Ga naar inhoud
  • 0

tuning


tailman

Vraag

hey,

 

ik wil mijn auto laten tunen, nu zit er sinds kort een bestaand bedrijf bij ons in het dorp, heeft iemand al eens van dit bedrijf gehoord?

 

http://www.aspen-chiptuning.nl/aspen_eng.html

 

 

Voor Uw auto hebben we de volgende optie’s:

 

1* + 25 PK en 55 NM aan koppel extra

2* + 32 PK en 65 NM aan koppel extra en 5 tot 8% brandstofbesparing

 

Prijzen:

 

1* 320.- Euro

2* 350.- Euro

 

Alle prijzen zijn inclusief testrit, afstelling, montage en garantie’s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij hebben hier op het forum niet veel mensne ervaring me tdit bedrijf...

Wat evt een goede optie zou zijn voor jou als je niet al te ver wilt rijden is vvt tuning in Grootegast.

Doen veel met vag.

 

Maar ik heb zelf mijn wagen nog niet gechipt dus waarschijnlijk zijn er hier lui die je meer kunnen vertellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

ik raad je 1 ding aan: ga naar een bekend bedrijf met een goed tevreden x klanten

anders gaat het je meer tijd geld en moeite kosten dan je denkt

 

k zie dat je in groningen woont, waarom rij je niet naar JOS in Uffelte ?

ik ben helemaal vanuit den haag daarheen gereden!

100% tevreden, nog steeds geen 1 probleempje...

 

veel prijsverschil zie ik ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar als ze adverteren met brandstofbesparing begint er iets te kriebelen. Want theoretisch mag het misschien waar zijn (hoewel, 8%?) maar in de praktijk blijft je verbruik ongeveer gelijk en dat weten zij ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn ervaring met vvt en jos is dat ze iig niet geschikt zijn voor de 1.8T, goeie jongens of niet.

 

Een standaard chip voor een 1.8T kostte mij destijds 100 euro en daar heb ik meer dan 1 jaar probleemloos mee gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij nu met een K04 chip, da's mijn tweede chip, maar daar gaat het niet over.

 

Ik wil alleen maar zeggen dat d'r een hoop bla bla omtrent chiptuning bestaat en dat vvt en jos de eventuele 1.8T files aangeleverd krijgen, voldoen ook prima maar verschillen niet met een andere standaard chip van bv de site die je noemt. Het gaat alleen om naam en pegels. Dit is alleen mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
JD Engineering zit in Lochem. (of zat daar?) Dat is naar mijn mening wel een aanrader voor de 1.8T.

 

In Dieverburg zit Jos geloof ik, ook een goede optie indien je een TDI hebt.

 

Jos gebruikt chips o.a. van JD, je kunt dus bij JD voor beide terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
JD Engineering zit in Lochem. (of zat daar?) Dat is naar mijn mening wel een aanrader voor de 1.8T.

 

In Dieverburg zit Jos geloof ik, ook een goede optie indien je een TDI hebt.

 

Jos gebruikt chips o.a. van JD, je kunt dus bij JD voor beide terecht.

 

ga dan maar direct naar de bron :lol:

Heb goede ervaringen met Jeroen. M´n GTI IV (1.8T) heb ik destijds bij www.jdengineering.nl laten chippen. Auto liep altijd prima, en ging na de aanpassing alleen maar beter lopen. Inmiddels is m´n GTI V (2.0 TFSI) ook door Jeroen gechipped, de Passat zal binnenkort volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben een klein beetje interieur-deel daar dus is misschien niet helemaal objectief.. maar mijn auto is daar gechipt vanaf 218dkm en zit nu op 392dkm en nog steeds probleemloos en heb nog wat mods doorgvoerd om zometeen rond de 200pk te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hey,

 

thanks voor de antwoorden allemaal... maar is wel verwarrend...bij de 1 gaat ie van 150 naar 185 pk voor 350 euro, en bij de ander van 150 naar 200 PK voor 650 euro. waar zit hem dat in dan?? en DM jij bedoeld dat het niet zoveel uitmaakt waar je het laat doen?

 

eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij JD ga je met een chip op maat naar ca 200-215pk afhankelijk van de toestand van je motor.. een enkele uitschieter hier op het forum haalde 225pk ofzo..

 

Wil je meer dan zul je zaken aan moeten passen, w.o. intercooler, turbo, uitlaat en injectoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hey,

 

thanks voor de antwoorden allemaal... maar is wel verwarrend...bij de 1 gaat ie van 150 naar 185 pk voor 350 euro, en bij de ander van 150 naar 200 PK voor 650 euro. waar zit hem dat in dan?? en DM jij bedoeld dat het niet zoveel uitmaakt waar je het laat doen?

 

eric

 

Hoi Eric.

 

En........ al bij JD geweest?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor een standaard chip (voor een orginele motor) maakt het niet zoveel uit waar je het laat doen, die chips zijn doorgaans hetzelfde. D'r zijn uiteraard tuners die wat minder goed (of slecht) zijn uiteraard.

 

Denk maar niet dat elke tuner z'n eigen standaard chip ontwikkelt voor elk type motor, veels te veel werk. Standaard files zijn voor heel weinig te koop en met een programmer/soldeerstation en wat kennis van zaken is een tuningzaak zo geregeld. Zo zijn een heleboel tuners ooit begonnen.

 

Voor een custom chip is dat anders natuurlijk. Dat laatste is alleen nodig als je de motor aanpast, bv turbo, injectoren, fmic, lmm.

 

Die ene van ~225 pk was van fasttech maar had nog een probleempje in het hogere toerentalbereik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden