rambocus Geplaatst 14 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2008 Heb van het weekend mijn tanklep van mijn passat variant ( 2004) afgebroken door er langs af te lopen toen hij openstond. Inmiddels heb ik een nieuwe besteld, ontvangen en reeds in kleur laten spuiten. Nu zit de binnen"hoes' van de oude vast met volgens mij 1 torqueschroefje, als ik deze eruitdraai kan ik dan het hele gedeelte eruit krijgen?. Waar moet ik eventueel rekening mee houden?. Ik kan jammer genoeg hier geen "gebruiksaanwijzing" vinden hoe de oude te verwijderen en de nieuwe binnen'hoes' met tankklep terug te plaatsen. Wellicht heeft een van jullie een link waarin ik een en ander kan doornemen hoe te handelen. Zo niet zijn er dan bij het terugplaatsen nog zaken waar ik rekening mee moet houden, voordat ik de nieuwe ook verknal ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JurgenTDI Geplaatst 14 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2008 Da's een goeie vraag. Alleen weet ik iig het antwoord hierop niet... Desalniettemin is dit wellicht een mooie kans om in de KB te geraken. Mocht je het probleem opgelost hebben, laat dit dan een notering in de KnowledgeBase waard zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 14 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2008 Uit de bentley: Removing: -Unscrew tank filler cap. -Press back lock release rod by operating remote release. -Remove cross-head screw. -Pull rubber part off fuel tank filler and swing tank flap unit out of side panel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rambocus Geplaatst 15 augustus, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2008 In 5 minuten uitgevoerd, kan gewoon niets misgaan. - torgue losschroeven, dan kom de hoes al los en kan je hem er in het geheel uithalen. - afvoerslangetje omzetten op de nieuwe hoes met tankklep en het geheel terugplaatsen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Robl Geplaatst 17 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2008 Nou ik was vanavond ook aan de beurt Zou vanavond nog even vissen. Snel vantevoren even tanken. Jahoor, voordat ik het in de gaten had lag het klepje met een knal op de grond. Het vissen geannuleerd, snel naar huis en maar meteen vwpassat.nl ervoor om te zien hoe je het kunt oplossen. Het was "mooi" afgebroken dus dat moest te lijmen zijn. Zowel het klepje als de arm waar hij aan vast zit is kunststof. Het is inderdaad erg simpel op te lossen. Voor het lijmen heb ik even het deel van de auto gedemonteerd. Het rubbenmanchet, het armpje en de klep vormen een geheel en zitten maar met 1 schroef vast. Omdat aan de manchet mijn tankdop met een zwart kabeltje vast zit moest ik eerste de tankdop van de vulopening verwijderen. Er is maar een schroefje, hij zit midden-links en moet je met torx 15 losdraaien. Daarna de rubbermanchet er naar links uit manouvreren omdat aan de rechterkant achter het plaatwerk het scharnierpunt met ingebouwde veer aan de manchet vast zit. Als je heb er bijna uit hebt zie je dat er ook een slangetje meekomt, dit is de overloop van de vuldop. Dat slangetje zit nergens aan vast en bungelt gewoon los in je wielkast. Toen even naar binnen om bij voldoende licht de delen weer aanelkaar te lijmen. Gelukkig had ik nog nieuwe secondelijm liggen. Eerst even gepast en het paste precies. Daarna lijmen en even een paar minuten flink aandrukken. Na een poosje weer in omgekeerde volgorde de boel ingebouwd: eerst het slangetje in de wielkast laten zakken, de manchet er van linksaf weer in manouvreren, aandrukken, tankdop er weer op en schroefje aandraaien. Door dit ongelukje zit er toch maar weer een behoorlijke kras op mijn tankdopklep. Sorry guys, ik was dermate doelgericht en gehaast bezig dat ik vergeten ben foto's te maken. Als ik geweten had dat het zoooo simpel was....................... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 17 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2008 ikenmijnkois heeft ook eens zijn tankklep op die manier gelijmd, is inderdaad goed te doen. Balen alleen dat hij gekrast is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 18 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2008 haal em dan nog maar weer ff los om plaatjes te schieten.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Robl Geplaatst 18 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2008 haal em dan nog maar weer ff los om plaatjes te schieten.. Ben zo bang dat hij weer afbreekt Ben al bezorgd over de volgende tankbeurt. Als hij het maar houdt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 18 augustus, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2008 Anders ff op de onderdelenlijn koekeloeren, misschien hebben ze er 1 liggen in de goede kleur. Voor op reserve, zeg maar... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rambocus Geplaatst 19 augustus, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 augustus, 2008 Ben blij dat je het zo hebt opgelost ik was kwijt : Tankdop met klep gegrond 38,80 excl btw Spuiten in kleur bluegraphit-perleffekt 35 euro ( was met korting omdat ik die persoon ken anders 65 euro) En o ja 2,25 excl btw voor de stickers Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RedCell Geplaatst 2 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 2 december, 2014 Nou..ik ben ook de klos. Ik heb ook mijn klep eraf gelopen. de vragen: - met welke lijm is deze het beste te lijmen ?? -als ik een nieuwe wil bestellen..eh..waar (ipv dealer) ? En..kan dat gelijk in kleur? Thnx Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten