Wellhead Geplaatst 8 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2005 Hallo, Ik was net aan het surfen op de TDI site en daar kwam ik een link tegen van diesel service Wijhe die onderandere verstuivers vervangen. Ik heb nu 90 PK in het vooronder maar een beetje meer PK is natuurlijk niet weg en het schijnt een goedkopere oplossing te zijn dan chiptunen. Zijn er mensen die hun verstuivers hebben laten omwisselen en zo ja wat zijn jullie ervaringen.? Groeten, Wellhead Passat 3B/B3 TDI 90 PK Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 10 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2005 Een 110pk TDI verschilt niet alleen qua verstuivers van de 90pk. variabele turbo-inlaat en zwaardere aandrijfstang e.d. bijvoorbeeld. Bovendien moet je met andere verstuivers zowiezo je motormanagement aanpassen lijkt me.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marc Geplaatst 10 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2005 Bij een 90pk kun je schijnbaar gewoon de 110pk verstuivers erin schroeven zonder het motormanagment aan te passen. Je krijgt dan wel meer last van roeten en het is ook afhankelijk van het merk verstuivers dat je gebruikt. Optimaal is grotere verstuivers en een ander chip, ga je naar 130 'a 135 pk. :!: Op www.tdiclub.nl kun je veel meer informatie over dit onderwerp vinden. Groeten, Marc. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 10 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2005 Het is niet een goedkopere manier om te tunen maar wel een efficientere manier, zeker i.c.m. een aangepast programma. De turbo die gemonteerd is op de 90pk versie is behoorlijk sterk en kan dus redelijke drukken aan. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sebastian Geplaatst 14 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 14 december, 2005 Het is niet een goedkopere manier om te tunen maar wel een efficientere manier, zeker i.c.m. een aangepast programma. De turbo die gemonteerd is op de 90pk versie is behoorlijk sterk en kan dus redelijke drukken aan. Jos. Wat kun ik dan max. halen met 110pk verstuivers en een chip in mijn AHU blok? Wat zijn dan ongeveer de kosten? Seb@sti@n Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turboman Geplaatst 27 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2006 Kijk even bij KW-systems in duitsland op de website, hebben idd verstuivers voor meer power, kan met het gewone management draaien...deze jongens lopen heel lang mee in de diesel tuning wereld. dacht www.kw-systems.de en anders aan elkaar. suc6 HansM Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 27 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2006 Met een aangepaste chip is 140pk te realiseren. Het mooie is dat de aangepaste verstuivers veel minder roeten. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 30 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2006 Waar te krijgen/kopen die verstuivers, ik heb zelf een 3bg 74kW/ 100pk, en zou ook graag andere verstuivers aanwillen brengen in combi met een chip. Ik wilde eerst een andere turbo plaatsen, maar chippen werd me aangeraden en niet zomaar een andere grotere turbo plaatsen. Was jij niet dé jos? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 31 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2006 Juist met de 74kw versie zijn met een goede setup een behoorlijke vermogenswinst te behalen. Wanneer je meer wilt (verstuivers,turbo,chip) wordt het een relatief dure operatie.........maar wel mogelijk. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 31 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2006 Nee, alleen een andere verstuivers en een chip dat kan toch best wel redelijk gedaan worden. Alleen moet ik een adres zien te vinden voor andere, grotere verstuivers. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 1 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2006 Ik verkoop deze verstuivers ook, alleen zijn de verstuivers voor een pd (74kw)motor veel duurder dan van een vp motor. Ook het inbouwen is iets meer werk. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 1 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2006 heb vandaag een IV (90pk) in onderhoud gehad, ook met grotere verstuivers, hij zei niks van ander Motormanagment. ps ff wat Anders.. wat we in het topic Spiegelmeeting noemde die WOLFSBURG zeiknipper kapjes, heb ze vandaag gezien staan echt goed. Amerikaans spul via Ebay. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 8 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2006 Vandaag kwam die kerel langs met zijn opgepoetste IV. Inderdaad van een golf 110 pk verstuivers erin gezet, en ja HEEEL wat verschil hoor, kwa optrekken enz.. op zijn laptopwaren de prestaties ook wat anders (hoger). dus het kan wel zomaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 8 februari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 8 februari, 2006 Het zal ongetwijfeld kunnen.. ik denk alleen dat incl de aanpassing in het motormanagement hij nog beter zal lopen.. puur meer brandstof geven doet een powerbox ook.. bewezen is ook dat dit niet al te geod is voor het blok. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Wellhead
Hallo,
Ik was net aan het surfen op de TDI site
en daar kwam ik een link tegen van diesel service Wijhe
die onderandere verstuivers vervangen.
Ik heb nu 90 PK in het vooronder maar een beetje meer PK
is natuurlijk niet weg en het schijnt een goedkopere oplossing te zijn
dan chiptunen. Zijn er mensen die hun verstuivers hebben
laten omwisselen en zo ja wat zijn jullie ervaringen.?
Groeten,
Wellhead
Passat 3B/B3 TDI 90 PK
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten