Ga naar inhoud

Passatter

Members+
  • Aantal items

    42
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Passatter

  • Verjaardag 09-05-1947

Profile Information

  • Plaats
    the netherlands

Passatter's Achievements

0

Community reputatie

  1. Beste Antonio, Kan er vloeistof lekken op de plaats waar het beugeltje(??) van die sensor op die leiding geklemd zit?? Ik was namelijk met de wagen ergens geparkeerd en bij terugkomst leek het alsof een kater tegen het zwarte roosterje in mijn bumper had gepiest... Er lag ook een klein plasje (5 bij 5 cm) alsof er water vanaf het zwarte kunststofrooster in de bumper naae voren/naar buiten was gelopen... Op de motorafdekplaat (gekeken met open motorkap) onder de motor was echter geen spoor van vloeistof te bekennen... Ik heb dus even door het rooster heen proberen te kijken met een zaklamp en zag dat er ook vocht zat op de plek waar die klem (??) van de sensor om beide buisjes geklemd zit... Het leek in eerste instantie of vanaf de voorkant het spul (water, pies??) ook naar binnen daar terecht gekomen was op die plek... Het rooster heb ik met een lap schoon gemaakt, maar bij de sensor kon ik uiteraard zo niet komen met een doek... Nadien nog twee ritten gemaakt, een korte van paar kilometer en een fikse van ongeveer 200! Echter na parkeren geen 'plasje' meer gevonden... Toch blijf ik het vreemd vinden en twijfel ik aan mijn 'kater-theorie' omdat er bij dat beugeltje nog steeds iets te zien is van een soort vettigheid... (Hoe ziet die vloeistof van stuurbekrachtiging er uit??) Koelvloeistoflekkage is het (voor zover ik zie) niet. De radiator er achter is volledig droog en er zijn ook geen loopsporen te zien. Dus graag wat meer informatie nog!
  2. Beste forumers, Wat is dit voor leiding en het doel van de daarop bevestigde sensor? Welke vloeistof zit er in deze leiding? Kort na de 120.000 km beurt heb ik uit deze leiding een mogelijke lekkage.....? Wie kan mij helderheid verschaffen?
  3. Bedankt alle helpers! Hier de volledige lijst, die ik heb samengesteld voor mijn type: Verlichting Passat 1.8 20V ComfortlineBouwjaar 08/96 -> 11/00 Soort verlichting Type Philips nummer Dimlicht halogeen H7 12972 Grootlicht halogeen met mistlicht voor H4 12342 Stadslicht W5W 12961 Knipperlicht voor (transparante lens) PY21W 12496 Mistlicht voor H4 12342 Knipperlichten zijkant W5W 12961 Achterlicht P21/5W 12499 Achteruitrijlicht P21W 12498 Richtingaanwijzers achter P21W 12498 Mistlicht achter P21W 12498 Kenteken 2x C5W 12844 Parkeer/Remlichten achter P21/5W 12499 Derde remlicht W5W 12961 Remlichten P21/5W 12499
  4. Gedag allen! Vandaag een H7 lampje (dimlicht) vervangen van mijn Passat 1.8 20V 3B 'Comfortline' (bouwjaar nov. 2000)... Aanvankelijk kon ik nergens in het instructieboekje het type lampje vinden. Laat staan een volledige lijst van alle aanwezige lampen in dit type Passat... Twee vragen aan jullie: 1. Is er ergens een volledige lijst (mag ook op Internet zijn!) te vinden van alle in deze auto gebruikte lampjes? 2. Heeft mijn 'Comfortline' nu 1 of 2 mistachterlichten? Alleen links achter ging branden toen ik, bij bovengenoemde gelegenheid, het geheel eens naliep... Is rechts achter ook kapot of heeft dit type Passat er alleen één links achter? Ook hier hielp mijn instructieboekje mij niet veel verder (of zag ik het over het hoofd?)
  5. Geacht 'Dieseltje', Bedankt voor deze heldere bijdrage!
  6. Beste Bart, Bedankt voor de uitleg, die is duidelijk! Nu nog iemand voor mijn vraag of het afgebroken stangetje van het bedieningsmechanisme een meer voorkomende kwaal is....???
  7. Beste forumers! Al weer een weekje geleden stelde ik hier een vraag over het variabele inlaatsspruitstuk bij van mijn Passat 3B 1.8 20V (bouwjaar nov 2000). Niemand heeft nog gereageerd... Ik kan mij niet voorstellen dat ook niemand hier op dit forum vol deskundigen(en professionals) mij daar niet over kan vertellen... Het item is ook gelezen, maar tot nu toe geen reactie. Ben ik de enige 'gelukkige' die de 'klep' in dat spruitstuk moest laten vernieuwen (euro 157,- ex. arbeid) omdat het (kunstof)mechanisme was afgebroken?? En wat is eigenlijk de functie van een dergelijk variabel spruitstuk? Ook de temperatuursensor, achter op het motorblok, bleek een storing te melden bij de computerdiagnose. Is deze sensor de oorzaak geweest van het niet willen starten met nog warme motor, waar ik eerder afgelopen maanden een vraag over stelde? Kan één van jullie alsnog mij over beide vragen wat vertellen?
  8. Beste mede-forumers! Dinsdag 6 mei waren mijn bovengenoemde Passat (en ik ) aan de beurt om het 120.000 km groot-onderhoud te ondergaan... O.a. distributieriem, alle andere riemen, spanrol, waterpomp, nieuwe koelvloeistof en ook de grote onderhoudsbeurt. Dit alles bij de dealer laten uitvoeren. Onderdeel van de grote onderhoudsbeurt is ook de computerdiagnose. En, ja hoor! Ditmaal was het prijssschieten... Twee storingen... 1. Temperatuursensor ergens achterop de motor (welke functie?) 2. Verstelklep die in het inlaatspruitstuk zit Bij de laatste was een stuk van de verstelhendel (kunsstof) afgebroken, waardoorde klep gewoon niet meer functioneerde. Deze storing had ik zelf niet opgemerkt. Wel had ik het gevoel dat de wagen niet meer zo vlot accelereerde de laatste tijd. Maar van een klep in dit spruitstuk had ik echt geen notie, laat staan dat deze wel eens defect kon zijn... Dus wel! Kosten van zo'n klep? Euro 157,- ! Normaal een hele klus om dat ding uit en in te bouwen. Maar gelukkig stond de neus vanwege alle werkzaamheden al in de servicestand... Helaas betekend het voor mij 2 uur extra wachten, want het onderdeel kon eerst in de middag rond 14.30 aanwezig zijn (was niet op voorraad) Hier wat foto's en nog een paar vragen aan de deskundigen hier: Vragen: Is dit een meer voorkomend euvel bij dit type Passat (3B)? Wat is precies de functie van deze verstelbare klep? Hoe kan ik het euvel merken bij het rijden als dit ooit weer eens gebeurd? Overigens: omdat een vlotte vervanging mogelijk was, kreeg ik het bedrag aan arbeidsloon voor de veravanging van deze klep voor ditmaal van mijn dealer geschonken...
  9. Beste allemaal. Help, hier ben ik weer eens! Ik rijd een Passat 3BG van nov. 2000. Het is een 1.8 20V benzine versie. Enkele weken terug moest ik ergens zijn, waar ik de auto parkeerde en een uurtje binnen ben geweest. Toen ik de motor startte bleef deze gewoon 'dood'. Lichtjes op instrumentenpaneel lichtten gewoon op, zoals normaal, en ook de startmotor liep meteen rond. Alleen geen teken van aanslaan. Kontakt weer uit en aan en opnieuw gestart. Enkele malen weer niets. Derde of vierde keer merkte ik dat de motor wilde aanslaan en heb dus doorgestart met wat meer gas er op. En, jawel, na wat gesputter liep de motor weer als van ouds mooi rond! Inmiddels is dit enkele weken terug. En ik was het incident bijna al weer vergeten. Maar... vanmiddag weer hetzelfde probleem na ongeveer een uurtje geparkeerd te hebben gestaan. Opnieuw na enkele startpogingen in eens 'he, hij doet iets' en doorgestart met als resultaat aanslaan! Wat zou dit kunnen zijn? Een aantal jaren terug had ik ook vergelijkbare problemen met een Vento van 1994. Uiteindelijk bleek toen de benzinepomp niet voldoende druk meer te leveren en moest vervangen worden. Maar volgens de dealer die ik nu belde, kan deze storing 'van alles' zijn. Hij geloofde niet dat het de bezinepomp zou wezen... Wie wie van de deskundigen hier weet raad?
  10. Beste Antonio en andere helpers, Ik nauwkeurig de foto's van de demontage bekeken en ben aan het proberen het kastje er uit te krijgen. Alleen wil het me nog niet lukken het afdekplaatje onder rechts in de voetenruimte er uit te klikken... Ik heb wel het ronde afdekplaatje en de kruiskopschroef er uit en kan het plaatje aan de onderkant naar voren trekken zodat ik er ook achter kan kijken, maar.... ...aan de bovenzijde zit het nog ergens vast... Maar hoe kan ik niet zien en ik durf er ook geen ruk aan te geven omdat er misschien anders een 'nok' o.i.d. afbreekt... Hoe zit het precies gemonteerd daar en welke handeling kan ik het beste verrichten?
  11. Beste Antonio, Aha, duidelijk is hoe het kastje uitgebouwd moet worden! Maar...hoe kom ik in het 'interieur' van het dekseltje? Op het eerste gezicht lijken mij voor en achterzijde daarvan met elkaar verlijmd te zijn... En als dit in zijn geheel vervangen moet worden, hoe zit het san met het slot? Is dit om te bouwen?
  12. Beste allemaal! Allereerst de goede wensen voor 2008! Vandaag moest ik iets opbergen in het dashboardkastje van mijn Passat (bouwjaar nov 2000). Toen ik het deksel wilde dichtdoen, bleek dat de 'nokken', die aan beide zijden van het deksel normaliter naar buiten veren, dit niet meer deden. Het deksel kon dus niet meer dicht! Ook het handgreep/slot bleek 'lam' aan te voelen en er lijkt iets binnen in los te zitten (rammelen van losgesprongen veertje of afgebroken nok misschien??)... Voorlopig heb ik maar even het lichtje in het kastje gedemonteerd (stekker los) zodat dit in ieder geval niet continue blijft branden... Vragen: 1) Komt dit euvel meer voor? 2) is reparatie mogelijk of betekent dit een nieuwe klep? Kortom: graag uitgebreid advies, zo mogelijk om dit zelf aan te pakken!
  13. Beste LvR, Bij de 1.8 Turbo ging het om de Audi van mijn zoon. Kort nadat ik mijn vraag stelde kwam ik er achter, via wat research op Internet en logisch nadenken, dat het wel eens de 'LMM' (LuchtMassaMeter) in de aanzuigbuis van de Turbo kon wezen... Zoals hier in het forum te lezen, een veelgehoorde klacht bij Turbodieselmotoren... Nu de 1.8 20V Turbo kan er dus óók wat van! Mijn zoon ging met deze 'diagnose' naar een Bosch Service Centrum, waar men dit probleem wel kende en de juistheid van mijn 'veraf-diagnose' zeer waarschijnlijk achtte. Daarom werd de LMM door een nieuw exemplaar van Bosch vervangen á raisson van plus minus 90 Euros... De klacht, die in Duitsland door een gerenommeerde VW/Audi dealer niet gevonden werd en waar een BOVAG garage hier in nederland niet uitkwam, werd dus door een betrekkelijke 'leek' als ondergetekende getraceerd... en door de Bosch monteur opgelost! Ieder denke daar het zijne/hare van. Ik dus óók... Sorry, dat ik de gevonden storing niet eerder aan jullie doorgaf.
  14. Geachte Vdub en andere helpers, Van mijn dealer hoorde ik dat 'de fabriek' aangeeft dat bij het vervangen van de dakantenne bij de sedan heel de dakhemel gedemonteerd moet worden... Kosten van deze actie, als ik me goed herinner, ongeveer 210 Euros ex BTW... Maar, omdat ik aangaf dat er aan de antenne een kort stukje kabel zit met een connector, werd wij meegedeeld dat ze dit in de regel niet doen, maar de dakhemel alleen achterin 'laten zakken'... Dit zou alleen het uurloon kosten... Daarbij komen natuurlijk óók de kosten van een complete nieuwe antenne, want het rubber is niet los verkrijgbaar... Kosten ongeveer 33 Euros ex BTW... Maar nu de klap op de vuurpijl mensen!!! De antenne was bij de importeur NIET OP VOORRAAD maar staat in 'backorder'!!! Dat kan wel enkele weken gaan duren... Maar lekkage zou het niet kunnen opleveren omdat er nog een binnenring o.i.d aan die antennevoet zit. Nou vraag je jezelf toch af! Een zo simpel en gangbaar 'part' als een antenne dat niet bij de importeur op voorraad is!! Ik vroeg nog of er geen alternatief was b.v. van Hirschmann. Maar volgens zeggen is het dan niet zeker dat de male en female connector onder het dak op elkaar passen... Iemand een idee?? Vanmorgen liep ik trouwens over een parkeerterrein en zag daar een Polo staan van jonger bouwjaar als mijn Passat en.... ook het rubber onder de antennevoet gespleten... Euvel is dus niet 'ongewoon'...
  15. Beste Jeteka, Daarvoor was ik al bang... Maar mijn vraag was meer hoe dit aangepakt moet worden! Moet ookde radio er uit? De antennekabel vormt - naar ik begrijp - één geheel tot aan de antenne ingang van het toestel. Moet er nog meer los om hem achter het dashboard te krijgen richting radio? Dus: waar loopt de kabel langs? Hoe te werk te gaan om de hemel zonder dubbelklappen uit te bouwen enz.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden