Ga naar inhoud
  • 0

Andere verstuivers om van 90 pk naar 110 pk tegaan


Wellhead

Vraag

Hallo,

 

Ik was net aan het surfen op de TDI site

en daar kwam ik een link tegen van diesel service Wijhe

die onderandere verstuivers vervangen.

Ik heb nu 90 PK in het vooronder maar een beetje meer PK

is natuurlijk niet weg en het schijnt een goedkopere oplossing te zijn

dan chiptunen. Zijn er mensen die hun verstuivers hebben

laten omwisselen en zo ja wat zijn jullie ervaringen.?

 

 

Groeten,

 

Wellhead

Passat 3B/B3 TDI 90 PK

 

:?::?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij een 90pk kun je schijnbaar gewoon de 110pk verstuivers erin schroeven zonder het motormanagment aan te passen. Je krijgt dan wel meer last van roeten en het is ook afhankelijk van het merk verstuivers dat je gebruikt.

 

Optimaal is grotere verstuivers en een ander chip, ga je naar 130 'a 135 pk.

:!: :!: :!:

Op www.tdiclub.nl kun je veel meer informatie over dit onderwerp vinden.

 

Groeten, Marc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is niet een goedkopere manier om te tunen maar wel een efficientere manier, zeker i.c.m. een aangepast programma. De turbo die gemonteerd is op de 90pk versie is behoorlijk sterk en kan dus redelijke drukken aan.

 

Jos.

 

Wat kun ik dan max. halen met 110pk verstuivers en een chip in mijn AHU blok? Wat zijn dan ongeveer de kosten?

 

Seb@sti@n

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar te krijgen/kopen die verstuivers, ik heb zelf een 3bg 74kW/ 100pk, en zou ook graag andere verstuivers aanwillen brengen in combi met een chip.

Ik wilde eerst een andere turbo plaatsen, maar chippen werd me aangeraden en niet zomaar een andere grotere turbo plaatsen.

Was jij niet dé jos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb vandaag een IV (90pk) in onderhoud gehad, ook met grotere verstuivers, hij zei niks van ander Motormanagment.

 

ps ff wat Anders..

wat we in het topic Spiegelmeeting noemde die WOLFSBURG zeiknipper kapjes, heb ze vandaag gezien staan echt goed.

Amerikaans spul via Ebay.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag kwam die kerel langs met zijn opgepoetste IV.

Inderdaad van een golf 110 pk verstuivers erin gezet, en ja HEEEL wat verschil hoor, kwa optrekken enz.. op zijn laptopwaren de prestaties ook wat anders (hoger).

 

dus het kan wel zomaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zal ongetwijfeld kunnen.. ik denk alleen dat incl de aanpassing in het motormanagement hij nog beter zal lopen.. puur meer brandstof geven doet een powerbox ook.. bewezen is ook dat dit niet al te geod is voor het blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden