Ga naar inhoud
  • 0

Passat 1.9 TDI 130 pk sep2004 weggedrag


ejn

Vraag

Ik heb deze topic ook al op vwforum.nl geplaats, maar misschien dat ik hier meer geluk heb.

 

Ondanks dat mijn Passat 3x is uitgelijnd, verlaagd, andere banden en velgen heeft gekregen, blijft hij (ik noem het maar) zwabberen. Hij vertoont een zoekerig weggedrag van links naar rechts waarbij ie wel rechtdoor blijft rijden! Hij trekt dus niet echt een bepaalde kant uit. Als er geen wind staat valt er wel mee te leven, maar als het (hard) waait is ie niet te houden. Ook als ik auto's inhaal of wordt ingehaald wordt de auto als het ware weggedrukt. Kan iemand mij raad geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De Passat is van 2004 ? Dit betekend mijns inziens dat je er nog garantie op hebt ? En de dealer kan het probleem dus blijkbaar niet voor je oplossen ?

 

Was het probleem altijd al aanwezig ? Of kwam het pas na het verlagen, nieuwe velgen, banden, de eerste keer uitlijnen ?

 

Welkom op het forum trouwens.

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij is van september 2004. De dealer kan het niet oplossen en het probleem bestaat al vanaf het begin. De andere banden, velgen en verlagen waren dus bedoelt als oplossing van het probleem. De wagen is ook al bij de importeur teruggeweest (zegt men..) maar die konstateert geen verschil met andere Passat's. Voor deze auto heb 2 andere Passat's gehad en altijd zonder klachten anders koop ik natuurlijk geen derde.

 

Zou er niet ergens een instantie zijn waar de auto kan laten checken ofzo? Misschien moet ik eens informeren bij de anwb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet of het helpt, heb net een passat maar ben jaren golf rijder geweest en mijn 3 deed dat als de schokbrekers minder werden.

 

Dat wil zeggen, APK en testen altijd nog goed genoeg. Maar ik persoonlijk merkte dan dat ie zwabberde vooral achter. Op de tril bank gaven ze dan tegen de 70% als het begon.

 

Gr. en Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tsjah, wacht hier maar ff af op het forum.

 

Kan het zijn dat die auto mischien ooit Schade heeft gehad :roll:

Want als de dealer zegt k kan er niks mee doen, natuurlijk kan hij het alleen kost hem wat extra centen.

 

Senad - Chrompassat.

__________________

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is bekend dat je door er bredere banden onder te leggen de auto meer spoorgevoelig wordt. Anderzijds zijn er zoveel mogelijkheden waardoor er oets aan de hand kan zijn dat het mij raadzaam lijkt dat je eens in een soortgelijke auto uit hetzelfde jaartal stapt en daar een dag mee gaat sturen om te kijken of je verschil voelt. Voel je verschil is het duidelijk een exemplarisch mankement en moet jouw dealer cq de importeur het probleem voor je oplossen.

 

Schrijf eens een brief naar Pon met de hele historie van je auto en verzoek hen dit probleem op te lossen.

 

Succes!

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja... ik denk toch dat de meeste Passat's hier(3B en 3BG) én verlaagd én brede banden hebben.. ik ga ervanuit dat de meesten geen zoekerig weggedrag hebben aangezien ik het nog niet tegengekomen ben.

 

Kijk, als je je woonplaats vermeld dan kunnen we kijken wie er met een dergelijke auto in de buurt woont om te kijken of er verschil is in beide auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vond mijn passat heel erg zwabberig. test ritten in de andere passats bij de dealer leverde op dat die net zo zwabberden. ik heb de auto verlaagd en bredere banden gegeven waardoor ie strakker op de weg komt. en viola...probleem is over;). wel zou ik graag via vagcom de stuurbekrachteging een tikkie zwaarder willen zetten omdat ik op de snelweg vind dat ie te licht stuurt. maar dat is mijn mening en ik hou een beetje van spartaans rijden:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden