Ga naar inhoud

  • 0

Iemand bekend met tunex?? nadelen ??


JH

Vraag

Ik wil de auto (1.8t) binnenkort een krachtkuurtje gaan geven. Maar waar. JD is een goeie, dichtbij maar prijzig. Tunex heb ik gezien. Heeft een aanbieding momenteel. Las nog ergens iets over semtexx (toch niet in de motor :blink: ) Zijn er nog andere goede tuners?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
ja... maar heb je er als leek verstand van dan? Jij kunt niet zien of de auto bij vollast iets te arm is afgesteld.. en óf je hem echt wil laten chippen dat weet je anders ga je daar niet naar toe..

 

Ik doe een klant ook geen computer om uit te proberen of ie wel een computer wil..

 

die revo techniek word over de hele wereld toegepast dus het zal echt wel werken

maar als je dalijk een 2.0 8 klepper bak hebt en je krijgt er voor 600 euro

maar 15 pk bij en je vind dat je er niet veel van merk, dan heb je wel ff 600 euro bespaard...

 

en dat je met een 1.8 turbo flink vooruit gaat qua pk's weet iedereen wel neem ik aan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ik 2005 een JD chip laten monteren, maar echt veel vut? het duurt erg lang voordat de vut komt. De K03 turbo is erg klein hoor op de passat.

Ik verwachte er teveel van, aangezien ik een K04 op vorige golf had (240pk), ik denk toch dat ik weer eens aan de K04-15 ga denken. Want alleen een chip, het trekt iets beter maar verwacht geen wonderen. 195Pk gaat ie zeker niet halen, ook niet als het buiten koud is. Helaas zit JD te ver uit de buurt, anders had ik wel eens terug gegaan.

Maar het rijdt zullen we maar zeggen. Misschien dat de 1.8T modellen, een iets groter/getrimde turbo hebben gekregen... maar de standaard K03, mag je eigenlijk geen turbo noemen. Voorheen liet ik het in Duitsland doen, maar das al wat jaartjes geleden (Golf G60 tijdperk).

 

Gewoon naar JD, die jongen weet wel wat ie doet, mijn motor doet het na 3 jaar nog steeds. Heel af en toe met volgas gaat ie in 'limp' mode...misschien teveel druk!.

De meter geeft strak 1.1 bar aan, toch misschien teveel voor een K03'tje....het is trouwens een AEB motor, met gaskabel....

 

suc6

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ik 2005 een JD chip laten monteren, maar echt veel vut? het duurt erg lang voordat de vut komt. De K03 turbo is erg klein hoor op de passat.

Ik verwachte er teveel van, aangezien ik een K04 op vorige golf had (240pk), ik denk toch dat ik weer eens aan de K04-15 ga denken. Want alleen een chip, het trekt iets beter maar verwacht geen wonderen. 195Pk gaat ie zeker niet halen, ook niet als het buiten koud is. Helaas zit JD te ver uit de buurt, anders had ik wel eens terug gegaan.

Maar het rijdt zullen we maar zeggen. Misschien dat de 1.8T modellen, een iets groter/getrimde turbo hebben gekregen... maar de standaard K03, mag je eigenlijk geen turbo noemen. Voorheen liet ik het in Duitsland doen, maar das al wat jaartjes geleden (Golf G60 tijdperk).

 

Gewoon naar JD, die jongen weet wel wat ie doet, mijn motor doet het na 3 jaar nog steeds. Heel af en toe met volgas gaat ie in 'limp' mode...misschien teveel druk!.

De meter geeft strak 1.1 bar aan, toch misschien teveel voor een K03'tje....het is trouwens een AEB motor, met gaskabel....

 

suc6

Hans

 

Hier ook een AEB-tje.IK heb er anders een aardige douw bijgekregen hoor. Maar als je 240 paardjes gewend bent in een ligtere wagen. Dan kan het natuurlijk weinig lijken. Een K04 turbo kost ook een hoop centen. Er zal ook andere software bij moeten. Misschien nog een andere intercooler, brandstofpomp, injectoren enz. Je zit zo op 3 rooie. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, in mijn golf had ik ook een andere frontmount intercooler, andere aanzuigbuis naar de turbo en nog wat foefjes, misschien waren we idd wel wat verwend met de K04. En ook speelt de 1280Kg tegen de 1149Kg van de golf, en zelf ben ik in de loop der jaartjes ook wat aangekomen ;-) maar zoals ik al zei, JD doet goeie dingen zonder meer, een vertrouwd adres.

 

Ik heb wel een storing gehad op de LMM, spanning te hoog gemeten gaf VAG-Com aan.....heel soms had ik dat....of dit door de boostpiek kwam, weet ik niet. Met VAG-Com heeft een vriend dit gereset.

 

Met de K04 op de golf, had ik alleen de software aan laten passen, en zelf de intercooler laten maken en zelf gemonteerd. Geen andere verstuivers of meer benzinedruk regelaar, ik lees dit vaker..maar waarom iedereen dit doet is in mijn ogen overbodig. Mijn golf heb ik 3 keer op de rollenbank gehad, de 3 metingen over de loop van 5 jaar, zaten op 239,6- 243 en 247 PK (verschillende banken, verschillende buiten temperaturen)....dus genoeg vut dacht ik zo met de K04, zonder benzine druk regelaar of andere benzine pomp en zelfs geen andere bougies!....toen ben ik bij een Duitse onbekende tuner geweest. Ik heb hier bijna 80.000 km mee gereden, toen heb ik hem ingeruild voor de passat...Ben benieuwd hoe het met de `Golf" gaat....ZL-TZ-7*....is dit bekend laat het maar even horen. Heb hem toen op 245km/h gepiekt op de gps, tegen de 250 op de teller met 17inch.....dat waren tijden, hahaha

 

gr.

Hans. :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de AEB is een agressieve file te verkrijgen van GIAC met idd de noodzaak van een FMIC en nog wat andere zaken:

 

http://www.giacusa.com/faq.php (zie laatste punt nr. 10)

 

Andere K04 tuners (nieuwere blokken, anders dan AEB) volstaan meestal met een hogere benzinedruk, de K04 en verder niks. De hoogste waarde die ik ooit uit een K04 heb gezien met een standaard K04 chip op een in lengte geplaatste 1.8T is 240hp (krukas). Custom zal wel wat hoger kunnen zijn uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een K04 behoeft niet andere injectoren.. andere bougies doet JD vaak wel.. alleen!!! brandstof heeft een koelende werking.. als de benzinedruk op max draait en de injectoren niet meer kunnen leveren dan kan het bij vollast te arm gaan lopen.. en dat is slecht voor de pk's en de motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
een K04 behoeft niet andere injectoren.. andere bougies doet JD vaak wel.. alleen!!! brandstof heeft een koelende werking.. als de benzinedruk op max draait en de injectoren niet meer kunnen leveren dan kan het bij vollast te arm gaan lopen.. en dat is slecht voor de pk's en de motor.

 

Daarom heb ik er grotere injectoren ingezet (Audi TT 180hp) en de benzinedruk navenant verlaagt. Zou hou je genoeg ruimte bovenin over. Zat met de orginele injectoren vaak tegen de 100% duty cycle aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijne zat wel tegen de grens aan met de benzine, dat konden ze op de rollenbank uitdraai zien, de lijn werd vlakker. Maar voor die paar keer dat ik vollast vraag, had ik niet besloten om dit te doen. De K04 zat overigens op de golf.. dus geen K04-015....de golf (K04-01) kan iets meer pk's geven...vergat er ook nog even bij te vertellen dat ik er een S3 kat onder had zitten, die gaat van 1 pijp van de turbo naar twee kleine katjes....dit hebben we met een beetje laswerk netjes pas kunnen maken. Ook dat scheelde pk's.

 

Het is altijd een combinatie van, dan kom je aan leuke waardes....maar het koppel bleef rond de 345Nm hangen...het is geen diesel he ! hahaha....

Dus uiteindelijk was de setup K04, FMIC, Forge DV, inlaat naar turbo aanpassing, S3 cat, Green luchtfilter, en natuurlijk gechipt...en 5000 guldens verder!!.

 

Maar wat een tijd was dat, dit was rond 2000....reed ik al met de K04 rond, geen tuner wilde me nummers geven....ABT, oettinger, etc....ik ben er toevallig achtergekomen, en toen een turbo bij turbo's hoet besteld (2900 guldens)....een bak geld...maar wat een lol heb ik met deze wagen gehad!.

 

In 2000 had je wat apparts met 240pk, nu rijdt iedereen er bijna mee rond die een 1.8T bezit...zeker de seat's etc. Vroeger toen je een van de eerste was, was het wel humor op de weg......vooral de tussen acceleratie...heerlijk die Nm's.

 

Ben bij Kok motorsport, Speed centre, Kronenburg, Bosch testcentre(duitsland), Mantzel en DBM op de rollenbanken geweest....vermogens scheelden niet veel, dus wees gerust, de vermogens op die banken komen redelijk overeen.

 

Ik kom binnenkort wel eens naar een meeting, kijken of de gti club spirit a la Worthersee weer een beetje bij me terug komt! hahaha.

 

Mannen een fijn uiteinde en tot ziens in 2009!

 

http://picasaweb.google.nl/HMaaswinkel

voor de liefhebbers van het oude gti tijdperk!

 

http://picasaweb.google.nl/HMaaswinkel/2001_21_04MantzelBezoekjeOpDeRollenbank#5230313297742969698

1 van de uitdraaien! 236 ps!

 

HIER STAAT OOK DE K04 TURBO OMBOUW EN VEEL MEER!!!

 

Ook nog mijn Polo met compressor en turbo expiriment !

 

Groet,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kok motorsport, Speed centre, Kronenburg, Bosch testcentre(duitsland), Mantzel en DBM op de rollenbanken

 

Dit zijn nu net de banken waar doorgaans niemand hierzo op test.. meestal lees je Rica en Botman en die hebben dan een afwijking tov JD of VVT

 

Legendarische auto..

DR%2099%20124.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net contact gehad met onze wagenparkbeheerder, welke weer een offerte voor mijn Passat (2.0 DSG 140 Pk) binnen had gekregen.

De leasemaatschappij wil geen JD Engineering chippen doen ivm garantie. Ze hadden wel 'Chiptuning ABT met garantie' op de offerte geplaatst a 1275,- :(

 

Weet iemand hoe dat precies zit bij JD met garantie (op maandags zijn ze gesloten, vandaar) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

JD maakt geen rotzooi, als dealers problemen hebben gaan ze vaak naar hem. Dus maak je niet druk. VW werkt met ABT, hebben ze ook gedaan met het 25 jarige jubileum gti model, maar moet zeggen die chip is erg goed icm die 6-bak. wat pakt het lekker op.

 

Garantie is altijd een moeilijk punt als het erop aan komt. Maar JD doet goeie dingen, kan je gerust doen. En nog voor de helft ook denk ik. Voor de 1.8T had ik 500 eurrie betaald.

 

gr.

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat snap ik, maar de leasemaatschappij staat het simpelweg niet toe. Ze konden JD wel, maar alleen ABT is toegestaan ivm garantie (wat ik enigzins wel begrijp, want ABT claimed gewoon volledige fabrieksgarantie).

 

Iemand enig idee waar ik precies terecht kan voor ABT tuning ? Ik zie dat wittebrug het doet (al lees ik over hun geen goede verhalen hier ?) maar waar kan ik nog meer terecht ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat snap ik, maar de leasemaatschappij staat het simpelweg niet toe. Ze konden JD wel, maar alleen ABT is toegestaan ivm garantie (wat ik enigzins wel begrijp, want ABT claimed gewoon volledige fabrieksgarantie).

 

Iemand enig idee waar ik precies terecht kan voor ABT tuning ? Ik zie dat wittebrug het doet (al lees ik over hun geen goede verhalen hier ?) maar waar kan ik nog meer terecht ?

 

Volgens mij is het zelfs zo, wanneer jij je VW laat tunen via de dealer je ook ABT software krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar kan ik kort en krachtig over zijn : Nee!

Bij mijn Sedan een JD chip op maat en bij deze een VW chip. Hij loopt toch echt niet zo mooi "rond" als met de chip van JD hoor. Trekkracht komt pas laat los..

 

Heb JD al een mail gestuurd, dus dat gaat weer helemaal goedkomen. Ben benieuwd wat hij vind van de VW software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden