Ga naar inhoud

tankklep afgebroken


rambocus

Aanbevolen berichten

Heb van het weekend mijn tanklep van mijn passat variant ( 2004) afgebroken door er langs af te lopen toen hij openstond. :embarassed:

 

Inmiddels heb ik een nieuwe besteld, ontvangen en reeds in kleur laten spuiten.

 

Nu zit de binnen"hoes' van de oude vast met volgens mij 1 torqueschroefje, als ik deze eruitdraai kan ik dan het hele gedeelte eruit krijgen?. Waar moet ik eventueel rekening mee houden?.

 

Ik kan jammer genoeg hier geen "gebruiksaanwijzing" vinden hoe de oude te verwijderen en de nieuwe binnen'hoes' met tankklep terug te plaatsen.

 

Wellicht heeft een van jullie een link waarin ik een en ander kan doornemen hoe te handelen.

 

Zo niet zijn er dan bij het terugplaatsen nog zaken waar ik rekening mee moet houden, voordat ik de nieuwe ook verknal ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's een goeie vraag.

Alleen weet ik iig het antwoord hierop niet...

Desalniettemin is dit wellicht een mooie kans om in de KB te geraken.

 

Mocht je het probleem opgelost hebben, laat dit dan een notering in de KnowledgeBase waard zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik was vanavond ook aan de beurt :angry:

 

Zou vanavond nog even vissen. Snel vantevoren even tanken. Jahoor, voordat ik het in de gaten had lag het klepje met een knal op de grond.

 

Het vissen geannuleerd, snel naar huis en maar meteen vwpassat.nl ervoor om te zien hoe je het kunt oplossen. Het was "mooi" afgebroken dus dat moest te lijmen zijn. Zowel het klepje als de arm waar hij aan vast zit is kunststof.

 

Het is inderdaad erg simpel op te lossen.

Voor het lijmen heb ik even het deel van de auto gedemonteerd.

Het rubbenmanchet, het armpje en de klep vormen een geheel en zitten maar met 1 schroef vast. Omdat aan de manchet mijn tankdop met een zwart kabeltje vast zit moest ik eerste de tankdop van de vulopening verwijderen.

Er is maar een schroefje, hij zit midden-links en moet je met torx 15 losdraaien.

Daarna de rubbermanchet er naar links uit manouvreren omdat aan de rechterkant achter het plaatwerk het scharnierpunt met ingebouwde veer aan de manchet vast zit. Als je heb er bijna uit hebt zie je dat er ook een slangetje meekomt, dit is de overloop van de vuldop. Dat slangetje zit nergens aan vast en bungelt gewoon los in je wielkast.

Toen even naar binnen om bij voldoende licht de delen weer aanelkaar te lijmen. Gelukkig had ik nog nieuwe secondelijm liggen. Eerst even gepast en het paste precies. Daarna lijmen en even een paar minuten flink aandrukken.

Na een poosje weer in omgekeerde volgorde de boel ingebouwd: eerst het slangetje in de wielkast laten zakken, de manchet er van linksaf weer in manouvreren, aandrukken, tankdop er weer op en schroefje aandraaien.

 

Door dit ongelukje zit er toch maar weer een behoorlijke kras op mijn tankdopklep. :(

 

Sorry guys, ik was dermate doelgericht en gehaast bezig dat ik vergeten ben foto's te maken. Als ik geweten had dat het zoooo simpel was.......................

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 years later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden