Ga naar inhoud
  • 0

Problemen met 170pk TDI motoren


lemmer

Vraag

Hallo,

 

Zijn er mensen op dit forum die problemen hebben met de 170 TDI versie.

Mijn passat heeft nu 110000 gelopen en de verstuivers zijn niet goed meer waardoor het DRF verstopt raakt en alles in de stress gaat.

Het vermogen komt er ook niet meer uit.

 

Hoor graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Anonymous

ow en op papier? kan je dan ook probleemloos nieuwe autopapieren aanvragen bij rdw, zonder dpf filter? (mag je wettelijk wel dat shit eronder vandaan laten halen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ow en op papier? kan je dan ook probleemloos nieuwe autopapieren aanvragen bij rdw, zonder dpf filter? (mag je wettelijk wel dat shit eronder vandaan laten halen)

 

waarom zou je nieuwe papieren aanvragen? Tevens mag je officieel een roetkat ook niet leeg slaan.. en daarvoor vraag je ook geen nieuwe papieren aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ow en op papier? kan je dan ook probleemloos nieuwe autopapieren aanvragen bij rdw, zonder dpf filter? (mag je wettelijk wel dat shit eronder vandaan laten halen)

 

waarom zou je nieuwe papieren aanvragen? Tevens mag je officieel een roetkat ook niet leeg slaan.. en daarvoor vraag je ook geen nieuwe papieren aan.

 

Klopt niet helemaal aangezien een oxidatiefilter niet en een roetfilter wel op het kenteken staan. De beste oplossing is gewoon het roetfilter (software aanpassen)leeghalen, dan zit deze er nog wel onder.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke, mooie oplossingen, maar ik zocht eigenlijk naar mensen met hetzelfde probleem met dezelfde motor.

Het regenereren na 100 km klopt als je bij een witte pomp tankt, met V-power, ultimate o.i.d. duurt het 2000 km.

Je kunt hem niet leegmaken i.v.m. subsidie welke is verwerkt in BPM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar de oorzaak ligt hier bij de verstuivers, het DPF er onderuit is alleen een workaround in dit geval.

 

Zoiets had ik al gehoord, ze gaan deze week ook de verstuivers vervangen.

Heb je ervaring me dit probleem?

 

Het regenereren merk je door een hardere dieselklop en 1000 rpm stationair draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

maar de vraag is DAN of het probleem nu opgelost is, want waarom zijn die PD's defect gegaan en wanneer gaan ze weer defect. (Je vervangt nu zeg maar 2 banden omdat ze scheef slijten voor 2 nieuwe en doet verder niets aan de oorzaak.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Precies wat Vdub schrijft. Ook als je op duitse forum's kijkt kom je relatief veel problemen tegen met die 170Pk PD motor i.c.m. een DPF.

Een maat van mij kreeg het niet opgelost (door de dealer) met z'n Skoda RS....DPF is er nu onderuit, andere software (JD) en geen problemen meer. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maar de vraag is DAN of het probleem nu opgelost is, want waarom zijn die PD's defect gegaan en wanneer gaan ze weer defect. (Je vervangt nu zeg maar 2 banden omdat ze scheef slijten voor 2 nieuwe en doet verder niets aan de oorzaak.)

 

Akkoord, het is symptoombestrijding, maar het kost nu niets, en blijkbaar komen er gemodificeerde in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De verstuivers zijn vervangen, hij loopt nu weer zoals het hoort, en is zelfs stiller in vergelijking met een CR model. Je kunt nu vanaf 90 in zijn 6, gaat ie nog als de brandweer. Brandstofverbruik is al direct met 1 liter/100 km gezakt.

We gaan kijken hoelang ie zo blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misschien moet ik even een nieuw topic beginnen, maar omdat mij bijdrage onder deze titel past probeer ik het eerst zo ...

 

ik heb problemen met mijn Passat 170pk tdi dsg uit 2008. ik reed in een woonwijk toen de motor er ineens mee stopte. de garage heeft inmiddels alles gecheckt: geen mechanisch defect. ze gaan de ECU opsturen (naar een bedrijf in Almelo) om deze uit te meten en wellicht te repareren. ik zag overigens dat de ECU redelijk geoxideerd was. meer mensen ervaring met dit probleem? tips? ik hoor graag!

 

alvast bedankt, Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden