Ga naar inhoud
  • 0

Is dat duur of goedkoop?


customizer

Vraag

Hallo ik vroeg me eigenlijk af of het volgende duur is.

 

distributieriem vervangen (compleet met spanners en waterpomp.

multiriemen vervangen

Nieuwe spanrol voor de multiriem (deze kost normaal zonder korting bij vw 215 excl.)

remschijven vervangen incl. blokken.

grote beurt( met longlife olie)

 

totaal €900 euro

ps alleen met orgineel spul van vw

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

volgens mij ben je aan originele onderdelen al gauw een honderd of 5 tot 6 kwijt, ik denk dat het niet zo'n heel verkeerde prijs is als je er een aantal uren loon bijtelt.

 

Ik zou eens een prijsopgave door de dealer laten doen en deze ernaast leggen, dan weet je wat het scheelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vrijdag laat ik al mijn riemen vervangen en wat daar bij komt. Ik laat dit doen bij een voormalig Seat-dealer. Ik ben 491,19 Euro kwijt. ik heb rond gebeld en de duurste was de Vag garage met een prijs van 790,- euro voor alleen de dist.riem. Ik denk dat je een nette prijs betaald en dat doe ik ook!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is een nette prijs voor orginele onderdelen.

 

Ik heb ook laats ook een een prijs opgevraagt voor het vervangen van de distributieriem, en alleen dat koste bij mijn gerage € 400,- en het zou bij de dealer z'n € 600,- tot € 700,- hebben gekost.

Maar dat is dan voor een 1.8 T blok als je een V6 hebt kost het al snel € 900,-

 

Dus de prijs valt zeker erg mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nog geen 500 euro voor alle riemen lijkt mij te goedkoop. Houd er rekening mee dat ook de waterpomp vervangen wordt en soms een spanner van de multiriem (kost alleen al zo'n 180 euro). En dan nog een 3 a 4 uur arbeid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nog geen 500 euro voor alle riemen lijkt mij te goedkoop. Houd er rekening mee dat ook de waterpomp vervangen wordt en soms een spanner van de multiriem (kost alleen al zo'n 180 euro). En dan nog een 3 a 4 uur arbeid...

 

die spanner had ik er ook bij en niet te vergeten remschijven plus blokken vervangen en grote beurt met longlife olie voor 900 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gisteravond de auto opgehaald bij de garage. In eerste instantie zag ik mijn auto niet staan. Ik vroeg waar mijn auto was. Die word gewassen zei een werknemer. Doen we altijd na een beurt of een reparatie.

 

Toen de monteur terug kwam met mijn auto stond hij weer te glimmen. Ik vroeg of het gelukt was. Loop maar mee dan laat ik zien wat ik vervangen heb zei de monteur. Distr.riem, spanrollen, aanlooprollen, waterpomp, riem dynamo/airco en koelvloeistof. Het oude lag allemaal uitgestald op de werkbank. Er zijn originele onderdelen gebruikt. Doosjes stonden ook op de werkbank. Hierna werden alle onderdelen weggegooid en de doosjes verschuurd.

 

Nu kwam het belangrijkste het betalen. 491,19 Euro!!!!!!!!! precies de prijs die we hadden afgesproken.

Ik ben erg tevreden weggegaan bij het bedrijf GVE in Ede, voormalig Seat-dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoplaaaa,

 

Hier de prijzen van een vw dealer

 

set riem (spanrol etc etc inbegrepen) 161,17

waterpomp 60,29

riem 15,42

riem 17,59 (welke riem weet ik niet ?!)

oliefilter 9,66

luchtfilter 20,58

pollen filter 12,89

diesel filer/mazoutfilter 4,09

remmen voor 92,13

remmen achter 63,38

Longlife olie(5l) 109,15

 

totaal dus 596,... euro

 

werk telt mijn garagist 200euro dussss

796 afgerond naar boven 800 euro

 

Morgen onderdelen kopen en woendag komen die erin als alles goed gaat ;)

 

Weet iemand als de onderdelen in Duitsland beterkoop zijn ?

 

groetjessss

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden