Ga naar inhoud
  • 0

RCD 310 werkt toch niet in elke passat 3c?


Jarno_h

Vraag

Ik heb een passat 3c van februari 2007.

Onlangs een RCD310 gekocht ter vervanging van mijn bestaande rcd300 voor de MP3 functionaliteit.

 

Radio is ingeleerd bij de VW-dealer en verloopstekkertje voor de antenne geplaatst.

Nu stond ik gisterochtend met een lege accu.

Vandaag is de auto getest/doorgemeten en het blijkt dat de rcd310 toch niet werkt in mijn passat.

 

Volgens de dealer blijft de radio communiceren met de auto, met stroomverlies / lege accu als gevolg.

De radio is te nieuw voor mijn auto.

 

Blijft er helaas dus niets anders over dan mijn oude RCD300 weer in te bouwen. Of is er toch nog een andere mogelijkehid?

 

groet

Jarno

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi, ik heb ook net een RCD 310 gekocht en die ingebouwd in mijn Golf 5 van 2004, in laten leren bij de dealer, alles leek oke, tot 1 week erna, toen stond ook ik met een lege accu.

De dealer is het nog aan het uitzoeken.

Als ik nu wist welke draad of draden het zijn die dus blijven comuniceren met het canbus systeem dan plaatste ik er een klein relais tussen en laat dan die draden onderbreken als het contact uit gaat van de auto, zo gaat dus de accu dan niet leeg.

Maarja welke draden?

Wat de radio betrefd , die speelt echt perfect en zie t er heel mooi uit, en wil hem dus graag behouden.

Kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had een paar dagen terug een RCD310 gekocht voor mijn, nog te krijgen, Passat 2.0 tdi Highline van juni 2005. Gezien de auto nog aan mij geleverd moet worden is de RCD310 nog niet ingebouwd. Nu lees ik weinig goed nieuws en ziet het er naar uit dat de radio geen goede aankoop is geweest. Is er al iemand die weet of het inmiddels wel mogelijk is om de RCD310 te laten werken, zonder dat de accu leeg loopt? Ik hoor graag meer!! :(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in mijn passat 3c van juni 2005 enkele maanden terug een RCD310 ingebouwd. Voorheen had een simpele Pioneer enkel-dins standaard radio er in zitten. De dealer heeft de juiste instelling gemaakt op het canbus systeem en de radio werkt perfect. Geen leeg trekkende accu of andere problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb in mijn passat 3c van juni 2005 enkele maanden terug een RCD310 ingebouwd. Voorheen had een simpele Pioneer enkel-dins standaard radio er in zitten. De dealer heeft de juiste instelling gemaakt op het canbus systeem en de radio werkt perfect. Geen leeg trekkende accu of andere problemen.

 

Ik heb de RCD310 ook laten inbouwen in mijn Passat 3c highline uit 2005. Het inbouwstation heeft contact gehad met een VWdealer of PON en hoe het komt, komt het maar de radio werkt voor 100%, geen lege accu niets. Verder ben ik zeer tevreden over de RCD310.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een RCD310 in een passat (3c van 2006) geplaatst. Er zat een RCD300 in, vandaar dat de verlichting en dergelijke meteen goed werkte. Een week later (gisteren) was de accu leeg. Het probleem is inderdaad dat de ICAN (infotainment CAN-bus, dus de communicatie verbinding tussen de auto en de radio) niet in busrust gaat. Waardoor de accu leeggetrokken wordt.

 

@KdW: Via de oranje-lila en de oranje-bruine kabel (positie 9 en 10 op de radio) gaat deze communicatie. Je zou hier een relais tussen kunnen zetten, maar ik vraag me dan af of de verbinding dat niet verbroken wordt voordat de auto aan de radio heeft kunnen vertellen dat de radio uit moet gaan. En dat de radio dan dus niet uit gaat.

 

Is er al iemand die een oplossing gevonden heeft? Ik ga in ieder geval een poging wagen met een relais. Wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn 3c trendline ingeruild voor een comfortline en ga hem deze week ophalen. Er zou een nieuwe rcd 310 inkomen maar de dealer krijgt de radio niet aan de praat!!?? :| De auto is van 2005. Blijkbaar is dit een moeilijk iets daar er niemand is die een oplossing heeft. Ik krijg nu een rcd 300, dus de zelfde die ik nu ook heb. :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Waarschijnlijk zijn al die problemen opgelost door de cangateway te wisselen. Al deze problemen KUNNEN (dus niet altijd) voorkomen als je een cangateway versie 'C' hebt, welke standaard in de wagens van 2006 en begin 2007 zit. Zelf heb ik in m'n 3C van 2006 een RNS 510 zitten (er zat standaard ook een RNS300 in). Ik heb wel de gateway verwisseld en nooit een probleem met een lege accu gehad.

Alle 3C's hebben trouwens CAN 2.0.

 

Voor diegenen die interesse hebben : ik heb nog een gateway liggen die geschikt is... (versie 'E').

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even oude koe uit de sloot halen....

Sinds mijn wagen opengebroken is voor de kloon van de RNS ben ik maar van het plan af gaan zien om weer zoiets in te bouwen. Ik heb nu weer de oude RCD300 erin zitten maar wil dus graag mp3 wat er niet op zit. Bluetooth lijkt me ook wel weer fijn.

Mijn gedachte: een parrot kit met de RCD310. Ik weet echter niet of ik problemen ga krijgen zoals hierboven omschreven is. Ik heb een 3C uit 2006 en zowel de RCD300 als de Kloon hebben prima gewerkt. Moet ik nog iets veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inmiddels mezelf een antwoord gegeven. Ik ga voor een extern apparaat met usb, sd en audio in. Op de audio in kan ik een bluetooth module aansluiten welke dan werkt via de radio. Externe mic zorgt dan voor goed geluid.

Het geheel sluit je weer aan op de cd wisselaar van de RCD300. Ik maak dan met een verlengsnoer ook een usb aansluiting in mijn armsteun. Dat moet een nette oplossing zijn met de toch al prima werkende RCD300.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even oude koe uit de sloot halen....

En nog één :wink:

 

Inmiddels zijn er meerdere versies, wat ik gisteren nog tegenkwam op een duits forum moet je ook rekening houden of je auto beschikt over de 'AAC'(?) functie.

Heb je een auto zonder, dan zijn er inmiddels de volgende versies:

3C0 907530 C

3C0 907530 E

3C0 907530 H

3C0 907530 L

3C0 907530 Q

 

Waarbij Q de laatste (meest uitgebreide) versie is :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De ACC funtie is adaptive cruise control of automatische afstandsregeling. Als je deze niet hebt geeft je can-gateway een fout, omdat die een relais verwacht dat niet aangesloten zit, maar dat heeft verder geen negatieve invloed. Je ziet ook geen foutmelding in je BC of zo, alleen met VCDS.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden