lemmer Geplaatst 12 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2008 Hallo, Zijn er mensen op dit forum die problemen hebben met de 170 TDI versie. Mijn passat heeft nu 110000 gelopen en de verstuivers zijn niet goed meer waardoor het DRF verstopt raakt en alles in de stress gaat. Het vermogen komt er ook niet meer uit. Hoor graag Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 12 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2008 Dat is niet zo mooi. Heb het wel eens gehoord van 1.9 150 pk tdi met zelfde probleem. Dus weet niet of probleem specifiek voor 170 pk is. Succes er mee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2008 die DPF zijn sowiezo klote dingen, ze doen toch niet wat je wil, gewoon naar JD, DPF ertussen weg en uit de ecu wegschrijven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eric Geplaatst 12 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2008 Precies, eronderuit die DPF! Met name de 170pk TDi heeft hier veel problemen mee: verlies van vermogen en om de 100km al een regeneratie van het (rot)filter..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Renkie Geplaatst 12 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2008 Als het om een privé auto gaat zou ik het DPF laten verwijderen en een goede chiptuner zoals de eerder genoemde JD de ecu laten aanpassen zodat alles zonder DPF functioneerd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 12 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2008 ow en op papier? kan je dan ook probleemloos nieuwe autopapieren aanvragen bij rdw, zonder dpf filter? (mag je wettelijk wel dat shit eronder vandaan laten halen) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2008 ow en op papier? kan je dan ook probleemloos nieuwe autopapieren aanvragen bij rdw, zonder dpf filter? (mag je wettelijk wel dat shit eronder vandaan laten halen) waarom zou je nieuwe papieren aanvragen? Tevens mag je officieel een roetkat ook niet leeg slaan.. en daarvoor vraag je ook geen nieuwe papieren aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 13 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2008 ow en op papier? kan je dan ook probleemloos nieuwe autopapieren aanvragen bij rdw, zonder dpf filter? (mag je wettelijk wel dat shit eronder vandaan laten halen) waarom zou je nieuwe papieren aanvragen? Tevens mag je officieel een roetkat ook niet leeg slaan.. en daarvoor vraag je ook geen nieuwe papieren aan. Klopt niet helemaal aangezien een oxidatiefilter niet en een roetfilter wel op het kenteken staan. De beste oplossing is gewoon het roetfilter (software aanpassen)leeghalen, dan zit deze er nog wel onder. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 lemmer Geplaatst 13 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2008 Oke, mooie oplossingen, maar ik zocht eigenlijk naar mensen met hetzelfde probleem met dezelfde motor. Het regenereren na 100 km klopt als je bij een witte pomp tankt, met V-power, ultimate o.i.d. duurt het 2000 km. Je kunt hem niet leegmaken i.v.m. subsidie welke is verwerkt in BPM. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 14 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2008 Het regenereren na 100 km klopt als je bij een witte pomp tankt, met V-power, ultimate o.i.d. duurt het 2000 km. Wat merk je dan van dat regenereren? Ik merk er nooit wat van namelijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 StyleX Geplaatst 14 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2008 Maar de oorzaak ligt hier bij de verstuivers, het DPF er onderuit is alleen een workaround in dit geval. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2008 Je kunt hem niet leegmaken i.v.m. subsidie welke is verwerkt in BPM. Kan heel goed hoor, ziet geen mens. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 lemmer Geplaatst 14 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2008 Maar de oorzaak ligt hier bij de verstuivers, het DPF er onderuit is alleen een workaround in dit geval. Zoiets had ik al gehoord, ze gaan deze week ook de verstuivers vervangen. Heb je ervaring me dit probleem? Het regenereren merk je door een hardere dieselklop en 1000 rpm stationair draaien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2008 maar de vraag is DAN of het probleem nu opgelost is, want waarom zijn die PD's defect gegaan en wanneer gaan ze weer defect. (Je vervangt nu zeg maar 2 banden omdat ze scheef slijten voor 2 nieuwe en doet verder niets aan de oorzaak.) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eric Geplaatst 15 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 Precies wat Vdub schrijft. Ook als je op duitse forum's kijkt kom je relatief veel problemen tegen met die 170Pk PD motor i.c.m. een DPF. Een maat van mij kreeg het niet opgelost (door de dealer) met z'n Skoda RS....DPF is er nu onderuit, andere software (JD) en geen problemen meer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 lemmer Geplaatst 15 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 maar de vraag is DAN of het probleem nu opgelost is, want waarom zijn die PD's defect gegaan en wanneer gaan ze weer defect. (Je vervangt nu zeg maar 2 banden omdat ze scheef slijten voor 2 nieuwe en doet verder niets aan de oorzaak.) Akkoord, het is symptoombestrijding, maar het kost nu niets, en blijkbaar komen er gemodificeerde in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 lemmer Geplaatst 19 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 juli, 2008 De verstuivers zijn vervangen, hij loopt nu weer zoals het hoort, en is zelfs stiller in vergelijking met een CR model. Je kunt nu vanaf 90 in zijn 6, gaat ie nog als de brandweer. Brandstofverbruik is al direct met 1 liter/100 km gezakt. We gaan kijken hoelang ie zo blijft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ruber Geplaatst 27 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 september, 2013 misschien moet ik even een nieuw topic beginnen, maar omdat mij bijdrage onder deze titel past probeer ik het eerst zo ... ik heb problemen met mijn Passat 170pk tdi dsg uit 2008. ik reed in een woonwijk toen de motor er ineens mee stopte. de garage heeft inmiddels alles gecheckt: geen mechanisch defect. ze gaan de ECU opsturen (naar een bedrijf in Almelo) om deze uit te meten en wellicht te repareren. ik zag overigens dat de ECU redelijk geoxideerd was. meer mensen ervaring met dit probleem? tips? ik hoor graag! alvast bedankt, Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2013 Is de auto gechipt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ruber Geplaatst 28 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2013 nee, niet gechipt ... ik denk dat het defect ontstaan is doordat er vocht bij de ECU kon komen ... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2013 volgens sommigen kan dat alleen als ie open is geweest (volgens mij ook als ze niet geopend zijn geweest.....) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ruber Geplaatst 28 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2013 als t ie vervangen moet worden is t een duur geintje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2013 Ja, doorgaans wel, als je een nieuwe koopt.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ruber Geplaatst 28 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 28 september, 2013 zou je anders adviseren? mijn garage zegt: begin niet aan gebruikte ECU's ... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2013 Ik wel, zou ik gewoon ff opzoeken, evt meteen naar bijv JD, die kunnen je software wel overzetten en evt meteen tunen.. Vagtechniek kan het misschien ook wel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ruber Geplaatst 1 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 1 oktober, 2013 ok bedankt de ECU ligt nu bij ACtronics in Almelo volgens mij ik hoop dat ze m daar kunnen repareren! anders is JD de eerste die ik ga bellen bedankt voor t meedenken! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
lemmer
Hallo,
Zijn er mensen op dit forum die problemen hebben met de 170 TDI versie.
Mijn passat heeft nu 110000 gelopen en de verstuivers zijn niet goed meer waardoor het DRF verstopt raakt en alles in de stress gaat.
Het vermogen komt er ook niet meer uit.
Hoor graag
Link naar reactie
Delen op andere sites
30 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten