Ga naar inhoud
  • 0

Vakantie-Navi gezocht, tips?


bm-er

Vraag

Ik ben op zoek voor de vakantie naar een losse navi. Echt veel wil ik er niet voor uitgeven, want het is echt alleen voor de vakantie in skandinavië waar veel ritjes zullen worden gemaakt.

 

Recent heb ik met een Medion PDA navi rondgereden (in het buitenland), en dat beviel mij uitstekend moet ik zeggen. Nu ken ik in nederland goed de weg, en ook in Europa zal ik op de snelwegen niet snel verdwalen zonder kaart, maar het gemak van lekker over binnendoorweggetjes sturen zonder telkens op de kaart te kijken is wel heel erg groot.

 

Aangezien ik maar ervaring heb met één soort navi, zou ik graag horen of er echte aanraders zijn, of andere features die voor mij mogelijk handig zijn om te hebben.

 

Graag een alles in één, waarbij een PDA misschien wel de voorkeur heeft. Ik ben van plan om een net houdertje te fabrieken zodat ik de navi in het laatje onder de ventilatieopening kan steken zodat de navi stevig zit en van 12V voorzien kan worden.

 

Op marktplaats zie je veel PDA's van een jaartje oud die je zo voor 75-100 euro kan ophalen. Iemand een aanrader, bepaald type of merk? Zichtbaarheid/resolutie van het display etc? Alle info is welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb speciaal voor de vakantie een tomtom v2 met west-europa en sindskort ook oost-europa. Werkt lekker en zitten genoeg functies op.

 

Ik gebruik hem ook wel eens tijdens een lange wandeling...niet te vaak aanzetten want de accu gaat niet heel lang mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn eerste was een Dell Axim X5, hier had ik TomTom op draaien. Scherm was echter niet zo helder als de volgende:

 

Een Qtek 2020i met bluetooth GPS en TomTom. Werkte prima.

 

Nu een Nokia N95 (ingebouwde GPS) met TomTom en ook Sygic, allebei werken prima. Sherm is helder, stem is goed te verstaan, bij de Qtek was de stem wat zachter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je voor een PDA gaat zou ik in ieder geval 1 met geintegreerde GPS nemen, dat bevalt mij in ieder geval het beste.

 

Ik heb zelf een reeds 'oude' Acer n35, werkt prima met TomTom en iGo 2006, waarvan TomTom naar mijn mening het meest gebruiksvriendelijk is en iGo de meeste mogelijkheden heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had hiervoor een pda van Mio, 168 digiwalker. Werkte perfect met z'n ingebouwde gps. Alleen de stekker en/of de stekkerhouder werden lam waardoor je slecht contact had en hij slecht oplaadde (?). Nu heb ik een TT V3. Groot nadeel hiervan is, dat er geen sd-slot meer inzit en je gebonden bent aan het beperkte interne geheugen van 1gb. Werkt overigens aardig, goed afleesbaar scherm en goed geluid. Dus als je er 1 neemt, zou ik voor een gebruikte V2 gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden