Ga naar inhoud

Volkswagen Passat TSI op aardgas


Vdub

Aanbevolen berichten

c5a5d31bc4e68d3dc0c222d1f9ff0f41.jpg04ca6cf0b740ac0aa43833eec910d9fd.jpg

 

Volkswagen introduceert een aardgasversie van de Passat TSI. De auto heeft de naam Passat TSI EcoFuel meegekregen.

 

De aardgasversie van de TSI-motor heeft een vermogen van 150 pk. De NOx-uitstoot is 80 procent lager dan die van vergelijkbare dieselauto’s en de emissie is vrij van roetdeeltjes. De Passat TSI EcoFuel komt begin 2009 in ons land op de markt. Met de huidige wetgeving komt deze Volkswagen in aanmerking voor de 20 procent bijtelling.

De TSI EcoFuel is niet de enige milieuvriendelijke variant binnen het Passat-gamma. Volkswagen heeft ook nog de Bluemotion in het gamma, die door aerodynamische aanpassingen, banden met een lage rolweerstand en andere versnellingsbakverhoudingen. Op de Autosalon van Parijs toonde Volkswagen de Passat met Bluemotion II-aanpassingen. Deze vinden in de zomer van 2009 hun weg naar serieproductie.

 

Bron: Autoweek.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed nieuws. Ik heb laatst een dag een 1.8TSI als vervangend vervoer mee gehad en dat was een heel erg fijn ding om in te rijden. Dus als dat op aardgas kan lijkt me dat voor de veelrijder een mooie oplossing.

 

Alleen waar kunnen we aardgas tanken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed nieuws. Ik heb laatst een dag een 1.8TSI als vervangend vervoer mee gehad en dat was een heel erg fijn ding om in te rijden. Dus als dat op aardgas kan lijkt me dat voor de veelrijder een mooie oplossing.

 

Alleen waar kunnen we aardgas tanken?

ik denk alleen dat dit de 1.4TSI(geziend de rode SI) is.. maar dat maakt niet zoveel uit.. het kan net zo goed een gedownsizede 160pk 1.8TSI zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

gas is om op te koken......

 

Dennis

 

Zucht.............Koken doe je op inductie 8)

Rijden op gas is tegenwoordig velen malen beter dan in de periode waaruit jouw opmerking stamt.

 

Opmerking stamt vanuit het heden, ik werk bij connexxion als technisch trainer, Connexxion heeft MAN bussen op aardgas, Mercedes e-klasses, a-klasses en sprinters op aardgas. Die auto's geven niets dan problemen en de reden is dood eenvoudig. er wordt een motor ontworpen op diesel of benzine en omge-engineerd naar aardgas. En zo doet ook vw dat.

 

We kopen liever de diesels die aan de EEV emissie norm voldoen. zijn namelijk net zo schoon als aardgas en blijven wel heel.

 

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik was 2 weken terug bij VW Wittebrug. (Forepark) Den Haag

 

Voor mij over het algemeen toch wel een prima garage . (Ja , ik weet hoe sommige van jullie daar over denken)

 

Mijn Pa wil een nieuwe wagen kopen , vandaar.

 

Erg aardige man-verkoper. Leuk en uitgebreid mee gepraat.

 

Kwamen we op het onderwerp : auto's op gas.

 

"Nee..." zei hij , "VW is daar helemaal mee opgehouden , daar zien we niks meer in , die motoren krijgen we nooit goed en ze lopen altijd slecht. Het ombouwen daar gaat het altijd fout. Het was niks en zal ook nooit wat worden."

 

 

Heeft ie zeker niet goed zitten opletten.

 

Los van het feit of hij gelijk heeft of niet maar het is toch idioot , bijna schaamteloos dat zo'n verkoper dit niet wist dat er zo'n VW op gas is...daar zakt je broek toch van af verdorie.....

 

 

En ik kook altijd op gas en rij op bezine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roeten....tja daar heb ik toch wel zo mijn gedachten over..... :?

 

Ik zit behalve in mijn trotse Passat ook veel op de fiets in het centrum van Den Haag.

 

Rij dus veel achter auto's ook.

 

En geloof me , achter een (oudere) diesel wagen rijden is vaak geen pretje.

 

Ik weet dat er steeds schonere diesels op de markt komen maar het meerendeel wat ik zo tegenkom , of in mijn wagen of op de fiets zijn over het algemeen genomen "vieze" wagens. (No hard feelings)

 

De een stuk oudere types al herkenbaar aan de gespikkelde achterklep of de rookpluimen die ze uithoesten bij de koude start en warm draaien/rijden.

 

Toen ik een tijdje terug bij mijn APK in de garage stond mee te kijken was er een monteur een diesel aan het keuren.

 

Zou een "schone" diesel moeten zijn, een Golf 4, TDI. Ik vroeg aan hem hoe schoon zo'n auto nou is.

 

Toen hij even een tissue op de uitlaat hield was die toch al snel niet wit meer.

 

Wist ik weer even genoeg. :roll:

 

En ja , ik weet dat benzine ook niet al te best is voor mens en mileu.

 

Iedereen zijn eigen keus , ik kies voor benzine bij de pomp maar kook op gas. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

oude diesels en moderne aardgas of lpg auto's vergelijken is zo'n beetje hetzelfde als de appels en de peren. Moderne diesels halen op hun sloffen de EEV emissie norm. Dit maakt ze schoon en als het om bepaalde stoffen gaat schoner dan aardgas auto's. De brandstof gaat mee onder atmospherische druk in vloeibare vorm wat ze veiliger maakt.

 

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet het idee dat we gas vergelijken met diesel. Diesel kwam terloops ter sprake.

 

Moderne diesels zullen een stuk schoner zijn dat is zeker maar helaas karren daar nog niet al te veel van rond.

 

De bussen in Den Haag bv schakelen gelukkig over op schonere wagens maar een paar jaar terug , mijn hemel ,je wilt niet weten wat een roetpluimen die uitbraakten.

 

Af en toe als er problemen met de trams zijn dan gaan die oudere wagens nog wel eens de weg op.

 

En tja , daar wil de grootste diesel liefhebber nog niet achter zitten. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden