Ga naar inhoud
  • 0

Help! Incidenteel startprobleem Passat!


Passatter

Vraag

Beste allemaal.

 

Help, hier ben ik weer eens!

Ik rijd een Passat 3BG van nov. 2000.

Het is een 1.8 20V benzine versie.

 

Enkele weken terug moest ik ergens zijn, waar ik de auto parkeerde en een uurtje binnen ben geweest.

Toen ik de motor startte bleef deze gewoon 'dood'.

Lichtjes op instrumentenpaneel lichtten gewoon op, zoals normaal, en ook de startmotor liep meteen rond.

Alleen geen teken van aanslaan.

Kontakt weer uit en aan en opnieuw gestart.

Enkele malen weer niets.

Derde of vierde keer merkte ik dat de motor wilde aanslaan en heb dus doorgestart met wat meer gas er op.

En, jawel, na wat gesputter liep de motor weer als van ouds mooi rond!

 

Inmiddels is dit enkele weken terug.

En ik was het incident bijna al weer vergeten.

 

Maar... vanmiddag weer hetzelfde probleem na ongeveer een uurtje geparkeerd te hebben gestaan.

Opnieuw na enkele startpogingen in eens 'he, hij doet iets' en doorgestart met als resultaat aanslaan!

 

Wat zou dit kunnen zijn?

Een aantal jaren terug had ik ook vergelijkbare problemen met een Vento van 1994.

Uiteindelijk bleek toen de benzinepomp niet voldoende druk meer te leveren en moest vervangen worden.

Maar volgens de dealer die ik nu belde, kan deze storing 'van alles' zijn. Hij geloofde niet dat het de bezinepomp zou wezen...

 

Wie wie van de deskundigen hier weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn vader had dit laatst ook met de passat.

Hij heeft het voor elkaar gekregen dat hij vezopen was. Dit kwam doordat hij het gaspedaal helemaal ingetrapt had.

 

Het klink waarschijnlijk dom. Maar ik zorg nu altijd dat ik het gaspedaal niet aanraak als ik instap. Sindsdien nergens last meer van gehad....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een punt wat voor mij opvalt is dat de auto in beide gevallen eerst warm is gereden, daarna een poosje uitstaat en afkoelt, om daarna dus met half warme motor gestart te worden.

Bij mijn vorige werkgever (revisie startmotoren en dynamo's) hadden we vaak golfjes (typ 4, rond jouw bouwjaar) met dat probleem die dat ook na een aantal jaar kregen.

In die gevallen kon de startmotor door slijtage vaak net niet het juiste toerental maken om een "warmere" auto aan te laten slaan. Hebben toen daarvoor een speciale serie startmotoren ontwikkeld die wat sneller ronddraait en daar zijn de mensen altijd erg tevreden over.

Klinkt opzich raar en moet niet mogen natuurlijk, maar dit is in ieder geval mijn ervaring bij dit geval.

Ik weet niet waar in NL je woont, mag altijd een keertje langskomen om het te proberen.

 

Overigens:

Ik rijd een Passat 3BG van nov. 2000.

lijkt mij een 3B :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou net kunnen, eind 2000 zou een 3BG kunnen zijn..

 

jah zou kunnen... maar zijn avatar + garage + sig laten toch echt een 3B zien :)

 

Maar maakt verder niet uit :)

Ik heb dit 2 x gehad bij een tankstation.

Ik kom aan motor uit... tanken en weer starten... en dood.

1 x de ANWB erbij gahaald die merkte dat de bougie helemaal droog was.

Zijn conclusie: Vapostop

 

Later nog eens gahad bij de VW dealer.... hun conclusie: gasklephuis vervuild...

Deze heb ik uiteindelijk bij de Vdub sleutel bende laten reinigen... en nooit meer last van gehad.

 

Laat hem eens uitlezen..... als het de gasklep is krijg je daar wel een melding van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden