Ga naar inhoud
  • 0

vorstwaarschuwing doet 't niet meer?


3V

Vraag

In mijn 3B had ik altijd dat beneden de 4 graden bij het starten een soort gongetje klonk, als waarschuwing. Daarnaast heb ik uiteraard dat sneeuwvlokje in de MFA. Maar nu doet die dingdong het niet meer, het sneeuwvlokje werkt wel gewoon. Kan dit iets softwarematigs zijn, of moet ik bij de bouwmarkt een nieuwe deurbel halen? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Bij mij hoor je alleen dat piepje als tijdens de rit de temperatuur beneden de 4 gr. komt.

 

Als de temperatuur al beneden de 4 gr. is wanneer je de auto start, dan hoor je geen piepje maar zie je wel het "sneeuwvlokje"

 

hier idem bij de 3bg dus je bent nog niet toe aan een nieuwe deurbel of een gehoorapparaat :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oké, dank jullie :mrgreen:

Ik meende me te herinneren dat hij het ook deed bij het starten, maar zo vaak komt het hier niet voor dat het beneden de 4 graden is dus het zou heel goed kunnen dat dat alleen tijdens het rijden hoort.

Gamma moet nog maar even wachten :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik krijg wel een vriendelijke deurbel te horen. Dezelfde als de deur open is bij starten.

Het piepje is een belangrijkere waarschuwing. bv als je te weinig ruitenwisser vloeistof hebt

Ja, of te laag olieniveau, heb ik tot mijn schrik moeten ervaren :lol:

Is inderdaad een heel ander geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik krijg wel een vriendelijke deurbel te horen. Dezelfde als de deur open is bij starten.

Het piepje is een belangrijkere waarschuwing. bv als je te weinig ruitenwisser vloeistof hebt

Dus als je start met open deuren moet je die dingdong wel horen? Want dat werkt bij mij ook niet (meer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, ergens klopt er in ieder geval iets niet. Vanmorgen reed ik hier wat rond (temperatuur oplopend van -11 naar -5) en ineens, zonder enige aanleiding, doing! Daar was de gong, en tegelijkertijd begint te temperatuuraanduiding te knipperen op -5. Dus ik denk dat 'ie zelf wat last heeft van de kou en het verschil niet meer weet tussen -5 en +5 ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Arjen, dat had ik vorige week ook, als de temperatuur oploopt naar -5 kreeg ik ook de deurbel te horen.

 

Misschien dat ze bij vw ooit bedacht hebben dat tussen -5 en +4 het 'verraderlijk' glad kan zijn en dat je onder de -5 dat toch wel weet ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Arjen, dat had ik vorige week ook, als de temperatuur oploopt naar -5 kreeg ik ook de deurbel te horen.

 

Misschien dat ze bij vw ooit bedacht hebben dat tussen -5 en +4 het 'verraderlijk' glad kan zijn en dat je onder de -5 dat toch wel weet ofzo.

Klopt... zo is het natuurlijk ook. Tussen deze temperaturen is er kans op ijzel. Dat veroorzaakt - heel logisch - gladheid. Boven de +4 en beneden de -5 is dit risico veel minder --> geen sneeuwvlokje dus... En de piepjes zijn er alleen als deze temperaturen tijdens het rijden worden bereikt... Niet na het starten wanneer de temperatuur zich binnen deze waarden bevindt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Arjen, dat had ik vorige week ook, als de temperatuur oploopt naar -5 kreeg ik ook de deurbel te horen.

 

Misschien dat ze bij vw ooit bedacht hebben dat tussen -5 en +4 het 'verraderlijk' glad kan zijn en dat je onder de -5 dat toch wel weet ofzo.

 

 

Jip, hier idem, van de week ook nog mee gemaakt bij starten -7, tijden de rit -4 of -5 en daar is het gong geluidje. Overigens is er ergens een topic of je dit niet in het geheel uit kunt zetten, maar dat gaat geloof ik niet.

 

gr. iwan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden