Ga naar inhoud

XENON 6000K setjes incl. verzending voor +/- 40EURO.


Yippo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 314
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmmm... als ik dit zo lees ben ik echt blij met mijn Brightstar Xenon set + Philips lampen.

Is een set die ik 5 jaar geleden vanuit Taiwan heb laten komen en nog steeds probleemloos werkt.

Nog geen storing gehad, geen ballast verwisseld en zelfs nog niet eens 1 lamp vervangen. Was toen iets van € 150 kwijt, maar das slechts € 30 zonder problemen per jaar!

 

Dat is ook wat waard natuurlijk!! :D

 

De set is zelfs van mijn Leon, naar mijn Altea en nu naar mijn Passat meeverhuisd.

Het lichtbeeld is zelfs nu nog prima en is in januari zelfs bij de APK van mijn Altea goedgekeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Per 1 Mei 2009 is de verkeerswegenwet aangepast.

 

Lichtarmatuur en type lamp :

 

Lichtarmaturen van voertuigen mogen voortaan alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd.

Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten.

Gasontladingslampen ("Xenonlampen") horen in armaturen met een code DC, DR of DCR.

Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen.

Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij

alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.

 

 

Even ter info :

 

Ik kreeg een opmerking van de agent over mijn verlichting (Xenon 6000K), en hij waarschuwde dat het sinds 1 mei 2009 niet meer mag.

 

Een boete voor het niet voeren van de de juiste verlichting aan de voorzijde kost €95,-, ik heb nu weer H7 lampen gemonteerd, want ik heb geen zin in

een boete.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Ik haal de setjes die niet mijn hoofdverlichting (dimlicht) zijn bij Valk Autodiagnose in 's-Hertogenbosch. Kosten daar 69 euro, is niet duur volgens mij. Geen 14 dagen wachten (kunt er altijd tot 21.00u terecht en zelfs op zondag) en als er iets is kun je gewoon bij hem terecht.

 

Neemt niet weg dat 40 euro een leuke prijs is.

 

Hoe zijn die setjes van hem?

Misschien haal ik hem daar ook wel,is niet zo ver en zoals je zegt mocht er wat zijn ....

Nu krijg je trouwens een set gratis led stadslichten ,bij zo'n setje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad hij moet voorzien zijn van de juiste code.

Hier alles er over: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... _antwoord/

 

Misschien ook wel handig.

Iemand heeft het feitenboekje met alle bekeuringen geplaatst.

http://forum.infopolitie.nl/files/feitenboekje2009.pdf

Kan je alle boetes opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal de setjes die niet mijn hoofdverlichting (dimlicht) zijn bij Valk Autodiagnose in 's-Hertogenbosch. Kosten daar 69 euro, is niet duur volgens mij. Geen 14 dagen wachten (kunt er altijd tot 21.00u terecht en zelfs op zondag) en als er iets is kun je gewoon bij hem terecht.

 

Neemt niet weg dat 40 euro een leuke prijs is.

 

Hoe zijn die setjes van hem?

Misschien haal ik hem daar ook wel,is niet zo ver en zoals je zegt mocht er wat zijn ....

Nu krijg je trouwens een set gratis led stadslichten ,bij zo'n setje.

 

Ik heb ze nu in mijn grootlicht en mistlicht zitten. Geen problemen mee en de kleur (6000K) is hetzelfde als mijn Pilot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Per 1 Mei 2009 is de verkeerswegenwet aangepast.

 

Lichtarmatuur en type lamp :

 

Lichtarmaturen van voertuigen mogen voortaan alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd.

Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten.

Gasontladingslampen ("Xenonlampen") horen in armaturen met een code DC, DR of DCR.

Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen.

Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij

alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.

 

 

Even ter info :

 

Ik kreeg een opmerking van de agent over mijn verlichting (Xenon 6000K), en hij waarschuwde dat het sinds 1 mei 2009 niet meer mag.

 

Een boete voor het niet voeren van de de juiste verlichting aan de voorzijde kost €95,-, ik heb nu weer H7 lampen gemonteerd, want ik heb geen zin in

een boete.

 

Wil je toch xenon dan kun je wellicht 4300K 55W nemen, die zijn dezelfde kleur als halogeenlampen maar het zicht is wel stukken beter. :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is natuurlijk een optie maar zullen er geen fabrikanten zijn die nu koplampunits gaan maken met een DC DR DCR aanduiding.

Of voor de slimme onder ons die het plastic kapje met deze codes gewoon vervangen.

Volgens mij is dit een gat in de markt alleen heb ik er geen tijd voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Mijn setje xenon zit er nu een klein jaar in en nog steeds geen problemen,

Geen problemen met storing radio.

Alleen heel af en toe valt bij het inschakelen mijn klok en km stand weg.

Even opnieuw aan en uit zetten en klok en kmstand komen weer terug.

 

Heb daarna ook led lampjes besteld voor heel mijn interieur en kentekenplaatverlichting (7 stuks). Helaas zijn er een 2tal defect.

Volgende bestelling zal wel weer een aantal interieur ledjes worden.

 

Zelf geen problemen gehad met levering.

Ook geen vertraging bij douane. Tegenwoordig mag je een hoger bedrag invoeren via post.

Dit is slechts mijn ervaring.

 

Door toegenomen interesse van diverse forums kunnen ze misschien de vraag niet aan?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx voor je ervaring . Hopelijk zijn de produkten nog wat aangepast (xenon/led) dat ze nu nog langer meegaan.

 

Heb inmiddels mail teruggekregen. Het was de 14e al verstuurd :D , dus nog ff een paar daagjes afwachten.

 

*Ben ook bezig om de interieurverlichting te vervangen voor LED, heb bijna alle lampjes gechecked op type, maar zag ook dat er onder deur lampjes zitten, weet je toevallig of dit ook C5W (37mm) is en moet ik de hele deurpaneel eraf halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx voor je ervaring . Hopelijk zijn de produkten nog wat aangepast (xenon/led) dat ze nu nog langer meegaan.

 

Heb inmiddels mail teruggekregen. Het was de 14e al verstuurd :D , dus nog ff een paar daagjes afwachten.

 

*Ben ook bezig om de interieurverlichting te vervangen voor LED, heb bijna alle lampjes gechecked op type, maar zag ook dat er onder deur lampjes zitten, weet je toevallig of dit ook C5W (37mm) is en moet ik de hele deurpaneel eraf halen?

 

TKN

Voor de interieurverlichting en kentekenplaatverlichting hoeven de buislampjes ze niet op de mm nauwkeurig te passen.

Je kunt te klemmetjest licht buigen zodat het de lampjes klemt.

 

Grt

Yippo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx voor je ervaring . Hopelijk zijn de produkten nog wat aangepast (xenon/led) dat ze nu nog langer meegaan.

 

Heb inmiddels mail teruggekregen. Het was de 14e al verstuurd :D , dus nog ff een paar daagjes afwachten.

 

*Ben ook bezig om de interieurverlichting te vervangen voor LED, heb bijna alle lampjes gechecked op type, maar zag ook dat er onder deur lampjes zitten, weet je toevallig of dit ook C5W (37mm) is en moet ik de hele deurpaneel eraf halen?

 

TKN

Voor de interieurverlichting en kentekenplaatverlichting hoeven de buislampjes ze niet op de mm nauwkeurig te passen.

Je kunt te klemmetjest licht buigen zodat het de lampjes klemt.

 

Grt

Yippo

 

 

Ja inderdaad.

Mijn kentekenplaat verlichting is ook voorzien van led's en deze zijn eigenlijk te groot.

Hierdoor zitten ze wel behoorlijk stevig vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister al het setje binnengekregen (14-8 verstuurd, 19-8 ontvangen),verzending was sneller dan ik had gedacht.

Alleen gister geen tijd voor de auto gehad, dus werd ie vandaag geinstalleerd.

Op zich weinig problemen gehad met installeren, alleen het klemmetje had ik wat moeten bewerken(how to guide passatworld.) en lamp met het "staafje" aan de onderzijde geplaatst.

Ballasten een mooi plekje gegeven,zodat ik er makkelijk bij kan komen,zonder de voorbumper los te halen.

 

Weet nog niet hoe de verlichting er in het donker uitziet, maar dat ga ik vanavond ff ontdekken.

Wat me wel opvalt dat ie de eerste keer inschakeld, niet allebei aan gaan, tot nu toe pas bij de 2e keer aanzetten, willen ze beiden gaan branden. :(

Tevens de stadslichten vervangen door een high power led.

 

Volgens de manual,moet je de zekering vervangen voor 20A of hoger.Hebben jullie dit ook gedaan of niet?

Nu zit er nog 15A in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pasgeleden heb ik ook alles vervangen naar witte leds(onder de deuren blauwe), staat veel beter!

Ben gewoon met de originele lampjes/units naar een shop gegaan en kreeg daar de led versies.

 

Heb wel voor je een topic gevonden met de ledmod en halverwege de pagina de benodigde ledlampjes:

viewtopic.php?f=110&t=19626

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

2 weken geleden ook een bestelling geplaatst daar in Hong Kong. 2 xenon setjes voor de motor, 3 xenon setjes h7 en een hele rits let lampjes.

 

Gisteren de postbode al aan de deur met een pakketje met postzegels :mrgreen: .

 

Kortom leuke prijzen daar in China en snelle levering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

 

Hmmm vraag me af of dat kan, mocht er iemand zijn die zo'n setje gemonteerd heeft ben ik benieuwd naar de ervaringen.

Zag dat ze ook VAG-COM kabels hebben voor € 11,-. Daar ga ik er nog wel eentje van bestellen. Kijken of deze wel werkt..... :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden