Remko Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Wellicht reeds (meerdere malen) besproken op dit forum, maar ik kan het niet vinden: is het verstandig om een nieuwe Passat 3C direct te laten chippen of moet ie eerst worden ingereden? Alvast bedankt voor de reactie! Remko Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Groovejunk Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Hoi Remko, stel je hier eerst even voor. Dat stellen we wel op prijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tinus Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 volgens mij maakt het niets uit, maar voor de zekerheid kan je toch even 1000km rustig inrijden en dan chippen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Remko Geplaatst 9 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Ik heb me voorgesteld! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 m@rcel Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Lijkt mij op zich geen probleem om de auto direct te tunen, maar ik zou een gerenomeerde tuner als Jeroen Dik bellen om zekerheid te hebben. Dan kun je ook direct een afspraak maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Groovejunk Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Ik heb me voorgesteld! Dankjewel! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 darkmen Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Ik heb vorig jaar ook een 3c variant gekocht nieuw, en heb deze ook laten chippen bij autotune heinz (in belgie) en ik had ook gebeld naar deze mensen en deze raden me toen aan de eerste 5000km niet te chippen.... dus heb ik ook gewacht tot er 5000 opstonden, nu 17000km later nog geen seconde spijt of last van gehad.... greetzz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tinus Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 wat voor motor ligt er eigenlijk in? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bolleke Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Ik heb die van mij laten chippen toen er rond de 2500 km op stond. Hij is nu een jaar oud en staat op 60.000 km en rijd nog steeds erg goed. Ik denk dat het niet zoveel uit zo maken tenzij je meteen vanaf dag 1 als een wilde met je wagen gaat rondscheuren. Maar dat verwacht ik niet van de meeste, maar je hebt ze er soms bij zitten, die trappen zo'n wagen echt af Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Joost74 Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Goede avond heren, Heb me hier vanavond aangemeld. Ik heb vorige maand een Passat besteld en ben benieuwd wat eventuele tuning gaat kosten. Ik heb een 2.0 tdi CR besteld. Kan iemand mij vertellen waar ik qua kosten ongeveer rekeing mee moet houden. Joost Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Groovejunk Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Dat ligt er maar net aan wat je wilt. Wil je er een 30PK standaard bij? Of wil je een chip op maat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 als je zo'n auto kunt kopen kan er ook wel een chip van 700 euri in! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Groovejunk Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Dat is wat kort door de bocht Sven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Joost74 Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Gaat hier om een leasebak. Ik mag er als het goed is drie jaar in sturen. Maar ik begrijp dat ik met een honderdje of 7 wel rekening moet houden. 30pk extra is voor mij genoeg. Ook heb ik gehoort dat ie zuiniger zou kunnen gaan rijden. Als dat zo is, vindt mijn werkgever het ook wel prettig en misschien wil die dan wel mee betalen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Zou even voorzichtig zijn met aangeven bijd e werkgever. Als het mag zal het waarschijnlijk ABT worden. Ik mocht het in ieder geval niet met mijn ex "leaseferrari's" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 MennoTDI Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Waarom zou je een nieuwe auto niet direct kunnen tunen? Fabriekstuners zoals ABT tunen ook direct een nieuwe auto, dus het is denk ik wel mogelijk, mits het goed gebeurt natuurlijk. Correct me if i'm wrong... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Remko Geplaatst 9 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 @tinus, 1.9 TDI (105pk). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 darkmen Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Waarom zou je een nieuwe auto niet direct kunnen tunen? Fabriekstuners zoals ABT tunen ook direct een nieuwe auto, dus het is denk ik wel mogelijk, mits het goed gebeurt natuurlijk. Correct me if i'm wrong... ik denk dat je hierin een beetje verkeerd bent, Mijn vorige wagen was een golf mk4 en die heb ik ook in de tijd nieuw gekocht en door abt toen (vw dealer dus) laten tunen, en ik mocht deze ook pas na 2500km terug binnendoen om te chippen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Groovejunk Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 De mijne is ook ABT getuned en volgens het systeem ook pas bij de 3000 km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 MennoTDI Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Ok dan! Weer wat geleerd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 9 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2008 Bij mij hebben ze hem gelijk gedaan, voor het afleveren. Gr Edwin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eric Geplaatst 10 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2008 Denk dat het niet uitmaakt wanneer je gaat chippen, direct vanaf het begin of pas na een paar 1000km. Tenslotte kan hij ook getuned geleverd worden door de dealer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 10 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2008 de 2.0CR tdi kan nmw nog niet gechipt worden, muv van enkele tuners zoals ABT(een vw onderneming), dit ivm de EDC17 eeprom ofzo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 lemmer Geplaatst 12 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2008 Gaat hier om een leasebak. Ik mag er als het goed is drie jaar in sturen. Maar ik begrijp dat ik met een honderdje of 7 wel rekening moet houden. 30pk extra is voor mij genoeg. Ook heb ik gehoort dat ie zuiniger zou kunnen gaan rijden. Als dat zo is, vindt mijn werkgever het ook wel prettig en misschien wil die dan wel mee betalen. Het mag wel, als het inderdaad ABT is. Indien je het niet vermeld bij de leasemaatschappij, en het komt uit, zal de leasemaatschappij een naheffing doen bij je werkgever. Als je de wagen besteld bij de leasemaatschappij met ABT tuning, om b.v. de bijtelling van een 170 pk versie te mijden, gat men ook met andere bandencijfers en onderhoud rekenen, en is een ABT versie duurder als een originele 170 pk omdat de restwaarde lager is. Zelf heb ik beide opties overwogen, en de 140 ABT versie loopt simpelweg niet zo mooi als een originele 170 pk. Dit is logisch gezien de commerciele waarde ervan. Een gechipte versie heeft meer koppel, maar deze nemt al af na 3250 rpm terwijl een originele doorgaat tot 4500 rpm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2008 nemt al af na 3250 rpm Dat ligt gewoon aan het programma wat de tuner heeft geschreven, je naar een tuner moeten die een rollenbank heeft om het goed te kunnen zien, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 darkmen Geplaatst 12 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2008 nemt al af na 3250 rpm Dat ligt gewoon aan het programma wat de tuner heeft geschreven, je naar een tuner moeten die een rollenbank heeft om het goed te kunnen zien, volledig juist, ligt gewoon aan hoe de tuner het programma schrijft... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Remko
Wellicht reeds (meerdere malen) besproken op dit forum, maar ik kan het niet vinden: is het verstandig om een nieuwe Passat 3C direct te laten chippen of moet ie eerst worden ingereden?
Alvast bedankt voor de reactie!
Remko
Link naar reactie
Delen op andere sites
26 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten