Ga naar inhoud
  • 0

Condens binnenzijde


tomaat85

Vraag

Is tíe weer... :P

In een ander topic is er fors gesproken over de bevroren ruiten en hoe daar mee om te gaan. Wat ik me afvraag 8O is hoe jullie voorkomen dat de binnenkant beslaat. Ik hou ze schoon, heb anticondens (holtz) gebruikt maar of het echt help :?:

Ga straks op wintersport en wil graag voor vertrekt alles ff in orde brengen. Rain X is er voor buiten EN binnen, heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

 

Dus: wie heeft de gouden anti beslaan tip :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt normaalgesproken alleen de binnenkant vochtig als je water in je interieur hebt. Voel dus eens goed aan je matten. Vóór en achter. Voel ook eens aan je achterdeuren of je misschien achter een deurrubber lek hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij de laatste km's met de ramen open (mits het droog is) om zo de interieurtemperatuur gelijk te krijgen aan de buitentemperatuur.

 

En zorgen dat je de luchtvochtigheid niet verhoogt in de auto (bijvoorbeeld met natte kleren in de auto zitten).

 

 

Condensatie ontstaat door afkoeling van de lucht of het verhogen van de waterdamp in de lucht. Schone ruiten helpen trouwens :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik rij al een tijd zonder de airco te gebruiken op korte ritten en heb nu weinig last van condens. Dat wat er is, is zo weg met de verwarming/ventilator.

De andere auto heeft zo'n climatecontrol ding en als die aan blijft staan, staat af en toe de airco aan en daarna is het condens probleem veel groter.

 

Oftewel: als het ff niet te koud is, de auto droogmaken door de airco niet te gebruiken terwijl de lucht niet te vochtig is. En daarna uitlaten dat ding. Alleen op een echt lange rit (meer dan een half uur voor en na het aan hebben van de airco) kun je 'm even gebruiken (is ook goed schijnt het voor het ding)

 

al die chemische zooi geloof ik niet in, gewoon bovenstaande plus schoonhouden is voldoende.

 

Tenzij je een lek hebt of vochtige lucht aanvoert (idd pollenfilter dat nat is/wordt bij regen) moet je het beslaan aankunnen met verwarming/ventilator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laatste 10 minuten met achterraam iets open en de blower flink hard helpt ook wel. Het vocht moet er gewoon uit kunnen.

 

De airco 10 minuten voor einde rit uitzetten en droog laten blazen, maar dat is meer tegen schimmelvorming op de condensor.

 

Het is overigens ook niet goed om de airco de hele winter ui te laten staan, de pakkingen in de aircoleidingen drogen hierdoor uit met de kans op lekkages....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden