Ga naar inhoud

  • 0

KW set


antonio

Vraag

Ik heb in april van 2007 een vaste set van KW laten monteren. Maar ik vind dat de auto nu te hoog is in vergelijking met wat ik had.

 

Ik had eibach veren met originele schokbrekers en dat gaf een verlaging van 30mm. De KW set geeft een verlaging aan van 35mm maar in vergelijking met de eibachveren is de auto nu 5mm hoger.

 

Ik heb met kw in duitsland contact opgenomen en die heeft me weer doorgestuurd naar KW nederland. Het antwoord was dat de auto nog zou zakken maar de kwaliteit van KW geeft weer aan dat ze niet zakken!!! Dom antwoord vond ik. Daarna gaven ze aan dat ik veren kon monteren van een lichte passat (1800 of 1600). Dan zou het 1 tot 1,5 cm zakken.

 

De achterkant vind ik wel goed, waarschijnlijk vanwege de audio apparatuur maar ik stoor me vooral aan de voorkant.

 

Ik ben zelf rond gaan kijken en ik heb veren van K.A.W. gevonden en die hebben verschillende maten. Ik wil de 60/40mm.

 

Ik vraag me alleen af of de veren van K.A.W. met de KW schokbrekers samengaan?

 

Ik weet dat de KW als set het beste is maar als ik naar mijn kijk dan is deze hoger dan de sportline.

 

Heeft iemand ervaring met de K.A.W. veren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi, ik heb de EIBACH PRO STREET-S SCHROEFSET en die bevalt prima...heb hem nu bijna 1 jaar en is niets nagezakt..perfecte qualiteit in mijn ogen...heb ze vaker gehad onder o.a honda's. Kw of eibach zal elkaar niet veel uitmaken qua qualiteit.Ik was 1 jaar geleden 1000 euro kwijt inc.montage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er nog eens overnagedacht. Maar ik ga toch voor een schroefset. Ik ken mezelf ik ben dadelijk toch weer niet tevreden en dan is het weggegooid geld.

 

Het is toch weer een risico om andere veren te monteren en te proberen.

 

Toch ben ik wel teleurgesteld qua hoogte van de KW set. Dat klopt niet met wat aangegeven staat.

 

Dus ga ik sparen voor een schroefset en dan kan ik dat binnenkort monteren.

 

Dus is er binnenkort een kw set te koop.

 

Nu moet ik nog een goede schroefset vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is maar net wat je onder 'comfort' verstaat: de 1 vind een standaard sportline onderstel al stug, de ander te slap. Dan is er nog de combinatie banden/velgen die een rol speelt.

 

Met mijn huidige setup ben ik zeer tevreden, op mijn vorige auto had ik een H&R set, die beviel ook uitstekend. Was wel wat stugger, maar zeker niet storend. Een maat van me heeft een KW Variant 1, die ikzelf te hard vind.

 

Er is eigenlijk maar 1 manier om erachter te komen wat jezelf prettig vind, en dat is het zelf ervaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat gaat vast lukken, er is genoeg aanbod. Informeer goed en bepaal voor jezelf wat je belangrijk vind.

 

Zeker de konfort en de kwaliteit.

 

Hey antonio, ik rijd ook met een passat variant (wel een 3C) en als je comfort en kwaliteit wil, zou ik zeker de kw streetcomfort aanraden.

 

Ik heb deze ook op mijne staan samen met 19" en het rijdt echt nog zalig..

een echte aanrader voor een mooie verlaging en super weggedrag dat niet te stug is.

 

De waardes die kw op de site geeft komen niet overeen, dus je kunt zeker nog lager gaan dan ze opgeven (althans bij mij toch).

Vooraan liggen mijn banden zelfs in de kas... Ik moet soms oppassen of ik geraak niet meer over een drempel.... :lol:

Oh ja ik heb deze set 1225€ geplaatst betaald...

greetzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 1 of andere manier heb ik altijd het idee dat schroefsets stugger zijn dan vaste sets (en zeker stugger dan KW)

 

zijn er mensen die schroefset op +/- 4m verlaging hebben staan ?

 

hoe is dat t komfort ?

 

gr Jee

 

4 meter verlaging, dat zal lekker rijden :lol:

 

een schroefset voelt wat mij betreft ook stugger aan. Onder de ex-Fox van ´moeders´ zat een KW Variant 1 schroefset, deze stond op 7cm verlaging. Net een kart, zeker in combinatie met 205-40-17 bandjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 1 of andere manier heb ik altijd het idee dat schroefsets stugger zijn dan vaste sets (en zeker stugger dan KW)

 

zijn er mensen die schroefset op +/- 4m verlaging hebben staan ?

 

hoe is dat t komfort ?

 

gr Jee

 

Ik " had " een HR 40/40 mm :wink: onder mijn Sportline...

Vondt het niks qua laagte, schuin of stapvoets over drempels. Het ziet er wel cool uit en bochtenwerk was toppie daar lever ik wel wat op in.

Ze zijn er dus al een poosje onder vandaan en rij weer op de sportline kaboedel. Bevalt me uitstekend.... ik kies dus meer voor " Comfort "

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn H&R set vind ik qua comfort eigenlijk super(muv een defecte achterschokbreker in garantieperiode), hij is hard maar tevens niet deinerig ofzo, je kunt normaal over drempels zonder meteen met het blok aan de grond te slaan als je er vanafrijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de highsport, die is niet in hardheid verstelbaar. Deze set bevalt mij uitstekend. Volgens mij is bij de konigsport alleen de uitgaande slag instelbaar, hier heb je niet zo heel veel aan en je moet je afvragen of je dat in de praktijk gebruikt. Rij eens met iemand mee die fk eronder heeft, je moet het toch zelf voelen om te weten hoe het rijdt. Je bent hier welkom maar eindhoven-steenwijk is een beetje ver(heb ik het nog niet eens over milaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

FrankQS is gisteren met mij meegereden(heb ook de FK Highsport) en hij vond het comfortabeler dan zijn 'vaste' set. Heb nog even gespiekt bij jouw auto Antonio, wat me opviel bij jouw KW veren is dat de windingen vrij dicht op elkaar zitten(dus ook meer windingen) dan mijn FK set. Daardoor kan het haast ook niet anders dan dat de KW veren stugger zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb de highsport, die is niet in hardheid verstelbaar. Deze set bevalt mij uitstekend. Volgens mij is bij de konigsport alleen de uitgaande slag instelbaar, hier heb je niet zo heel veel aan en je moet je afvragen of je dat in de praktijk gebruikt. Rij eens met iemand mee die fk eronder heeft, je moet het toch zelf voelen om te weten hoe het rijdt. Je bent hier welkom maar eindhoven-steenwijk is een beetje ver(heb ik het nog niet eens over milaan)

 

Bedankt voor jouw aanbod, maar ik geloof zeker dat met FK schroefset het comfort blijft. Ik heb gezien dat jouw auto aan de voorkant nog veert dat doet die van mij echt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klinkt niet verstandig om een ring van de veer af te slijpen. Dat ie dan niet meer past zou best kunnen, als je mijn passat op de brug omhoog doet komen de veren ook al los zo kort zijn ze. Je kunt bij een bedrijf in duitsland wel verkorte veren krijgen maar dan ga je echt extreem laag. Misschien ga ik daar in de toekomst nog wel eens voor aangezien mijn passat nu vanachter niet lager kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 1 of andere manier heb ik altijd het idee dat schroefsets stugger zijn dan vaste sets (en zeker stugger dan KW)

 

zijn er mensen die schroefset op +/- 4m verlaging hebben staan ?

 

hoe is dat t komfort ?

 

gr Jee

 

Hoi Jeroen mijn zoon heeft een rover 216 si die heeft een kw set eronder zitten maximaal verlaagd bandan zaten in het spatbord. en is heel stug met rijden.

Heeft het er nog onder ztten nu met nieuwe velgen maar met een minderhooge band zeg inplaats 45 nu 35

i6lfr4.jpg

2wbxhzn.jpg

Ik weet het is geen passat maar om je een iedee te geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden