Ga naar inhoud
  • 0

Chiptunen nieuwe Passat 3C


Remko

Vraag

Wellicht reeds (meerdere malen) besproken op dit forum, maar ik kan het niet vinden: is het verstandig om een nieuwe Passat 3C direct te laten chippen of moet ie eerst worden ingereden?

 

Alvast bedankt voor de reactie!

 

Remko

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb vorig jaar ook een 3c variant gekocht nieuw, en heb deze ook laten chippen bij autotune heinz (in belgie) en ik had ook gebeld naar deze mensen en deze raden me toen aan de eerste 5000km niet te chippen....

 

dus heb ik ook gewacht tot er 5000 opstonden, nu 17000km later nog geen seconde spijt of last van gehad....

 

 

greetzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb die van mij laten chippen toen er rond de 2500 km op stond. Hij is nu een jaar oud en staat op 60.000 km en rijd nog steeds erg goed. Ik denk dat het niet zoveel uit zo maken tenzij je meteen vanaf dag 1 als een wilde met je wagen gaat rondscheuren. Maar dat verwacht ik niet van de meeste, maar je hebt ze er soms bij zitten, die trappen zo'n wagen echt af

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goede avond heren,

 

 

Heb me hier vanavond aangemeld. Ik heb vorige maand een Passat besteld en ben benieuwd wat eventuele tuning gaat kosten. Ik heb een 2.0 tdi CR besteld.

 

 

Kan iemand mij vertellen waar ik qua kosten ongeveer rekeing mee moet houden.

 

 

Joost

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gaat hier om een leasebak. Ik mag er als het goed is drie jaar in sturen. Maar ik begrijp dat ik met een honderdje of 7 wel rekening moet houden.

 

30pk extra is voor mij genoeg. Ook heb ik gehoort dat ie zuiniger zou kunnen gaan rijden. Als dat zo is, vindt mijn werkgever het ook wel prettig en misschien wil die dan wel mee betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarom zou je een nieuwe auto niet direct kunnen tunen? Fabriekstuners zoals ABT tunen ook direct een nieuwe auto, dus het is denk ik wel mogelijk, mits het goed gebeurt natuurlijk.

 

Correct me if i'm wrong...

 

 

ik denk dat je hierin een beetje verkeerd bent, :embarassed:

 

Mijn vorige wagen was een golf mk4 en die heb ik ook in de tijd nieuw gekocht en door abt toen (vw dealer dus) laten tunen, en ik mocht deze ook pas na 2500km terug binnendoen om te chippen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gaat hier om een leasebak. Ik mag er als het goed is drie jaar in sturen. Maar ik begrijp dat ik met een honderdje of 7 wel rekening moet houden.

 

30pk extra is voor mij genoeg. Ook heb ik gehoort dat ie zuiniger zou kunnen gaan rijden. Als dat zo is, vindt mijn werkgever het ook wel prettig en misschien wil die dan wel mee betalen.

 

Het mag wel, als het inderdaad ABT is. Indien je het niet vermeld bij de leasemaatschappij, en het komt uit, zal de leasemaatschappij een naheffing doen bij je werkgever.

Als je de wagen besteld bij de leasemaatschappij met ABT tuning, om b.v. de bijtelling van een 170 pk versie te mijden, gat men ook met andere bandencijfers en onderhoud rekenen, en is een ABT versie duurder als een originele 170 pk omdat de restwaarde lager is.

 

Zelf heb ik beide opties overwogen, en de 140 ABT versie loopt simpelweg niet zo mooi als een originele 170 pk. Dit is logisch gezien de commerciele waarde ervan. Een gechipte versie heeft meer koppel, maar deze nemt al af na 3250 rpm terwijl een originele doorgaat tot 4500 rpm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nemt al af na 3250 rpm

Dat ligt gewoon aan het programma wat de tuner heeft geschreven, je naar een tuner moeten die een rollenbank heeft om het goed te kunnen zien,

 

volledig juist, ligt gewoon aan hoe de tuner het programma schrijft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden