Ga naar inhoud

gizmo

Members
  • Aantal items

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over gizmo

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Wijchen
  • Interests
    auto's, windsurfen, skien, reptiele, films etc...
  • Naam
    Roel

gizmo's Achievements

1

Community reputatie

  1. Van het weekeind de remmen achter gereviseerd en gelukkig loopt hij nu niet meer aan, maar ik heb wel vreemd gedrag gezien bij de boordcomputer die problemen gaf. Ik had een acculader aangesloten en netjes de remmen open gezet, maar helaas was een klem eraf geschoten en was de spanning toch ingezakt tussendoor. Echter ging het sluiten van de remmen naderhand gewoon prima. Toen ik echter weg wilde rijden kreeg ik allerlei foutmeldingen zoals ABS, ESP was eraf en kon niet aan, stuurhoek sensor gaf een fout en ook gaf de parkeerrem een fout. Van mij broer wist ik dat hij zoiets ook wel eens had gehad toen ze een stelmotor hadden vervangen bij een passat 3C (in elk geval parkeerrem fouten) en zodra hij ging rijden ging de parkeerrem fout alsnog weg. Ik heb dus ook een paar meter gereden en toen ging inderdaad de parkeerrem fout inderdaad al weg. De auto ging dus ook gewoon van de handrem af ondanks de fout. Omdat de ESP niet schokkend was en ik niks kon verzinnen wat er mis zou zijn met het stuur ben ik gaan rijden en tijdens rijden ging al snel de stuurhoek fout er ook af en ESP kon ik daarna ook weer aan zetten. eind goed al goed dus, maar ik vond dit erg vreemd gedrag, maar wilde dit wel als tip geven aan anderen. Ik vermoed dat de oorzaak van de vele fouten ligt aan de ingezakte spanning? De accu spanning was terug gelopen naar bijna 10 volt? Dit vond ik ook nogal snel, dus mogelijk word de accu ook slecht?
  2. Hallo, ook mijn passat 3C5 1.9tdi uit 2006 met 309.000 km op de teller heeft helaas ook last gekregen van een vast zittende remklauw. Op zich misschien niet vreemd na zo'n afstand, maar wel iets wat aangepakt moet worden. We hoorde de auto piepen bij wegrijden en na een rit na mijn werk merkte ik dat de linker achter remschijf erg warm word. Gisteravond heb ik gecontroleerd of de elektrische motor van de handrem het wel gewoon doet en die werkt goed. handrem gaat erop en komt er ook weer af, alleen loopt het wiel niet lekker vrij. Als ik de topics hier lees is een revisie van de remklauw "the way to go" en ik heb ook de handige how to al gevonden, maar nu vroeg ik mij af wat de ervaring is van mensen die dit reeds gedaan hebben. Blijft het probleem gedurende lange tijd weg of komt dit snel terug? En maakt het bijvoorbeeld nog uit hoe lang het probleem al speelde of hoe warm de boel werd of werkt revisie altijd? Volgens mij speelt het bij mij nog niet heel lang, maar toch al wel heel even want dat piepen had ik al wel iets vaker gehoord (denk paar dagen tot een week) maar wist eerst niet goed waardoor het kwam. Tevens belde ik VAG techniek op die hier toch ook wel goed aangeschreven staan, maar zij vertelden dat ze de remklauw altijd vervangen omdat ze uit ervaring wisten dat revisie maar kort hielp? Nu is bij hen het prijs verschil revisie of vervangen natuurlijk ook kleiner omdat je de uren ook betaald en revisie meer werk is, maar het prijsverschil tussen een revisie set en een nieuwe remklauw is toch wel aanzienlijk. Mocht het toch de revisie worden dan vraag ik me af of het nog heel veel uitmaakt welk revisie setje ik eventueel zou kopen. ik kom diverse merken tegen, maar de plaatjes verschillen nogal en er staat niet altijd duidelijk bij wat er allemaal in zit. ik kwam bijvoorbeeld deze tegen: https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/hitec-h539850-remzadel-remklauw-rep-set.htm?typeCode=24331 of deze: https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/bosch-1987470040-remzadel-remklauw-rep-set.htm?typeCode=24331 verder heeft de howto het over de O-ring van de stelmotor, maar die kan ik nog niet heel makkelijk vinden, weet iemand waar ik die kan krijgen? PS: Het lijkt erop dat ik dit topic direct onder het subforum "onderstel" heb aangemaakt, maar hij hoort in principe onder het subforum "3C" binnen het onderstel forum. Indien gewenst kan een moderator dit topic uiteraard verplaatsen.
  3. Hallo, ook bij mijn 3C uit 2006 is het nu een paar keer opgetreden dat mijn deur niet van buitenaf open ging (wel van binnen uit) Dit heb ik nu enkele keren gehad zowel aan de bestuurders als aan de bijrijders kant. Eerst nooit problemen, maar sinds de laatste onderhoudsbeurt is het nu dus een paar keer voor gekomen in zo'n half jaar tijd. Wat ik vreemd vind is dat het bij twee deuren is als het om een kabel breuk zou gaan. Dan zijn beide kabeltjes dus min of meer tegelijk slecht geworden. Nu sprak ik laatst met een volkswagen enthousiast (geen monteur/expert) en die gaf aan dat het in de software zou zitten (errors resetten kon een oplossing zijn in geval van problemen). Wat denken jullie, moet ik beide kabeltjes gaan (laten) vervangen of zou het iets anders zijn? Is het goed te doen met de "3C Umbauten" berschrijving hierboven voor iemand met weinig ervaring? Ik ben redelijk handig kan best wel wat zelf als ik maar weet wat ik moet doen, want kennis of ervaring ontbreekt vrijwel volledig. De deurbekleding moet achteraf alleen wel weer netjes zitten, dus als het erg lastig is moet ik mogelijk toch wat ervaren hulp inschakelen.
  4. en scheelde het veel met de genoemde prijs bij de dealer? Er zijn natuurlijk wel andere zaken uitgevoerd dan wat de dealer gedaan zou hebben, maar dit is mogelijk wel interessant voor mensen die denken hetzelfde probleem te hebben?
  5. heb nog niet met iemand anders die gas geeft geluisterd (aangezien het niet continu optreed) maar ik denk vanonder motor kap en geen kraak in interieur.
  6. km stand 196.000, net op terug weg van werk naar huis niks gemerkt op kleine stukje naar de snelweg toe, terwijl hij het vanmorgen op het eind wel weer op begon te treden toen ik het laaste stuk na mijn werk reed. (langer stukje binnendoor met o.a half uur file rijden). Er is verder niets gebeurd behalve stilstaan gedurende de ochtend.
  7. sinds zeer recent eigenaar van een passat 3c 1.9TDI uit begin 2006. Nu heb ik sinds gisteren een nieuw probleem. Ik heb het nog niet uitgebreid kunnen onderzoeken want ik ontdekte het pas gister avond, maar als ik een tijdje binnen de bebouwde kom rijd dan begint het "probleem". Ik hoor een korte brom als ik weg rijd of gas bij geef als ik langzaam rijd. Het is een redelijk hoge frequentie dus niet heel laag van toon. Meestal is het alleen in het begin bij een licht indrukken van het gaspedaal en stopt het zodra ik meer gas geef. Laat ik gas weer los dan hoor ik soms heel kort het brommetje weer als de toeren terug zakken. Lijkt erg laag in de toeren te zitten +/- 900 toeren. soms als ik constant licht gas geef blijft het brommetje even hangen. Ik vind het lastig in te schatten maar het lijkt van onder de motorkap vandaan te komen en hij deed het ook bij licht gas geven terwijl de auto in de vrij staat. Na een stuk snelweg gereden te hebben was het weg, maar kwam vanmorgen na weer een stuk binnendoor (file rijdend en dus veel optrekken stilstaan) weer terug. Het lijkt langzaam wat erger te worden naarmate ik langer binnen de bebouwde kom rijd en dus vaker afrem en optrek. Wat zou dit kunnen zijn?
  8. er staat inmiddels wat off topic commentaar doorheen, maar ja ik heb inmiddels dus een auto gekocht en het is een 3C uit 2006 geworden. 1.9 Tdi. Ik had de eerste dag meteen een probleem met koppelings pedaal wat netjes is verholpen door de verkoper. Nu echter in een keer sinds gister weer wat nieuws een brom bij gas geven, maar hierevoor zal ik een nieuw topic openen.
  9. wat betreft mijn koppeling probleem was het uiteindelijk de cilinder aan de kant van het koppelings pedaal. Af en toe kwam het pedaal niet omhoog, maar het pedaal was af en toe ook lastig tot niet in te drukken. Hij liep dan "vast" of zo. Na vervanging cilinder door garage koppelt hij weer prima. Reparatie was voor mij gratis wat ik netjes vind van de verkoper (ik had geen garantie). Ik heb bij de garage waar hij gemaakt werd gevraag wat de kosten geweest zouden zijn en dit was ongeveer 175 euro.
  10. Nee want er ligt geen mat in. Daar komt deze week een nieuw setje matten voor.
  11. wow dat is veel geld, ik weet niet wat er hier precies nodig is, maar ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
  12. hierbij even een update: Uiteindelijk dit weekeind de passat die ik als laatste gelinkt had gekocht. Is dus uiteindelijk een 3C geworden. Auto zag en van buiten en binnen zeer strak uit en rijd heerlijk. Enig minpuntje is dat bij deze auto het euvel van roest bij kenteken verlichting licht op begint te spelen dus ik moet gaan kijken of ik dat nog onder garantie kan laten herstellen. Wat is de beste manier om dit te bewerkstelligen? Eerst contact opnemen met PON of eerst naar een VW dealer? Echter wel flinke pech. Gister bemerkte ik namelijk dat het koppelings pedaal een keer bleef hangen (in helemaal ingedrukte stand, koppeling was daardoor helemaal vrij dus geen aandrijving) en een keer bleef hij plakken maar kwam wel weer omhoog uiteindelijk. Grotendeels van de tijd merk je er niks aan en schakelt hij heerlijk, maar er is dus wel iets mis. Ik verlies volgens mij geen rem olie dus ik verdenk de cilinder bij het koppelings pedaal. Dat mag de garage echter uitzoeken, want de auto gaat ervoor terug naar de verkoper.
  13. en de 3c die ik eerder had geplaatst zou dan een highline moeten zijn, want het was volgens mij geen blue motion en hij heeft wel chromen dakrails.
  14. bedankt voor deze tip, dat maakt herkennen al wat makkelijker. De highline heeft neem ik aan dan ook chroom rond de ramen en op de stoot lijsten rondom? en dit zou dus een comfortline moeten zijn?: http://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/passat/11273599
  15. ik heb de auto bekeken maar heb hem toch laten staan. De auto had wel elektrische stoel verstelling al had deze volgens de verkoper geen geheugen? (autoweek carbase geeft aan van wel, maar dat hoeft natuurlijk niet te kloppen). de RDW zegt dat het een trendline is, maar die zou weer geen elektrische stoel bediening moeten hebben). Sportline was het volgens mij inderdaad zeker niet. Het waren geen sport stoelen en ook geen licht metalen velgen. Onderstel kan ik zo niet beoordelen. Hij reed wel lekker. klopt het trouwens dat de sportline geen dakrails heeft? (wederom bron carbase autoweek) hoe bevestig je dan je dak dragers bij deze wagen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden