viel dan weer mee.

De lampjes kon ik niet in de juiste breedte krijgen en tot overmaat van ramp waren ook de plastic pootjes van 1 van de houders afgebroken.

Maar bison seconde lijm heeft dit verholpen.

Even de stalen contactpennetje iets naar buiten gebogen en klik.

En toen ....... niks......

Oh, goed te weten dat er een + en - kant aan zit.

Even omdraaien en JA !! hij doet het.

Wel even de goede kant op draaien want hij geeft maar aan 1 kant licht.

 

Conclusie:

Het ziet en erg mooi uit.

Als je dit allemaal weet dan is het echt een fluitje van een cent.

Maar zoals je al leest ben ik niet een eerste klas automonteur.

Maar goed weer wat wijzer geworden.

Volgende project is Xenon verlichting inbouwen.

Dit zal ook weer lachen worden.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Netjes, bij een 3BG moet je inderdaad kenteken+kentekenplaat eerst eraf halen. Bij een 3B heb je voldoende plaats en kun je ze laten zitten. En inderdaad, LEDs werken maar in 1 richting.

 

En, foto's van hoe het eruit ziet? (Ik heb ze zelf ook, maar ik blijf het leuk vinden om er foto's van te zien)

 

Suc6 alvast met de Xenon!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar zoals je al leest ben ik niet een eerste klas automonteur.

Geen nood, als je het gewoon blijft proberen word je vanzelf een eerste klas monteur :mrgreen::thumb:

 

En met behulp van dit forum kom je ook al een heel eind, hoef je echt geen 1e klas monteur voor te zijn. :wink:

 

Succes met je volgende project(en).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geeft wel veel licht moet ik zeggen! Meer dan ik had verwacht.

Het geeft inderdaad een berg licht maar het ziet er wel erg netjes uit.

Ik ben van plan ook andere lampjes in mijn achterlichten te doen.

Als deze ook van LED kunnen dan is het geheel gewoon wat sterken van licht en dan valt het weer mee.

 

Mocht je het nog steeds storend vinden dan is er wel een kleine tip,

De lampjes zijn rond maar geven maar aan 1 kant licht.

Ik heb deze kant echt naar beneden gezet.

Als je de lampjes iets draait en dus niet recht naar beneden zet dan komt er vanzelf minder licht uit.

Oer simpel maar wel handy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden