Ga naar inhoud

Einde Passat 3C?


BART3SGTE

Aanbevolen berichten

Na 160000 kilometer ben ik afgelopen vrijdag voor de 4de keer weggesleept met mijn Passat 3C :(

 

Volgende maand zou ik hem moeten inleveren omdat eind november mijn nieuwe auto geleverd wordt. Na bijna 5 jaar Passat te hebben gereden heb ik 2 maanden geleden besloten een Audi A3 te bestellen. Zoals het er nu naar uitziet krijg ik de Passat niet meer terug omdat vermoedelijk de motor schade heeft opgelopen.

 

Ik was van de week al bij de dealer geweest omdat ik meerdere malen bij het starten en wegrijden een hoog geratel hoorde wat overigens na 5 seconden weer verdween. Helaas kon de dealer niks vinden en gaf aan door te rijden.

Na twee dagen gebeurde helaas waar ik al bang voor was............... ik wilde wegrijden bij een klant en na gestart te hebben kwam er een zwaar brommend/roffelend geluid onder de kap vandaan ( klik op de link om het geluid te horen http://nl.youtube.com/watch?v=jPvROHSCuJI ).

Na de dealer te hebben gebeld was het advies niet verder te rijden en de hulpdienst in te schakelen. Deze heeft de auto afgesleept en bij een dealer in Rotterdam neergezet. Daar staat hij nu sinds vrijdag en men dacht direct aan een defecte nokkenas. Wat er uiteindelijk aan de hand is weet ik nog niet maar de kans is klein vrees ik dat ik de Passat nog terug krijg :?

post-2657-1423822970,7525_thumb.jpeg

post-2657-1423822970,8306_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was van de week al bij de dealer geweest omdat ik meerdere malen bij het starten en wegrijden een hoog geratel hoorde wat overigens na 5 seconden weer verdween. Helaas kon de dealer niks vinden en gaf aan door te rijden.

 

 

Fijne dealer dan!! Iedere leek kan toch horen dat dit geluid niet hoort. Maar ik kan niks vinden hoor, rij je motor maar in de soep. Eigenlijk moet de hele schade aan de motor kostenloos worden gemaakt door de dealer. Prutsers :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was van de week al bij de dealer geweest omdat ik meerdere malen bij het starten en wegrijden een hoog geratel hoorde wat overigens na 5 seconden weer verdween. Helaas kon de dealer niks vinden en gaf aan door te rijden.

 

 

Fijne dealer dan!! Iedere leek kan toch horen dat dit geluid niet hoort. Maar ik kan niks vinden hoor, rij je motor maar in de soep. Eigenlijk moet de hele schade aan de motor kostenloos worden gemaakt door de dealer. Prutsers :angry:

 

Ik kom al jaren bij deze dealer en ben erg tevreden over ze. Het geluid wat je op het filmpje hoort is niet het geluid waar het mee begonnen is. Dat was namelijk een hoog rattelend geluid wat ook heel snel weer verdween. Ik heb de auto bij de dealer gezet in de hoop dat zij het ook zouden horen ( ik ben er zelfs s'ochtends bijgeweest toen ze hem startte en heb ook niks gehoord ) Tja, het is een vervelende situatie. Met mijn 3BG heb ik nooit problemen gehad ( d.w.z. de eerste 90000 km. Daarna werd hij gestolen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoop niet dat het chippen de oorzaak is van mogelijke motorschade..... en weg gesleept op de prinsenlaan zie ik...voor Q8 gebouw.....

 

chippen zat bij mij ook in de planning maar uiteindelijk niet gedaan.

 

Klopt inderdaad ja :D Prinsenlaan in Rotterdam.

 

Ik denk wel dat het chippen de auto uiteindelijk niet veel goeds heeft gedaan. De Passat heeft de O.CT software gekregen bij de 50000 km. Daarna is het gedonder begonnen. Bij de 70000 km waterpomp defect, 110000 km de brandstofpomp, 120000 km de turbo en nu bij de 160000 waarschijnlijk de motor.

 

Volgende maand krijg ik een witte Audi A3 sportback met de 2.0l TDI motor. Geen gechip meer dus 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg af en toe de indruk, dat de 3C niet echt een verbetering is t.o.v. de 3B(G)

Laat ik dat idee nu langzamerhand ook krijgen... :?

Ik hoor (naast uiteraard de positieve ervaringen) toch wel erg vaak over problemen. Wat dat betreft is de 3B/3BG toch wel een errugg goede auto :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update;

 

Ik heb net met Hoogenboom in Rotterdam gesproken.

 

De cylinderkop is inmiddels gedemonteerd en men is tot conclusie dat het geluid inderdaad veroorzaakt wordt door een defecte/versleten nokkenas. Er is een aanvraag gedaan bij de leasemaatschappij of de reparatie mag worden uitgevoerd. Zo ja, dan heb ik de auto vrijdag weer terug. Zo nee, dan zal ik wel een voorloop auto krijgen totdat de nieuwe is geleverd.

 

Hebben jullie een idee wat zo'n reparatie zal kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb dit geintje onlangs ook gehad, ik was 1500 euro kwijt Letop dit was niet bij de dealer want die hadden even geen tijd. Nieuwe nokkenas, hydrolise klepstoters, lagerschalen, Distributieriem compleet met toebehoren en olie en olie filter.

 

Mijn auto rijd weer perfect.

 

Weet jij al wat meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit geintje onlangs ook gehad, ik was 1500 euro kwijt Letop dit was niet bij de dealer want die hadden even geen tijd. Nieuwe nokkenas, hydrolise klepstoters, lagerschalen, Distributieriem compleet met toebehoren en olie en olie filter.

 

Mijn auto rijd weer perfect.

 

Weet jij al wat meer?

 

 

Ik heb vorige week vrijdag eindelijk de Passat weer teruggekregen. De garage kreeg in eerste instantie geen toestemming van de lease maatschappij om de reparatie uit te voeren. Ze wilde namelijk eerst een schade expert laten kijken. Het heeft echt veel te lang geduurd vind ik :?

 

Het geintje kostte 2850 euro ex btw en dan nog eens de kosten van 3 weken een huur Golf.

 

De conclusie van de garage was dat de schade is ontstaan door slechte/te weinig smering. Ze zeiden dat er misschien een keer te weinig olie in de motor had gezeten. Als ik iets goed in de gaten hou is het wel het oliepijl. Standaard heb ik altijd 1 liter longlife bij me omdat de de Passat best een slokje lust.

 

Ik heb van de garage wat foto's gekregen van de motorschade. De eerste foto lijkt trouwens wel te zijn genomen van de krukaslagers......

 

Gisteren ben ik ook nog even bij mijn eigen dealer langsgereden om voor de 1000ste keer een spontane airbagstoring uit te laten lezen ( ja ja, weer de passagierszijde ). Ze vertelde me dat ze toevallig een week eerder bij een Jetta ook de nokkenas hebben vervangen. De auto had dezelfde klachten ( en kilometerstand ) als mijn auto. Het probleem was veroorzaakt door een lekkende brandstoftoevoer op het blok. hierdoor kwam er diesel in de olie wat natuurlijk niet echt bevoordelijk is voor de smering. Ik heb nadat ik dit hoorde de garage gebeld welke de reparatie had uitgevoerd om te vragen of ze dit ook bij mij hadden geconstateerd. Helaas hebben hier niet aan gedacht en dus ook niet gecontroleerd. De kans bestaat dus dat over een x aantal kilometer de motor het weer begeeft.

 

Tja, ik ben blij dat ik deze maand mijn nieuwe auto krijg en afscheid kan nemen van de Passat.

post-2657-1423823002,5163_thumb.jpg

post-2657-1423823002,5944_thumb.jpg

post-2657-1423823002,6569_thumb.jpg

post-2657-1423823002,735_thumb.jpg

post-2657-1423823002,7819_thumb.jpg

post-2657-1423823002,8288_thumb.jpg

post-2657-1423823002,8756_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt dus het zelfde probleem als mij gehad. Ik denk zelf niet dat ik brandstof in het blok krijg want volgens mij moet je dat gaan zien qua olie niveau denk ik. Na de reparatie rijdt mijn auto weer als van oudst, maar ik moet wel weer even het vertrouwen terug winnen. Voordat ik op vakantie ga (zomer vakantie) haal ik wel even het kleppendeksel eraf, om even te kijken hoe het er uit ziet onder de “hoed”.

 

Ik moet zeggen, dat mijn kosten toch heel wat lager liggen dan de vw-dealer en dan is bij mij ook gelijk de distributieriem en de spanrol nog eens vevangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vieze schade...

 

Kan ook komen door de tandempomp die achterop je kop zit, brandstof in de olie. (vacuum en brandstofpomp in 1)

 

Deze worden bij dealers ook heel erg veel vervangen, en als dit niet opgevallen is krijg je dit vrij snel. Dit is ook bijna niet te zien aan het oliepijl.

 

Mijn eigen dealer zei inderdaad dat dit ook bij mijn motor de oorzaak zou kunnen zijn. Ze hadden laatst een Jetta met hetzelfde probleem.

 

Ik heb de garage welke de reparatie heeft uitgevoerd gebeld en gevraagd of ze van het probleem van de tandempomp afwisten en of ze dit hebben gecontroleerd. Het antwoord was nee. Hierna heb ik de leasemaatschappij gebeld en dit voor de zekerheid maar gemeld ( voor het geval de motor het weer begeeft en er discussie ontstaat :? )

 

De Passat moet ik midden januari inleveren en dan krijg ik mijn nieuwe auto ( hij staat al bij de dealer maar ze willen hem nog niet op kenteken zetten :( )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vieze schade...

 

Kan ook komen door de tandempomp die achterop je kop zit, brandstof in de olie. (vacuum en brandstofpomp in 1)

 

Deze worden bij dealers ook heel erg veel vervangen, en als dit niet opgevallen is krijg je dit vrij snel. Dit is ook bijna niet te zien aan het oliepijl.

 

Hoe kan je zien of deze lek/stuk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden